بازدید 1982

ضرروت تشدید کنترل بازارها همزمان با افزایش نرخ ها

کد خبر: ۵۰۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 27 May 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر بازارها گفت: تاثیر حذف سهمیه خودروها و افزایش قیمت سوخت در میزان بهای تمام شده کالا ها قابل محاسبه بوده بنابراین برخی دلالان اجازه ندارند با این بهانه کالاها را بدون ضابطه گران کنند.

سید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش قیمت سوخت گفت: باید پذیرفت سابقه نشان داده که همواره با افزایش قیمت سوخت قیمت برخی کالاها در کشور افزایش یافته و این موضوع بار روانی نیز در اقتصاد به همراه دارد، اما نکته مهم این است که باید نهادهای نظارتی با تمرکز بیشتری در این روزها، اجازه سوء استفاده به برخی دلالان را در بازارها را ندهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هرصورت نباید اجازه داد که فرصت طلبان از افزایش قیمت سوخت و حذف سهمیه های سوخت سوء استفاده کنند و در پی گرانی بدون ضابطه کالاها باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: تاثیر حذف سهمیه خودروها و افزایش قیمت سوخت در میزان بهای تمام شده کالا ها قابل محاسبه بوده بنابراین برخی ها اجازه ندارند با این بهانه کالاها را بدون ضابطه گران کنند.

حیدری طیب افزود: باید نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت  و دیگر نهادی ذی ربط با هماهنگی و تعامل، برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و اجازه سوء استفاده به دلالان در بازارهای مختلف را برای افزایش کاذب قیمت ها ندهند.

ضرروت تشدید کنترل قیمت کالاها با افزایش نرخ سوخت

وی گفت: اگر براساس مولفه های اقتصادی قیمت تمام شده کالایی با رشد روبرو شده است، افزایش قیمت آن کالا، باید متناسب با افزایش قیمت سوخت باشد و بیش از آن قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: برخی از افزایش قیمت ها مانند رشد قیمت کرایه تاکسی در شهر تهران با شروع سال جدید صورت گرفته است بنابراین دلیلی ندارد برای بار دوم قیمت ها رشد یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل