بازدید 2161
در بیروت

نشست اتحادیه علمای مقاومت جهان اسلام

دومین نشست هیئت رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت مسلمان در بیروت برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 27 May 2015
دومین نشست هیئت رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت مسلمان در بیروت برگزار شد.

به گزارش ایسنا از لبنان، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت جهان اسلام و از علمای اهل سنت لبنان در این نشست گفت: ما در پایتخت مقاومت، بیروت، پس از شش ماه گرد هم آمده‌ایم و از خدای بزرگ می خواهیم امت اسلام را از مصیبت‌هایی که با آن‌ها پس از ظهور اندیشه‌های تکفیری و ارتجاعی دست به گریبان شده، نجات دهد.

وی افزود:ذ مقاومت، جهاد در راه خدا است و این بالاترین درجات در دین به شمار می‌رود؛ جهادی که در برابر دشمنان امت و در برابر اسرائیل است؛ دشمنی که عامل تزویر در دین خدا است.

شیخ ماهر حمود در پایان گفت: علمای مقاومت برای بیداری امت و تبیین صراط مستقیم، مسیر وحدت امت را دنبال می‌کنند و از اهداف بزرگ آن، فلسطین و تحقق وعده قرآنی به منظور زوال اسرائیل است و تاکید دارد که جهت اصلی حرکت ما باید فلسطین باشد و از اختلافات جانبی و مذهبی دست برداریم.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این اجلاس گفت: به رغم همه قربانی‌ها، راه سلیم و درست یعنی مسیر فلسطین را می‌پیماییم و اعلام می کنیم که فلسطین محور اصلی و فصل‌الفصول مقاومت در منطقه است چرا که همه مصیبت‌های ما و امت اسلامی از دشمن صهیونیستی است.

وی افزود: فتنه کنونی و تروریسم در منطقه، ساخته و پرداخته دشمن صهیونیستی است و هنگامی که به سوی مبارزه با این فتنه می‌رویم باید بدانیم که مسبب اصلی اش کیست؛ از همین رو اسرائیل نه تنها خطری برای امت اسلام که برای کل جهان است زیرا با استفاده از نفوذش در سیاست‌های بین‌المللی دخالت می‌کند و برای دست‌یابی به اهدافش بر همه طرف‌ها فشار می آورد.

شیخ احمد حسون، مفتی سوریه یکی دیگر از سخنرانان این نشست در بیروت بود. وی با تاکید بر ادامه راه مقاومت در منطقه گفت: مقاومتی که وحدت صفوف در همه مواضع ایجاد کرد توانست به همه دنیا نشان دهد که چگونه گروهی کوچک توانستند بر گروهی بزرگ غلبه کنند،مقاومت مرزهای فرضی بین سوریه و لبنان را از میان برد و با همکاری مخلصین در این دو کشور ثابت کرد که ناوهایی که به سوی لبنان آمدند هرگز نتوانستند ملت لبنان را به زانو در بیاورند.

وی با اشاره به تلاش گروه‌های منحرف و تکفیری در بد نشان دادن چهره اسلام و ایجاد فتنه مذهبی گفت: آنچه که امروز در یمن می‌گذرد جنگ سنی با شیعه نیست بلکه جنگ کسانی است که براساس هوای نفسانی به یمن حمله کرده‌اند.

وی با بیان این که متجاوزان به نام چه کسی مردم را می‌کشند، گفت: آنها به این خیال بودند که ما در برابر آنها تسلیم می‌شویم اما برای رضای خدا حرکت می‌کنیم و موضعی تاریخی به ثبت می‌رسانیم، پس نه در یمن نه در عراق و نه در سوریه از چیزی نهراسید که ما پیروزیم.

از سوی دیگر آیت الله شیخ محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در اجلاس اتحادیه علمای مقاومت جهان اسلام در بیروت گفت: ما در پیمان خدا و برای مومنان قرار داریم و این پیمانی است که ما از آن به عنوان پیمان پیروزی یاد می‌کنیم .

وی افزود: امت اسلامی امروز به میثاقی مشترک برای مقابله با توطئه بزرگی که هدف آن از هم پاشیدن این امت است، احتیاج دارد؛ ضمن اینکه باید از تجربه گذشته در این راه نیز بهره ببرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از جمله شکست این رژیم در جنوب لبنان، تاکیدکرد: امروز مقاومت بیش از گذشته قدرتمند است و این قدرت در مقاومت علما، مردان و مجاهدانی است که در برابر استکبار جهانی که اسرائیل آن را نمایندگی می‌کند و تلاش دارد بر شرف و دین ما هیمنه یابد، وجود دارد.

آیت الله اراکی همچنین اولویت علمای مقاومت را در عصر حاضر، مبارزه با غده سرطانی اسرائیل و رویارویی با استکبار جهانی دانست و افزود: باید در برابر استکبار جهانی و نماینده آن در منطقه که همان اسرائیل است و شرف و دین ملتهای منطقه را هدف گرفته است، مقاومت کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان