بازدید 1914

شکایت یمنی ها از حملات پهپادهای آمریکا در دادگاه آلمان

کد خبر: ۵۰۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 27 May 2015
دادگاهی در آلمان روز چهارشنبه رسیدگی به پرونده شکایت 3 یمنی که بستگانشان را در حملات پهپادهای آمریکا در خاک یمن از دست داده اند، آغاز کرد.

به گزارش «تابناک»، شاکیان که در این نشست دادگاه حضور نیافته بودند، دولت آلمان را متهم کرده اند که برای آمریکا امکان استفاده از یک پایگاه هوایی در خاک آلمان را برای اجرای عملیات مرگبار تهاجمی با پهپاد در خاک یمن، فراهم کرده است.

نمایندگان مرکز اروپایی حقوق قانون اساسی و بشر و گروه حقوق بشری رپریو که به نمایندگی از شاکیان در دادگاه حضور یافته بودند، در دادخواست خود از دولت آلمان خواسته اند که ضمن پذیرش مسوولیت حقوقی و سیاسی این حملات، از ادامه استفاده آمریکا از پایگاه هوایی رامشتاین برای اجرای این گونه حملات در خاک یمن، جلوگیری کند.

کیت کریگ مدیر حقوقی رپریو گفت: شواهد قوی نشان می دهد که آمریکا از رامشتاین برای انتقال اطلاعات کنترل پرواز خلبان های مستقر در آمریکا به پهپادهای فعال در خاورمیانه، بهره می برد.

این در حالیست که دولت آلمان استفاده آمریکا از این پایگاه هوایی مستقر در خاک آلمان را برای عملیات و کشتارهای غیرقانونی در کشورهای دیگر تکذیب می کند.

در آخرین مورد از عملیات پهپادهای آمریکا در خاک یمن به بهانه مبارزه با تروریسم، 4 سرکرده گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربی روز 22 اردیبهشت در حمله پهپادهای آمریکایی در شهر بندری مکلا در حاشیه دریای عرب در شرق این کشور کشته شدند.

راکت های پهپادهای آمریکایی روز دوشنبه، تروریست های القاعده مستقر در اقامتگاه ریاست جمهوری شهر مکلا را هدف قرار دادند و سرکردگان این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.

در میان این 4 تروریست به هلاکت رسیده، نام مامون حاتم نیز مشاهده می شود که از قرار معلوم از حامیان داعش بوده است.

مقر ریاست جمهوری در شهر مکلا به تازگی به اشغال شاخه القاعده در یمن در آمد.

یمن از فروردین ماه آماج تجاوز نظامی عربستان و متحدانش است که بر اثر آن هزاران تن از مردم این کشور کشته و زخمی شدند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی