بازدید 2345

طرح نظارت کنگره مسیر توافقات را تغییر نمی دهد

کد خبر: ۵۰۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 27 May 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب طرح نظارت کنگره آمریکا بر توافقات هسته‌ای روند مذاکرات را تغییر نمی‌دهد، گفت: تصویب این طرح به این دلیل است که در داخل آمریکا بر مذاکرات هسته ای نظارت انجام شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مجلس نیز در پاسخ به این طرح واکنش نشان می دهد افزود: مسلم است که مجلس باید به موضوع واکنش نشان دهد و توافق نامه ای نیز به تصویب مجلس خواهد رسید که در این توافق نامه نمایندگان مردم نظرات خود را درمورد طرح نظارت کنگره آمریکا بر توافقات هسته ای اعلام کنند.

وی ابراز کرد: مجلس در حال تصویب طرحی در داخل کمیسیون است که در این طرح در مورد چگونگی برداشته شدن تحریم ها و نظارت بر مذاکرات در حال تدوین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: پروتکل الحاقی وتوافق نامه هایانجام شده باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد که در این خصوص باید جمع بندی کامل انجام شود و سپس تبدیل به قانون شود که امیدواریم این کار نیز صورت بگیرد.

وی هدف آمریکا از این اقدام را راه اندازی جنگ روانی علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: آمریکا با تصویب طرح نظارت کنگره بر توافقات هسته ای جنگ روانی علیه ایران به راه انداخته است و فکر می کنند می تواند با این هربه روانی و روندی که در پیش گرفته است بتوانند در مذاکرات امتیازات بیشتری را کسب کنند.

جوکار افزود: موضع  تیم مذاکره کننده شفاف است و در بحث برداشته شدن تحریم ها نیز موضع ما روشن است و تیم مذاکره کننده نیز همین مواضع را دنبال می کند.

وی گفت: آنچه که در بیانات مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد کلان نظام جموری اسلامی  گفته شد مسیر برای تیم مذاکره کننده را مشخص کرد و امیدواریم با پافشاری بر روی حقوق ملت یک توافق خوب برای این ملت به ارمغان بیاید.

به گزارش خانه ملت،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طرح موسوم به «بازبینی توافق هسته‌ای در کنگره 2015» را امضا و رسماً آن را به قانون تبدیل کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل