بازدید 1882

عربستان دو تن از رهبران حزب‌الله را در لیست تروریستی خود قرار داد

کد خبر: ۵۰۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 27 May 2015
در حالی که تمامی گزارش‌های غربی و آمریکایی ریاض را بزرگترین حامی تروریسم می‌دانند، عربستان دو تن از رهبران حزب‌الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد. 

به گزارش «تابناک»، عربستان سعودی «خلیل یوسف حرب» و «محمد قبلان» دو تن از رهبران حزب الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

انتشار این خبر در شرایطی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش‌هایی که فعالان داخلی در عربستان منتشر کرده‌اند، بیش از 30هزار زندانی سیاسی در زندان‌های عربستان هستند که بیشتر آنها بدون محاکمه زندانی شده‌اند.

در حالی که گروه‌های مورد حمایت عربستان در سوریه باعث قتل و کشتار هزاران نفر از مردم این کشور شده‌اند، عربستان با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که این دو رهبر حزب الله در انتشار تروریسم در منطقه دست داشته‌اند.

در بیانیه‌ای که عربستان منتشر کرده آمده است: «ریاض با تمام ابزارهای موجود مبارزه خود را با فعالیت‌های حزب الله ادامه خواهد داد».

اتهامات عربستان علیه حزب الله لبنان در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور تنها در سال گذشته 15هزار موشک تاو از آمریکا برای تسلیح تروریست‌ها در سوریه خریداری کرده است.

این موشک‌ها اکنون در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارد که سازمان ملل و آمریکا نیز این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند و سازمان ملل هرگونه تعامل با این گروه را ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر سازمان‌های حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر تأکید دارند که عربستان در حمله به یمن از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و در این کشور مرتکب جنایت جنگی شده است.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی