بازدید 3208

مجلس طرح‌های حمایتی در یارانه‌ها را دنبال می‌کند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 90 درصد جاماندگان از یارانه، اقشار ضعیف و کم درآمد هستند و باید در سیاست‌های پیش بینی شده مجلس در بحث یارانه، تحت پوشش طرح های حمایتی قرار گیرند.
کد خبر: ۵۰۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 27 May 2015
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 90 درصد جاماندگان از یارانه، اقشار ضعیف و کم درآمد هستند و باید در سیاست‌های پیش بینی شده مجلس در بحث یارانه، تحت پوشش طرح های حمایتی قرار گیرند.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد:‌ از مهمترین دیدگاه‌های مجلس، نگاه ویژه به اقشار ضعیف جامعه است که دچار ضعف معیشتی، حمایتی، اجتماعی و ... هستند، در حقیقت سیاست‌های مجلس طوری تعیین شده که بحث یارانه‌ها به سمت رفع معضلات اجتماعی از جمله حمایت قشر ضعیف جامعه است.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد جاماندگان از یارانه، اقشار ضعیف جامعه اند که بسیاری از آن‌ها تحت حمایت هیچ نهاد و سازمان حمایتی نیستند.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تامین و حمایت اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه، مجلس مصوبه‌ای را تعیین کرد که بر اساس آن یارانه دهک‌های بالا حذف و به اقشار ضعیف جامعه تعلق گیرد.

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در اظهار نظری ضمن تایید اینکه بیش از 5 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه تحت حمایت هیچ نهاد و سازمان حمایتی نیستند، گفت: دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای برای کمک نقدی به اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته و در طرحی به عنوان طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از بسیاری از کار افتادن بی درآمد و خانواده‌های تحت تکلف آن‌ها از اقشار ضعیف حمایت می‌کند.

محجوب تاکید کرد: افرادی که تحت حمایت هیچ نهاد و سازمانی قرار ندارند، از خانواده‌هایی‌اند که در فقر مطلق قرار دارند و باید مجلس نگاه ویژه به این افراد داشته باشد.

آریایی نژاد، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس سعی دارد تا در مصوبه جدید یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش دهد، مطرح کرد: در مصوبه جدید یارانه‌ها، سیاست‌های مجلس طوری تنظیم شده که از حذف یارانه طبقات مرفح و دهک‌های بالا و پرداخت یارانه به اقشار ضعیف تا حدودی فاصله طبقاتی کاهش یابد، زیرا سیاست اصلی مجلس شورای اسلامی، حذف یارانه دهک‌های بالا و تامین معیشت و نیاز اقشار ضعیف است.

وی افزود: اقشار پر درآمد در جایگاهی قرار دارند که دارای درآمد بسیاری هستند و نیازی به حمایت دولت ندارند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: به تبع اگر صاحب خودروهای لوکس باشد، جزو افراد پر درآمد محسوب می‌شود و افرادی که زمین و ملک دارند و یا از این املاک درآمدی دریافت می‌کنند، میزان درآمدشان بررسی می‌شود و در صورتی که در دهک‌های بالا قرار بگیرند، یارانه‌ آن‌ها حذف خواهد شد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف یارانه تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مصوبه و قانونی برای حذف یارانه‌ها در نظر گرفته نشده است، زیرا سیاست اصلی مجلس شورای اسلامی، حذف یارانه دهک‌های بالا و تامین معیشت و نیاز اقشار ضعیف است.
انتهای پیام/
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار