بازدید 49101
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر/ حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی/ راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دید عارف/ شترسواری دولا دولا با حوادث سال ۸۸ محال است/ تأثیر سلحشور بر آنجلینا جولی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «ارسال پیامک دعوت، برای تماشای اعدام»، «بازار داغ خرید و فروش الاغ بعد از حذف بنزین هفتصد تومانی!»، «تشبیه فراکسیون لاریجانی به آش شله قلمکار» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 27 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایت رئیس اسبق بانک مرکزی از ضربات اقتصادی هاشمی و احمدی‌نژاد به اقتصاد


رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: تصمیمات دولت آقای هاشمی موجب پایه ‌گذاری فعالیت‌های غیرقانونی دولت با بخش‌های غیردولتی شد. طهماسب مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی در گفت وگو با «پارس» اظهار داشت: در دولت سازندگی، به سمت تک‌نرخی‌شدن ارز و غیردولتی‌شدن اقتصاد حرکت کردیم، منتها این اقدام بدون نظارت دقیق و تصمیمات جبرانی انجام گرفت و همین موجب پایه‌گذاری فعالیت‌های غیرقانونی دولت با بخش‌های غیردولتی شد؛ اما در عین ‌حال طرح تعدیل ساختار اقتصادی در آن دوران، بخش بزرگی از این مسأله را حل کرد. رئیس اسبق بانک مرکزی به فرایند تصویب لایحه پولشویی در دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: در دولت هفتم، مقدمه لایحه مبارزه با پولشویی نوشته شد. اولین نامه پیشنهادی برای مبارزه با پدیده پولشویی را خود من به‌عنوان مشاور برایشان نوشتم. در‌‌ همان زمان این حرف مورد مخالفت بعضی از دستگاه‌های اقتصادی قرار گرفت.

مظاهری افزود: استدلال آن‌ها این بود که بالاخره این قضیه منابعی را به کشور می‌آورد و بنده به آن‌ها توضیح دادم منابعی که از پولشویی عاید مملکت می‌شود، منابع سازنده نیست و مخرب است. وی اضافه کرد: در جمع‌بندی مباحث در دولت هشتم، لایحه مبارزه با پولشویی تنظیم و به مجلس تقدیم شد. زمانی این کار شکل گرفت که با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و در راس آن مرحوم دکتر نوربخش به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی همدل شدیم و این بحث را جلو بردیم. فروردین سال٨٣ بود که در شور دوم مجلس لایحه مبارزه با پولشویی به تصویب رسید. مظاهری اضافه کرد: البته شورای نگهبان ایراداتی به لایحه گرفت که رفع ایرادات به دولت آقای احمدی‌نژاد موکول شد. در دوره آقای احمدی‌نژاد معاونت وزارت اقتصاد را بر عهده گرفتم و این لایحه را دنبال کردم تا ایرادات لایحه برطرف شد و لایحه نهایی سال٨۴ از مجلس و شورای نگهبان درآمد و نیازی به ارجاع مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیدا کرد. رئیس اسبق بانک مرکزی با اشاره به مفاسد اقتصادی در دولت احمدی نژادگفت: متأسفانه در دولت آقای احمدی‌نژاد همه‌چیز برعکس شد و با نفی همه اقدامات اصلاحی، زمینه برای تخلفات بیشتر شد. نظام تک‌نرخی در دولت آقای احمدی‌نژاد چندنرخی شد و مفاسد و تخلفات زیادی را به جریان انداخت. هنوز هم دولت روحانی نتوانسته است ارز را تک‌نرخی کند و متأسفانه جرات هم نمی‌کند به آن دست بزند.

واکنش فرمانده ناجا به حادثه کارواش مجیدیه

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه کارواش مجیدیه اظهار کرد: مردم مطمئن باشند، هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می‌دهیم و به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم. سردار حسین اشتری در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه گزارشی حدود دو هفته گذشته به ما رسید که بر اساس آن در یکی از محله‌های تهران، با شخصی که از اقلیت‌های مذهبی بود، برخوردی شده و از نیروی انتظامی شکایت کرده بود، اظهار نمود:‌ سریع  دستور بررسی دادیم و اثر خوبی داشت. وی افزود: هم مأمور متخلف متوجه اشتباه خود شد و عذرخواهی کرد و هم آن شخص از جمهوری اسلامی قدردانی کرد. ما در اجرای قانون هیچ گونه تبعیضی قایل نیستیم و همه افراد با هر دین و مذهب و قومیتی برای ما محترم هستند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می‌دهیم گفت: به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار شده و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.

تلاش بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا برای حضور در ایران


شرکت نفتی اکسون موبیل بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا و جهان به دنبال حضور در میادین نفتی ایران در آستانه ضرب الاجل برای توافق هسته‌ای ایران و غرب است. به گزارش بلومبرگ، توافق هسته‌ای نهایی ایران و غرب به لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر خواهد شد.

هاشمی پایه گذار واکسن هپاتیت در کشور


آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با بیان اینکه تکنولوژی بشریت را از یکی از سخت‌ترین مشکلات درمانی نجات داده است، اظهار داشت: امیدوارم این همکاری‌هایی که از این کنفرانس شروع شده در آینده هم نیز تقویت شود و تبادل اطلاعات خود را داشته باشیم. هاشمی رفسنجانی در پایان ضمن دعوت از دانمشندان و پژوهشگران این کنگره برای بازدید از مراکز دانشگاهی و دانشمندان ایرانی و مذاکره با آن‌ها خاطرنشان کرد: من در دولت خود پایه‌گذار تکنولوژی هپاتیت C و B بودم که هپاتیت C در حد درمان و هپاتیت B در حد واکسن و پیشگیری بود و حالا می‌بینیم که به نتیجه رسیده است.

راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف


محمدرضا عارف شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی اصلاح‌طلبان کرمان با تیتر «در امتداد امید» گفت: اگر در سال ۹۲ به پیروزی رسیدیم، خروجی تفکر اصلاحات بود و این راهبرد باید در سالی که به همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است به عنوان مبنا قرار دهیم و اخلاق‌مداری و خرد جمعی راهبرد ما باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: ما به حرف مردم و نتیجه‌ای تمکین می‌کنیم که از صندوق بیرون می‌آید. این فعال سیاسی به عنوان یکی از اعضای جریان اصلاحات پیشنهادهایی برای راهبردهای انتخابات آینده ارائه کرد و گفت: سهم سرمایه اجتماعی که در انتخابات ۹۲ خلق شده را تقویت کنیم و باید تلاش ما این باشد آن ۷۳ درصد حضور را حفظ کنیم و بخشی از آن ۲۷ درصد جمعیتی که رأی نداده‌اند را به میدان بیاوریم و نمی‌خواهیم شعاری برخورد کنیم، اما می‌توانیم کف ۷۵ درصدی را در برنامه خود ببینیم. عارف در ادامه سخنان خود خواستار فعال شدن تمام تشکل‌ها و اعضای اصلاح‌طلب شد و اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که در انتخابات اسفند ۹۴ تشکل‌های غیرسیاسی نقشی فرا‌تر از تشکل‌های سیاسی خواهند داشت و حضور آن‌ها و ارتقای مشارکت مردم جدای از اینکه به چه کسی رأی می‌دهند برای ما مهم است.

افق آینده اصولگرایان از دیدگاه موحدی کرمانی


نمایندگان جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه روز یکشنبه با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیدار کردند و گزارشی از روند وحدت اصولگرایان به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ارائه دادند. بر پایه این خبر آیت‌الله موحد‌ی‌کرمانی در این دیدار تصریح کرد: بنده افق آینده اصولگرایان را روشن می‌بینم و فق‌ها افکارشان نزدیک است و یک راه پیشنهاد می‌کنند و از این رو برای وحدت جای نگرانی نیست.

روایتی از پیغام جالب ظریف به سعودی‌ها در مورد یمن


روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی با اشاره به سفر اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن به تهران نوشت: الشیخ احمد در این سفر به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که یک هفته پیش با حوثی‌ها در صنعا دیدار کرده است. آن‌ها مسائل بسیاری را درک می‌کنند و این آمادگی را دارند که امتیاز بدهند به خصوص در زمینه توافق صلح و شراکت. ظریف در پاسخ به این پیشنهادهای ولد الشیخ با لبخند پاسخ داد: با توجه به این پیشنهاد‌ها، «کنفرانس، مرده به دنیا خواهد آمد»، زیرا همه شرکت کنندگان دشمنی خود را با انصارالله نشان خواهند داد. وی پرسید: چگونه عربستان که دشمن اصلی در درگیری هاست می‌ تواند چهار بار در مذاکرات حضور داشته باشد، یک بار به عنوان عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، یک بار به عنوان عضو اتحادیه عرب، یک بار به عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی و بار دیگر هم به عنوان عضو گروه چهارده، که فرستاده سازمان ملل نتوانست به این سؤال پاسخ دهد.

۲۰ شرکت مالبات بدهند یارانه مردم تأمین می‌شود!


 «محسن رنانی» اقتصاددان و استاد دانشگاه در این خصوص دلیل تعلل دولت را واهمه از تبعات اجرا به‌ویژه نارضایتی مردم می‌داند. به‌ گزارش «شهروند» او می‌گوید: امروز هم باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود، باید به آن‌ها بگوییم که منابع مورد نیاز برای یارانه نقدی از چه محل، با چه دشواری و بهای از دست رفتن چه فرصت‌های اقتصادی تأمین می‌شود. به ‌عبارت دیگر با بیان زیان‌های یارانه نقدی باید بخشی از یارانه‌بگیران را از لیست مشمولان حذف کنیم. رنانی تاکید می‌کند: من لیست ٢٠شرکت را تهیه کردم و به دست دولت دادم و هنوز معتقدم اگر فقط همین ٢٠شرکت موظف به پرداخت مالیات شوند، بخش بزرگی از منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی فراهم خواهد شد، به این ترتیب مجبور به افزایش قیمت‌ها و به دنبال آن بالارفتن نرخ تورم و تحمیل شوک رکودی به بخش تولید نخواهیم بود. رنانی می‌افزاید: دولت می‌تواند تنها با گرفتن مالیات از تعدادی از شرکت‌ها، منابع مورد نیاز برای یارانه این افراد را هم تامین کند. به‌عنوان مثال تنها اگر مخابرات موظف به پرداخت مالیات شود یک ماه یارانه نقدی تامین خواهد شد اما متاسفانه به دلایلی که معلوم نیست تمایلی به این امر وجود ندارد. این استاد دانشگاه تأکید می‌کند: متأسفانه دولت در این حوزه گرفتار ترس و نگرانی است درحالی‌که به جد معتقدم اگر مشکلات صادقانه با مردم درمیان گذاشته شود، دولت بیلانی از عملکرد اقتصادی در اختیارشان قرار دهد، مردم هم قطعا همراهی خواهند کرد البته باید به بخشی از مردم کماکان یارانه تعلق گیرد.

کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر!


رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه غرور و تکبر حتی برخی افراد انقلابی را نیز زمین زده است، گفت: این‌ها می‌گویند ما امام (ره) و مردم را وادار کردیم که چنین و چنان کنند؛ یکی نیست بگوید اگر امام (ره) نبود شما کسی نبودید که مردم به حساب بیاورند. غرور اجازه نمی‌دهد به این مسأله فکر کنند.

تروریست‌هایی که به مرزهای ایران نزدیک شده‌اند


در دو ماه گذشته گروهی از تروریست‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی مرز اشنویه در ایران در کوهستان قندیل مستقر شده‌اند. حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌ک‌ک بیش از دو دهه است که این منطقه را در کنترل دارد. پ‌ک‌ک خواهان خروج این نیرو‌ها از منطقه تحت کنترل خود بود، اما حزب دمکرات به خواسته پ‌ک‌ک تن نداد. چند روز پیش نیروهای پ‌ک‌ک آن‌ها را محاصره کردند. دیروز در درگیری بین این دو حزب یکی از نیروهای حزب دمکرات به نام قادر کریمی کشته و یکی دیگر زخمی شد.

به نوشته بی‌بی‌سی، مقامات پ‌ک‌ک می‌گویند، گروهی از پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی پایگاه‌های آن‌ها در قندیل ایست بازرسی ایجاد کرده و از کولبران مالیات می‌گرفتند. دمهات عگید، از فرماندهان پ‌ک‌ک گفت: «این گروه از پیشمرگ‌ها ابتدا خواهان عبور از منطقه تحت کنترل پ‌ک‌ک به داخل کردستان ایران بودند. ما با آن‌ها همکاری کردیم. اما مشخص شد این گروه قصد رفتن ندارند و برنامه‌های دیگری دارند».

برنامه جدید دولت برای مقابله با فساد و تخلف

به گزارش صبحانه، یکی از تأکیدات مهم رهبر انقلاب به همه دولت‌ها، تلاش برای مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری در قوه مجریه است تا ثمرات این اقدام مهم، باعث رشد هرچه بیشتر اقتصاد کشور و شاخص‌های اعتماد مردم به نظام شود. بر این اساس، دولت یازدهم تاکنون مصوبات و دستورالعمل‌های مختلفی را تحت عنوان «اصلاح نظام اداری» پیش بینی و ابلاغ کرده است که مبحث «نظارت و ارزیابی» یکی از مهم‌ترین و اصلیترین شاخه از این دستورالعمل هاست. از مصادیق مهم این اقدام را می‌توان تعیین ناظرین حسن اجرای قوانین و مقررات اداری، استخدامی و مدیریتی و بازرسین هیات عالی نظارت در دستگاههای اجرایی دانست که بر اساس تأکیدات سازمان مدیریت، مقرر شده اسامی و شماره تلفن آن‌ها در اختیار مردم و کارکنان دولت به صورت فیزیکی و در وب سایت‌های مربوطه قرار بگیرد. بر این اساس، طبق ابلاغیه معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همه دستگاههای اجرایی که نسخه‌ای از آن به دست صبحانه رسیده، ضمن اعلام لیست بازرسان مذکور، درخواست شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا انحراف از اجرای قوانین و مقرراتدر دستگاه‌ها، مراتب با قید فوریت به امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم این سازمان منعکس شود تا نسبت به اعزام ناظر یا بازرس در این زمینه اقدام شودتحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایت رئیس اسبق بانک مرکزی از ضربات اقتصادی هاشمی و احمدی‌نژاد به اقتصاد


رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: تصمیمات دولت آقای هاشمی موجب پایه ‌گذاری فعالیت‌های غیرقانونی دولت با بخش‌های غیردولتی شد. طهماسب مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی در گفت وگو با «پارس» اظهار داشت: در دولت سازندگی، به سمت تک‌نرخی‌شدن ارز و غیردولتی‌شدن اقتصاد حرکت کردیم، منتها این اقدام بدون نظارت دقیق و تصمیمات جبرانی انجام گرفت و همین موجب پایه‌گذاری فعالیت‌های غیرقانونی دولت با بخش‌های غیردولتی شد؛ اما در عین ‌حال طرح تعدیل ساختار اقتصادی در آن دوران، بخش بزرگی از این مسأله را حل کرد. رئیس اسبق بانک مرکزی به فرایند تصویب لایحه پولشویی در دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: در دولت هفتم، مقدمه لایحه مبارزه با پولشویی نوشته شد. اولین نامه پیشنهادی برای مبارزه با پدیده پولشویی را خود من به‌عنوان مشاور برایشان نوشتم. در‌‌ همان زمان این حرف مورد مخالفت بعضی از دستگاه‌های اقتصادی قرار گرفت.

مظاهری افزود: استدلال آن‌ها این بود که بالاخره این قضیه منابعی را به کشور می‌آورد و بنده به آن‌ها توضیح دادم منابعی که از پولشویی عاید مملکت می‌شود، منابع سازنده نیست و مخرب است. وی اضافه کرد: در جمع‌بندی مباحث در دولت هشتم، لایحه مبارزه با پولشویی تنظیم و به مجلس تقدیم شد. زمانی این کار شکل گرفت که با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و در راس آن مرحوم دکتر نوربخش به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی همدل شدیم و این بحث را جلو بردیم. فروردین سال٨٣ بود که در شور دوم مجلس لایحه مبارزه با پولشویی به تصویب رسید. مظاهری اضافه کرد: البته شورای نگهبان ایراداتی به لایحه گرفت که رفع ایرادات به دولت آقای احمدی‌نژاد موکول شد. در دوره آقای احمدی‌نژاد معاونت وزارت اقتصاد را بر عهده گرفتم و این لایحه را دنبال کردم تا ایرادات لایحه برطرف شد و لایحه نهایی سال٨۴ از مجلس و شورای نگهبان درآمد و نیازی به ارجاع مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیدا کرد. رئیس اسبق بانک مرکزی با اشاره به مفاسد اقتصادی در دولت احمدی نژادگفت: متأسفانه در دولت آقای احمدی‌نژاد همه‌چیز برعکس شد و با نفی همه اقدامات اصلاحی، زمینه برای تخلفات بیشتر شد. نظام تک‌نرخی در دولت آقای احمدی‌نژاد چندنرخی شد و مفاسد و تخلفات زیادی را به جریان انداخت. هنوز هم دولت روحانی نتوانسته است ارز را تک‌نرخی کند و متأسفانه جرات هم نمی‌کند به آن دست بزند.

واکنش فرمانده ناجا به حادثه کارواش مجیدیه


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه کارواش مجیدیه اظهار کرد: مردم مطمئن باشند، هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می‌دهیم و به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم. سردار حسین اشتری در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه گزارشی حدود دو هفته گذشته به ما رسید که بر اساس آن در یکی از محله‌های تهران، با شخصی که از اقلیت‌های مذهبی بود، برخوردی شده و از نیروی انتظامی شکایت کرده بود، اظهار نمود:‌ سریع  دستور بررسی دادیم و اثر خوبی داشت. وی افزود: هم مأمور متخلف متوجه اشتباه خود شد و عذرخواهی کرد و هم آن شخص از جمهوری اسلامی قدردانی کرد. ما در اجرای قانون هیچ گونه تبعیضی قایل نیستیم و همه افراد با هر دین و مذهب و قومیتی برای ما محترم هستند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می‌دهیم گفت: به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار شده و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.

تلاش بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا برای حضور در ایران


شرکت نفتی اکسون موبیل بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا و جهان به دنبال حضور در میادین نفتی ایران در آستانه ضرب الاجل برای توافق هسته‌ای ایران و غرب است. به گزارش بلومبرگ، توافق هسته‌ای نهایی ایران و غرب به لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر خواهد شد.

هاشمی پایه گذار واکسن هپاتیت در کشور

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با بیان اینکه تکنولوژی بشریت را از یکی از سخت‌ترین مشکلات درمانی نجات داده است، اظهار داشت: امیدوارم این همکاری‌هایی که از این کنفرانس شروع شده در آینده هم نیز تقویت شود و تبادل اطلاعات خود را داشته باشیم. هاشمی رفسنجانی در پایان ضمن دعوت از دانمشندان و پژوهشگران این کنگره برای بازدید از مراکز دانشگاهی و دانشمندان ایرانی و مذاکره با آن‌ها خاطرنشان کرد: من در دولت خود پایه‌گذار تکنولوژی هپاتیت C و B بودم که هپاتیت C در حد درمان و هپاتیت B در حد واکسن و پیشگیری بود و حالا می‌بینیم که به نتیجه رسیده است.

راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف


محمدرضا عارف شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی اصلاح‌طلبان کرمان با تیتر «در امتداد امید» گفت: اگر در سال ۹۲ به پیروزی رسیدیم، خروجی تفکر اصلاحات بود و این راهبرد باید در سالی که به همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است به عنوان مبنا قرار دهیم و اخلاق‌مداری و خرد جمعی راهبرد ما باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: ما به حرف مردم و نتیجه‌ای تمکین می‌کنیم که از صندوق بیرون می‌آید. این فعال سیاسی به عنوان یکی از اعضای جریان اصلاحات پیشنهادهایی برای راهبردهای انتخابات آینده ارائه کرد و گفت: سهم سرمایه اجتماعی که در انتخابات ۹۲ خلق شده را تقویت کنیم و باید تلاش ما این باشد آن ۷۳ درصد حضور را حفظ کنیم و بخشی از آن ۲۷ درصد جمعیتی که رأی نداده‌اند را به میدان بیاوریم و نمی‌خواهیم شعاری برخورد کنیم، اما می‌توانیم کف ۷۵ درصدی را در برنامه خود ببینیم. عارف در ادامه سخنان خود خواستار فعال شدن تمام تشکل‌ها و اعضای اصلاح‌طلب شد و اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که در انتخابات اسفند ۹۴ تشکل‌های غیرسیاسی نقشی فرا‌تر از تشکل‌های سیاسی خواهند داشت و حضور آن‌ها و ارتقای مشارکت مردم جدای از اینکه به چه کسی رأی می‌دهند برای ما مهم است.

افق آینده اصولگرایان از دیدگاه موحدی کرمانی

نمایندگان جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه روز یکشنبه با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیدار کردند و گزارشی از روند وحدت اصولگرایان به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ارائه دادند. بر پایه این خبر آیت‌الله موحد‌ی‌کرمانی در این دیدار تصریح کرد: بنده افق آینده اصولگرایان را روشن می‌بینم و فق‌ها افکارشان نزدیک است و یک راه پیشنهاد می‌کنند و از این رو برای وحدت جای نگرانی نیست.

روایتی از پیغام جالب ظریف به سعودی‌ها در مورد یمن


روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی با اشاره به سفر اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن به تهران نوشت: الشیخ احمد در این سفر به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که یک هفته پیش با حوثی‌ها در صنعا دیدار کرده است. آن‌ها مسائل بسیاری را درک می‌کنند و این آمادگی را دارند که امتیاز بدهند به خصوص در زمینه توافق صلح و شراکت. ظریف در پاسخ به این پیشنهادهای ولد الشیخ با لبخند پاسخ داد: با توجه به این پیشنهاد‌ها، «کنفرانس، مرده به دنیا خواهد آمد»، زیرا همه شرکت کنندگان دشمنی خود را با انصارالله نشان خواهند داد. وی پرسید: چگونه عربستان که دشمن اصلی در درگیری هاست می‌ تواند چهار بار در مذاکرات حضور داشته باشد، یک بار به عنوان عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، یک بار به عنوان عضو اتحادیه عرب، یک بار به عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی و بار دیگر هم به عنوان عضو گروه چهارده، که فرستاده سازمان ملل نتوانست به این سؤال پاسخ دهد.

۲۰ شرکت مالبات بدهند یارانه مردم تأمین می‌شود!


 «محسن رنانی» اقتصاددان و استاد دانشگاه در این خصوص دلیل تعلل دولت را واهمه از تبعات اجرا به‌ویژه نارضایتی مردم می‌داند. به‌ گزارش «شهروند» او می‌گوید: امروز هم باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود، باید به آن‌ها بگوییم که منابع مورد نیاز برای یارانه نقدی از چه محل، با چه دشواری و بهای از دست رفتن چه فرصت‌های اقتصادی تأمین می‌شود. به ‌عبارت دیگر با بیان زیان‌های یارانه نقدی باید بخشی از یارانه‌بگیران را از لیست مشمولان حذف کنیم. رنانی تاکید می‌کند: من لیست ٢٠شرکت را تهیه کردم و به دست دولت دادم و هنوز معتقدم اگر فقط همین ٢٠شرکت موظف به پرداخت مالیات شوند، بخش بزرگی از منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی فراهم خواهد شد، به این ترتیب مجبور به افزایش قیمت‌ها و به دنبال آن بالارفتن نرخ تورم و تحمیل شوک رکودی به بخش تولید نخواهیم بود. رنانی می‌افزاید: دولت می‌تواند تنها با گرفتن مالیات از تعدادی از شرکت‌ها، منابع مورد نیاز برای یارانه این افراد را هم تامین کند. به‌عنوان مثال تنها اگر مخابرات موظف به پرداخت مالیات شود یک ماه یارانه نقدی تامین خواهد شد اما متاسفانه به دلایلی که معلوم نیست تمایلی به این امر وجود ندارد. این استاد دانشگاه تأکید می‌کند: متأسفانه دولت در این حوزه گرفتار ترس و نگرانی است درحالی‌که به جد معتقدم اگر مشکلات صادقانه با مردم درمیان گذاشته شود، دولت بیلانی از عملکرد اقتصادی در اختیارشان قرار دهد، مردم هم قطعا همراهی خواهند کرد البته باید به بخشی از مردم کماکان یارانه تعلق گیرد.

کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر!

رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه غرور و تکبر حتی برخی افراد انقلابی را نیز زمین زده است، گفت: این‌ها می‌گویند ما امام (ره) و مردم را وادار کردیم که چنین و چنان کنند؛ یکی نیست بگوید اگر امام (ره) نبود شما کسی نبودید که مردم به حساب بیاورند. غرور اجازه نمی‌دهد به این مسأله فکر کنند.

تروریست‌هایی که به مرزهای ایران نزدیک شده‌اند

در دو ماه گذشته گروهی از تروریست‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی مرز اشنویه در ایران در کوهستان قندیل مستقر شده‌اند. حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌ک‌ک بیش از دو دهه است که این منطقه را در کنترل دارد. پ‌ک‌ک خواهان خروج این نیرو‌ها از منطقه تحت کنترل خود بود، اما حزب دمکرات به خواسته پ‌ک‌ک تن نداد. چند روز پیش نیروهای پ‌ک‌ک آن‌ها را محاصره کردند. دیروز در درگیری بین این دو حزب یکی از نیروهای حزب دمکرات به نام قادر کریمی کشته و یکی دیگر زخمی شد.

به نوشته بی‌بی‌سی، مقامات پ‌ک‌ک می‌گویند، گروهی از پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی پایگاه‌های آن‌ها در قندیل ایست بازرسی ایجاد کرده و از کولبران مالیات می‌گرفتند. دمهات عگید، از فرماندهان پ‌ک‌ک گفت: «این گروه از پیشمرگ‌ها ابتدا خواهان عبور از منطقه تحت کنترل پ‌ک‌ک به داخل کردستان ایران بودند. ما با آن‌ها همکاری کردیم. اما مشخص شد این گروه قصد رفتن ندارند و برنامه‌های دیگری دارند».

برنامه جدید دولت برای مقابله با فساد و تخلف


به گزارش صبحانه، یکی از تأکیدات مهم رهبر انقلاب به همه دولت‌ها، تلاش برای مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری در قوه مجریه است تا ثمرات این اقدام مهم، باعث رشد هرچه بیشتر اقتصاد کشور و شاخص‌های اعتماد مردم به نظام شود. بر این اساس، دولت یازدهم تاکنون مصوبات و دستورالعمل‌های مختلفی را تحت عنوان «اصلاح نظام اداری» پیش بینی و ابلاغ کرده است که مبحث «نظارت و ارزیابی» یکی از مهم‌ترین و اصلیترین شاخه از این دستورالعمل هاست. از مصادیق مهم این اقدام را می‌توان تعیین ناظرین حسن اجرای قوانین و مقررات اداری، استخدامی و مدیریتی و بازرسین هیات عالی نظارت در دستگاههای اجرایی دانست که بر اساس تأکیدات سازمان مدیریت، مقرر شده اسامی و شماره تلفن آن‌ها در اختیار مردم و کارکنان دولت به صورت فیزیکی و در وب سایت‌های مربوطه قرار بگیرد. بر این اساس، طبق ابلاغیه معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همه دستگاههای اجرایی که نسخه‌ای از آن به دست صبحانه رسیده، ضمن اعلام لیست بازرسان مذکور، درخواست شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا انحراف از اجرای قوانین و مقرراتدر دستگاه‌ها، مراتب با قید فوریت به امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم این سازمان منعکس شود تا نسبت به اعزام ناظر یا بازرس در این زمینه اقدام شود.

راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف/ کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر/ حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی/ تاثیر سلحشور بر آنجلینا جولی/ شترسواری دولا دولا با حوادث سال 88 محال است

دفاعیات مسئول ساخت حرم امام (ره)

محمد علی انصاری مسئول ساخت حرم امام خمینی پس از انتقادات از عملکردش گفته :ما همواره گفته‌ایم که آل سعود و دولت وهابی آنها لیاقت بر عهده گرفتن مسئولیت حرمین را ندارند. اما علی رغم بی‌کفایتی‌شان و علی رغم این که آنها یک دولت ضعیف خودکامه هستند، یک دفعه متوجه جریان بزرگی شدند که اگر بخواهند خودشان را به عنوان رهبر جهان اسلام تلقی کنند باید بخش اعظم سرمایه‌شان را برای مردمی که به زیارت حرمین می‌آیند، صرف کنند. بنده در روزهای اولی که حرم را می‌ساختم به بازدید مسجد‌النبی رفتم. وقتی سوال می‌کردم که برای این مکان چقدر هزینه کرده‌اید به من جوابی داده نمی‌شد. پس از بارها سوال کردن به من گفته شد که خرج و مخارج و هزینه‌های این مکان از جیب شخص ملک داده‌ می‌شود.

انصاری با تاکید بر این که من در زمان مناسب در مورد هزینه‌های صرف شده برای ساخت حرم توضیحات لازم را ارائه خواهم داد، گفته: ما کمترین هزینه‌ها را برای ساخت حرم داشته‌ایم. ضمن این که مجموعه حرم کار هنری باارزشی است که می‌توان در طول تاریخ به آن افتخار کرد. وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به حرم نهایی فاصله داریم، اظهار کرد:‌حرم را طوری ساخته‌ایم که تا 500 سال عمر کند. البته این توضیح را هم بدهم که وقتی می‌خواستیم سازه 500 ساله بسازیم با محاسبات داخلی و خارجی نمی‌توانستیم روی آن سازه کاه گلی بنا کنیم و بگوییم سادگی یعنی این و اصلا به نظر من چنین رویکردی یک کاریکاتور است.


اکران‌های هسته‌ای از اندیمشک تا بم

اکران‌های موسوم به «اکران‌های هسته‌ای» جشنواره عمار که از 10 اردیبهشت آغاز شده همچنان در سراسر کشور در حال برگزاری است. در نماز جمعه بهبهان استان خوزستان خوزستان، کلیپ «صداقت آمریکایی» و مجموعه کیف انگلیسی با توجه به زمان مذکرات هسته‌ای انتخاب شد و قبل از شروع خطبه‌های نماز جمعه اکران شد. در مراسم نمازجمعه این هفته بندر کیاشهر استان گیلان، «گام نهایی» در محل مصلی نماز جمعه برای نمازگزاران اکران شد. در کهگیلویه و بویر احمد نیز در دو منطقه «سوق» و «دیشموک» اکران‌های هسته‌ای برگزار شد.

اما مهمترین اکران‌های هسته‌ای در مصلای نماز جمعه‌ها در سه شهر اندیمشک استان خوزستان و شهرهای بم و بردسیر استان کرمان بود. در اندیمشک، نماهنگ «پیر فرزانه» به اکران درآمد. در نمازجمعه بم فیلم‌های «فرزند کبیرکوه» و «از هیروشیما تا لوزان» به اکران درآمد. در ستاد نماز جمعه بردسیر نیز «گام نهایی» و فیلم داستانی «فندک انگلیسی» به اکران درآمد.


دانشمندان روس چه نقشی در توسعه برنامه هسته‌ای ایران داشتند؟

بیزینس اینسایدر با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ادعاهای تازه‌ای را درباره ارتباط آن موضوع با برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است. این نشریه با اشاره به کتاب نوشته شده توسط "دیوید هافمن" که نویسنده آن در سال 2009 میلادی برنده جایزه بهترین کتاب درباره پایان رقابت تسلیحاتی میان امریکا و شوروی در جریان جنگ سرد شد، اشاره می‌کند که ایران بلافاصله پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی از دانشمندان و مهندسان شوروی برای توسعه برنامه هسته‌ای خود استفاده کرد.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "اگرچه کشورهای غربی بر روی منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی از طریق وضع تحریم‌ها و بازرسی‌ها تاکید دارند اما واقعیت آن است که یک عنصر انسانی یعنی دانشمندان هسته‌ای وجود دارند که نمی‌توان آنان را کنترل کرد." نویسنده این کتاب در ادامه مدعی شده که در آن زمان دفتری ویژه در سفارت ایران در مسکو برای انتقال فناوری‌های هسته‌ای از روسیه به تهران فعال شده بود. نویسنده کتاب مدعی است که ایران قصد استفاده از تجهیزات دوران شوروی برای ساخت سلاح هسته‌ای داشته است.


حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی!

کالب ماپین که از او با عنوان فعال ضدجنگ آمریکایی نام برده شده، در باره جریان سفر همراه با کشتی ایران به جیبوتی گفته: وقتی در جیبوتی پهلو گرفتیم، به مغازه‌ای رفتیم که آن‌جا بود. صاحب مغازه از ما پرسید از کدام کشور می‌آییم. وقتی گفتیم ایران، با هیجان خاصی گفت: "احمدی‌نژاد!" و به ما گفت که احمدی‌نژاد رهبر بزرگی در مبارزه با صهیونیسم و امپریالیسم بود.

کارگران بی‌شماری هم در جیبوتی بودند که وقتی فهمیده بودند یک کشتی از ایران دارد در منطقه‌شان پهلو می‌گیرد، به استقبال ما آمدند و مشت‌هایشان را در هوا تکان می‌دادند و می‌گفتند: "الله اکبر. الله اکبر." توجه داشته باشید که این کشور جیبوتی، روابط بسیار نزدیکی با غرب و آمریکا دارد.


تاثیر سلحشور بر آنجلینا جولی

جهانگیر الماسی در مراسم تجلیل از فرج الله سلحشور با اشاره به ماجرای بین سلحشور و آنجیلنا گفته: مدتی پیش در سفری که به خارج از کشور داشتم، فردی از من پرسید شما آقای سلحشور را می‌شناسی؟ ایشان چطور آدمی است؟ و من هم در پاسخ گفتم؛ او فردی است که به حرف‌هایی که می‌زند کاملاً اعتقاد دارد. به نظر من معرفتی که در کلام سلحشور در پاسخ به آنجلینا جولی بود، وی را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که او حتی در بازی کردن در فیلم‌هایش تغییر نگاهی داشته باشد و من از این جهت به سلحشور تبریک می‌گویم.


شترسواری دولا دولا با حوادث سال 88 محال است

عباس عبدی در پاسخ به این سوال روزنامه اعتماد که «اگر اصلاح‌طلبان قبایی که به تن داشتند را در بیاورند و قبای دیگری به تن کنند امکان دارد که مجوز کنشگری بگیرند یا خیر؟» گفته :اصلاح‌طلبان این کار را بکنند دیگر به درد نمی‌خورند. باید لباس اصلی خود را اتفاقا به تن کنند، لباس اصلاحات مهم است. اصلاح‌طلبان اگر فکر می‌کنند رفتاری که در ٨٨ سال شد عین اصلاح‌طلبی است و باید آن را ادامه بدهند. اگر فهمیده‌اند که کار درستی نبوده باید رسما تکلیف‌شان را مشخص کنند. شتر سواری دولا دولا نمی‌شود. من حتی با آن رفتار پس از ٨٨ لزوما مشکل ندارم اما اگر فکر می‌کنند آن خط اشتباه بوده باید تبعاتش را بپذیرند. بنابراین باید در عمل به عنوان ناظر بیرونی تفاوت را ببینیم.


آخرین وضعیت انتشار اسامی ۱۷۰ نماینده مرتبط با رحیمی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: باید با قانونگذاری درست و شفاف‌سازی هزینه‌کرد کاندیداها مرتفع شود و در مورد هزینه‌هایی که کاندیداها برای انتخابات دارند باید تعیین تکلیف شود.پورمختار همچنین در مورد استعلام کمیسیون اصل ۹۰ در مورد لیست ۱۷۰ نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند٬ به ایلنا گفت: متاسفانه تاکنون دادگستری تهران پاسخ استعلام را به ما نفرستاده و ما در این زمینه توقع داریم دادگستری به تکلیف خود عمل کند و اگر لیست و اطلاعتی در این زمینه وجود دارد آن را به ما اطلاع دهد و اگر چنین چیزی وجود ندارد آن را به ما اعلام کند.


 ارسال پیامک دعوت، برای تماشای اعدام

امروز در مشهد سه مجرم به دار آویخته شدند ، ساعت 8 و 30 دقیقه 6 خردادماه سال 94، در منطقه 3 شهر مشهد، تقاطع خیابان مسلم و گاز شرقی ، طناب های دار آماده اعدام شده و مجرمان به دار مجازات آویخته شدند. این مراسم تماشاگران زیادی داشت ، افرادی که عده زیادی از آنها ،با دریافت پیامک های تبلیغاتی به حضور در این مراسم صبحگاهی دعوت شده بودند. پیامک هایی که درخواست کننده آن اتحادیه طلا و جواهر و نقره بود.


راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف/ کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر/ حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی/ تاثیر سلحشور بر آنجلینا جولی/ شترسواری دولا دولا با حوادث سال 88 محال است



بازار داغ خرید و فروش الاغ بعد از حذف بنزین هفتصد تومانی!

بازار خرید فروش الاغ بعد از آزاد شدن قیمت بنزین در دولت به شکلی پلکانی در حال افزایش است، به گونه‌ای که در برخی روستاهای استان کرمانشاه قیمت هر الاغ به یک و نیم میلیون تومان رسیده است.سایت مرصاد‌نیوز در ادامه گزارش خود مدعی شد: بعد از اعلام خبر آزاد سازی سهمیه بنزین در روستاهای کرمانشاه مجددا پس از سال‌ها تجارت الاغ رونق گرفته است. به شکلی که برخی از روستاییانی که با فرارسیدن فصل سرما الاغ‌های خود را در طبیعت‌‌ رها کرده بودند، اکنون مجبور به پرداخت وجه چند برابری برای یک الاغ هستند.به روایت یکی از اهالی روستاهای کرمانشاه در بخش مرکزی این شهرستان، تا پیش از این اهالی روستاهای منطقه اگر الاغی داشتند در نزدیکی فصل سرما آن را در طبیعیت‌‌ رها می‌کردند و با فرارسیدن فصل کار دوباره با قیمتی اندک اقدام به خرید الاغ می‌کردند اما در شرایط آزاد سازی قیمت بنزین توسط دولت قیمت الاغ تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.وی افزود: در حال حاضر ضعیف‌ترین نوع الاغ تا قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.


تشبیه فراکسیون لاریجانی به آش شله قلمکار

علي محمد بزرگواري،عضو سابق جبهه پايداري در گفتگو با آريا درباره پيام اعلام حمايت فراکسيون اصولگرايان مجلس از علي لاريجاني،گفت:باتوجه به وضعيت فعلي کشور در داخل و خارج کسي جز آقاي لاريجاني نمي تواند در راس قوه مقننه اوضاع را جمع کند و حرفش تاثير گذار باشد چراکه ايشان چندسال است رياست مجلس را برعهده دارد و تجربه خوبي به دست آورده علاوه برآنکه ديدگاه خوبي نيز دارند.وي درعين حال گفت:ما به آقاي لاريجاني هم اين پيام را داديم که بايد باهم باشيم.بزرگواري همچنين از ترکيب فراکسيون رهروان ولايت و حضور اصلاح طلبان دراين فرکسيون انتقاد کرد و گفت:به آقاي لاريجاني هم گفته ام فراکسيون رهروان ولايت مثل آش شله قلمکار است لذا اگر اين فراکسيون مي خواهد همچون انتخابات رياست جهوري ناکام بمانند هرکس در طيف اصولگرايان راه خود را برود .

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.



روایت رئیس اسبق بانک مرکزی از ضربات اقتصادی هاشمی و احمدی نژاد به اقتصاد

رييس اسبق بانك مركزي گفت: تصميمات دولت آقاي هاشمي موجب پایه ‌گذاری فعالیت‌های غیرقانونی دولت با بخش‌های غیردولتی شد. طهماسب مظاهری، رييس اسبق بانك مركزي در گفتگو با  «پارس» اظهار داشت: در دولت سازندگي، به سمت تک‌نرخی‌شدن ارز و غیردولتی‌شدن اقتصاد حرکت کردیم، منتها این اقدام بدون نظارت دقیق و تصمیمات جبرانی انجام گرفت و همین مساله موجب پایه‌گذاری فعالیت‌های غیرقانونی دولت با بخش‌های غیردولتی شد اما درعین‌حال طرح تعدیل ساختار اقتصادی در آن دوران، بخش بزرگی از این مساله را حل کرد. رييس اسبق بانك مركزي به فرايند تصويب لايحه پولشويي در دولت اصلاحات اشاره كرد و گفت: در دولت هفتم، مقدمه لایحه مبارزه با پولشویی نوشته شد. اولین نامه پیشنهادی برای مبارزه با پدیده پولشویی را خود من به‌عنوان مشاور برایشان نوشتم. در همان زمان این حرف مورد مخالفت بعضی از دستگاه‌های اقتصادی قرار گرفت.

مظاهری افزود: استدلال آنها این بود که بالاخره این قضیه منابعی را به کشور می‌آورد و بنده به آنها توضیح دادم منابعی که از پولشویی عاید مملکت می‌شود، منابع سازنده نیست و مخرب است. وي اضافه كرد: در جمع‌بندی مباحث در دولت هشتم، لایحه مبارزه با پولشویی تنظیم و به مجلس تقدیم شد. زمانی این کار شکل گرفت که با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و در راس آن مرحوم دکتر نوربخش به‌عنوان رییس کل بانک مرکزی همدل شدیم و این بحث را جلو بردیم. فروردین سال٨٣ بود که در شور دوم مجلس لایحه مبارزه با پولشویی به تصویب رسید. مظاهری اضافه كرد: البته شورای نگهبان ایراداتی به لایحه گرفت که رفع ایرادات به دولت آقای احمدی‌نژاد موکول شد. در دوره آقای احمدی‌نژاد معاونت وزارت اقتصاد را برعهده گرفتم و این لایحه را دنبال کردم تا ایرادات لایحه برطرف شد و لایحه نهایی سال٨٤ از مجلس و شورای نگهبان درآمد و نیازی به ارجاع مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیدا کرد. رييس اسبق بانك مركزي با اشاره به مفاسد اقتصادي در دولت احمدي نژادگفت: متاسفانه در دولت آقای احمدی‌نژاد همه‌چیز برعکس شد و با نفی همه اقدامات اصلاحی، زمینه برای تخلفات بیشتر شد. نظام تک‌نرخی در دولت آقای احمدی‌نژاد چندنرخی شد و مفاسد و تخلفات زیادی را به جریان انداخت. هنوز هم دولت روحانی نتوانسته است ارز را تک‌نرخی کند و متاسفانه جرات هم نمی‌کند به آن دست بزند.


واکنش فرمانده ناجا به حادثه کارواش مجیدیه

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه کارواش مجیدیه اظهار کرد: مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می دهیم و به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم. سردار حسین اشتری در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه گزارشی حدود دو هفته گذشته به ما رسید که بر اساس آن در یکی از محله های تهران، با شخصی که از اقلیت‌های مذهبی بود، برخوردی شده و از نیروی انتظامی شکایت کرده بود اظهار کرد:‌ سریعا دستور بررسی دادیم و اثر خوبی داشت. وی افزود: هم مامور متخلف متوجه اشتباه خود شد و عذرخواهی کرد و هم آن شخص از جمهوری اسلامی قدردانی کرد. ما در اجرای قانون هیچ گونه تبعیضی قایل نیستیم و همه افراد با هر دین و مذهب و قومیتی برای ما محترم هستند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می دهیم گفت: به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار شده و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.


تلاش بزرگترين شرکت نفتي آمريکا براي حضور در ايران

شرکت نفتی اکسون موبیل بزرگترین شرکت نفتی آمریکا و جهان به دنبال حضور در میادین نفتی ایران در آستانه ضرب الاجل برای توافق هسته‌ای ایران و غرب است.به گزارش بلومبرگ، توافق هسته ای نهایی ایران و غرب به لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر خواهد شد.


هاشمی پایه گذار واکسن هپاتیت در کشور

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با بیان اینکه تکنولوژی بشریت را از یکی از سخت‌ترین مشکلات درمانی نجات داده است اظهار داشت: امیدوارم این همکاری‌هایی که از این کنفرانس شروع شده در آینده هم نیز تقویت شود و تبادل اطلاعات خود را داشته باشیم. هاشمی رفسنجانی در پایان ضمن دعوت از دانمشندان و پژوهشگران این کنگره برای بازدید از مراکز دانشگاهی و دانشمندان ایرانی و مذاکره با آنها خاطرنشان کرد: من در دولت خود پایه‌گذار تکنولوژی هپاتیت C و B بودم که هپاتیت C در حد درمان و هپاتیت B در حد واکسن و پیشگیری بود و حالا می‌بینیم که به نتیجه رسیده است.


راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف

محمدرضا عارف شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی اصلاح‌طلبان کرمان با عنوان «در امتداد امید» گفت: اگر در سال 92 به پیروزی رسیدیم، خروجی تفکر اصلاحات بود و این راهبرد باید در سالی که به همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است به عنوان مبنا قرار دهیم و اخلاق‌مداری و خرد جمعی راهبرد ما باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: ما به حرف مردم و نتیجه‌ای تمکین می‌کنیم که از صندوق بیرون می‌آید. این فعال سیاسی به عنوان یکی از اعضای جریان اصلاحات پیشنهاداتی برای راهبردهای انتخابات آینده ارائه کرد و گفت: سهم سرمایه اجتماعی که در انتخابات 92 خلق شده را تقویت کنیم و باید تلاش ما این باشد آن 73 درصد حضور را حفظ کنیم و بخشی از آن 27 درصد جمعیتی که رأی نداده‌اند را به میدان بیاوریم و نمی‌خواهیم شعاری برخورد کنیم، اما می‌توانیم کف 75 درصدی را در برنامه خود ببینیم. عارف در ادامه سخنان خود خواستار فعال شدن تمام تشکل‌ها و اعضای اصلاح‌طلب شد و اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که در انتخابات اسفند 94 تشکل‌های غیرسیاسی نقشی فراتر از تشکل‌های سیاسی خواهند داشت و حضور آنها و ارتقای مشارکت مردم جدای از اینکه به چه کسی رأی می‌دهند برای ما مهم است.


افق آینده اصولگرایان از دیدگاه موحدی کرمانی

نمایندگان جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب موتلفه روز یکشنبه با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیدار کردند و گزارشی از روند وحدت اصولگرایان به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ارائه دادند.بر پایه این خبر آیت‌الله موحد‌ی‌کرمانی در این دیدار تصریح کرد: بنده افق آینده اصولگرایان را روشن می‌بینم و فقها افکارشان نزدیک است و یک راه پیشنهاد می‌کنند و از این رو برای وحدت جای نگرانی نیست.


روایتی از پیغام جالب ظریف به سعودی ها در مورد یمن

روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی با اشاره به سفر اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن به تهران نوشت: الشیخ احمد در این سفر به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که یک هفته پیش با حوثی ها در صنعا دیدار کرده است. آنها مسائل بسیاری را درک می‌کنند و این آمادگی را دارند که امتیاز بدهند به خصوص در زمینه توافق صلح و شراکت. ظریف در پاسخ به این پیشنهادهای ولد الشیخ با لبخند پاسخ داد: با توجه به این پیشنهادها، «کنفرانس، مرده به دنیا خواهد آمد» زیرا همه شرکت کنندگان دشمنی خود را با انصارالله نشان خواهند داد. وی پرسید: چگونه عربستان که دشمن اصلی در درگیری هاست می‌ تواند چهار بار در مذاکرات حضور داشته باشد، یکبار به عنوان عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، یکبار به عنوان عضو اتحادیه عرب، یکبار به عنوان عضو سازمان همکاری اسلامی و بار دیگر هم به عنوان عضو گروه چهارده. که فرستاده سازمان ملل نتوانست به این سوال پاسخ دهد.


20 شرکت مالبات بدهند یارانه مردم تامین می شود!

«محسن رنانی» اقتصاددان و استاد دانشگاه در این خصوص دلیل تعلل دولت را واهمه از تبعات اجرا به‌ویژه نارضایتی مردم می‌داند. به‌گزارش «شهروند» او می‌گوید: امروز هم باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود، باید به آنها بگوییم که منابع مورد نیاز برای یارانه نقدی از چه محل، با چه دشواری و بهای از دست رفتن چه فرصت‌های اقتصادی تامین می‌شود. به‌عبارت دیگر با بیان زیان‌های یارانه نقدی باید بخشی از یارانه‌بگیران را از لیست مشمولان حذف کنیم.رنانی تاکید می‌کند: من لیست ٢٠شرکت را تهیه کردم و به دست دولت دادم و هنوز معتقدم اگر فقط همین ٢٠شرکت موظف به پرداخت مالیات شوند، بخش بزرگی از منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی فراهم خواهد شد، به این ترتیب مجبور به افزایش قیمت‌ها و به دنبال آن بالارفتن نرخ تورم و تحمیل شوک رکودی به بخش تولید نخواهیم بود.رنانی می‌افزاید: دولت می‌تواند تنها با گرفتن مالیات از تعدادی از شرکت‌ها، منابع مورد نیاز برای یارانه این افراد را هم تامین کند. به‌عنوان مثال تنها اگر مخابرات موظف به پرداخت مالیات شود یک ماه یارانه نقدی تامین خواهد شد اما متاسفانه به دلایلی که معلوم نیست تمایلی به این امر وجود ندارد.این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: متاسفانه دولت در این حوزه گرفتار ترس و نگرانی است درحالی‌که به جد معتقدم اگر مشکلات صادقانه با مردم درمیان گذاشته شود، دولت بیلانی از عملکرد اقتصادی در اختیارشان قرار دهد، مردم هم قطعا همراهی خواهند کرد البته باید به بخشی از مردم کماکان یارانه تعلق گیرد.


کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر!

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که غرور و تکبر حتی برخی افراد انقلابی را نیز زمین زده است، گفت: اینها می گویند ما امام(ره) و مردم را وادار کردیم که چنین و چنان کنند؛ یکی نیست بگوید اگر امام(ره) نبود شما کسی نبودید که مردم به حساب بیاورند. غرور اجازه نمی دهد به این مسأله فکر کنند.


تروریست‌هایی که به مرزهای ایران نزدیک شده‌اند

در دو ماه گذشته گروهی از تروریست‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی مرز اشنویه در ایران در کوهستان قندیل مستقر شده‌اند. حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌ک‌ک بیش از دو دهه است که این منطقه را در کنترل دارد. پ‌ک‌ک خواهان خروج این نیروها از منطقه تحت کنترل خود بود، اما حزب دمکرات به خواسته پ‌ک‌ک تن نداد. چند روز پیش نیروهای پ‌ک‌ک آنها را محاصره کردند. دیروز در درگیری بین این دو حزب یکی از نیروهای حزب دمکرات به نام قادر کریمی کشته و یکی دیگر زخمی شد.

به نوشته بی‌بی‌سی، مقامات پ‌ک‌ک می گویند که گروهی از پیشمرگ‌های حزب دمکرات کردستان ایران در نزدیکی پایگاه های آنها در قندیل ایست بازرسی ایجاد کرده و از کولبران مالیات می گرفتند. دمهات عگید، از فرماندهان پ‌ک‌ک گفت: "این گروه از پیشمرگ‌ها ابتدا خواهان عبور از منطقه تحت کنترل پ‌ک‌ک به داخل کردستان ایران بودند. ما با آنها همکاری کردیم. اما مشخص شد این گروه قصد رفتن ندارند و برنامه های دیگری دارند."

برنامه جدید دولت برای مقابله با فساد و تخلف

به گزارش صبحانه، یکی از تاکیدات مهم رهبر انقلاب به همه دولتها، تلاش برای مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در قوه مجریه است تا ثمرات این اقدام مهم، باعث رشد هرچه بیشتر اقتصاد کشور و شاخص های اعتماد مردم به نظام شود.بر این اساس، دولت یازدهم تاکنون مصوبات و دستورالعمل های مختلفی را تحت عنوان "اصلاح نظام اداری" پیش بینی و ابلاغ کرده است که مبحث "نظارت و ارزیابی" یکی از مهمترین و اصلی ترین شاخه از این دستورالعمل هاست.از مصادیق مهم این اقدام را می توان تعیین ناظرین حسن اجرای قوانین و مقررات اداری، استخدامی و مدیریتی و بازرسین هیات عالی نظارت در دستگاههای اجرایی دانست که بر اساس تاکیدات سازمان مدیریت، مقرر شده اسامی و شماره تلفن آنها در اختیار مردم و کارکنان دولت به صورت فیزیکی و در وب سایت های مربوطه قرار بگیرد.بر این اساس، طبق ابلاغیه معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همه دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، ضمن اعلام لیست بازرسان مذکور، درخواست شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا انحراف از اجرای قوانین و مقرراتدر دستگاهها، مراتب با قید فوریت به امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم این سازمان منعکس شود تا نسبت به اعزام ناظر یا بازرس در این زمینه اقدام شود.

راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف/ کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر/ حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی/ تاثیر سلحشور بر آنجلینا جولی/ شترسواری دولا دولا با حوادث سال 88 محال است

دفاعیات مسئول ساخت حرم امام (ره)

محمد علی انصاری مسئول ساخت حرم امام خمینی پس از انتقادات از عملکردش گفته :ما همواره گفته‌ایم که آل سعود و دولت وهابی آنها لیاقت بر عهده گرفتن مسئولیت حرمین را ندارند. اما علی رغم بی‌کفایتی‌شان و علی رغم این که آنها یک دولت ضعیف خودکامه هستند، یک دفعه متوجه جریان بزرگی شدند که اگر بخواهند خودشان را به عنوان رهبر جهان اسلام تلقی کنند باید بخش اعظم سرمایه‌شان را برای مردمی که به زیارت حرمین می‌آیند، صرف کنند. بنده در روزهای اولی که حرم را می‌ساختم به بازدید مسجد‌النبی رفتم. وقتی سوال می‌کردم که برای این مکان چقدر هزینه کرده‌اید به من جوابی داده نمی‌شد. پس از بارها سوال کردن به من گفته شد که خرج و مخارج و هزینه‌های این مکان از جیب شخص ملک داده‌ می‌شود.

انصاری با تاکید بر این که من در زمان مناسب در مورد هزینه‌های صرف شده برای ساخت حرم توضیحات لازم را ارائه خواهم داد، گفته: ما کمترین هزینه‌ها را برای ساخت حرم داشته‌ایم. ضمن این که مجموعه حرم کار هنری باارزشی است که می‌توان در طول تاریخ به آن افتخار کرد. وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به حرم نهایی فاصله داریم، اظهار کرد:‌حرم را طوری ساخته‌ایم که تا 500 سال عمر کند. البته این توضیح را هم بدهم که وقتی می‌خواستیم سازه 500 ساله بسازیم با محاسبات داخلی و خارجی نمی‌توانستیم روی آن سازه کاه گلی بنا کنیم و بگوییم سادگی یعنی این و اصلا به نظر من چنین رویکردی یک کاریکاتور است.


اکران‌های هسته‌ای از اندیمشک تا بم

اکران‌های موسوم به «اکران‌های هسته‌ای» جشنواره عمار که از 10 اردیبهشت آغاز شده همچنان در سراسر کشور در حال برگزاری است. در نماز جمعه بهبهان استان خوزستان خوزستان، کلیپ «صداقت آمریکایی» و مجموعه کیف انگلیسی با توجه به زمان مذکرات هسته‌ای انتخاب شد و قبل از شروع خطبه‌های نماز جمعه اکران شد. در مراسم نمازجمعه این هفته بندر کیاشهر استان گیلان، «گام نهایی» در محل مصلی نماز جمعه برای نمازگزاران اکران شد. در کهگیلویه و بویر احمد نیز در دو منطقه «سوق» و «دیشموک» اکران‌های هسته‌ای برگزار شد.

اما مهمترین اکران‌های هسته‌ای در مصلای نماز جمعه‌ها در سه شهر اندیمشک استان خوزستان و شهرهای بم و بردسیر استان کرمان بود. در اندیمشک، نماهنگ «پیر فرزانه» به اکران درآمد. در نمازجمعه بم فیلم‌های «فرزند کبیرکوه» و «از هیروشیما تا لوزان» به اکران درآمد. در ستاد نماز جمعه بردسیر نیز «گام نهایی» و فیلم داستانی «فندک انگلیسی» به اکران درآمد.


دانشمندان روس چه نقشی در توسعه برنامه هسته‌ای ایران داشتند؟

بیزینس اینسایدر با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ادعاهای تازه‌ای را درباره ارتباط آن موضوع با برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است. این نشریه با اشاره به کتاب نوشته شده توسط "دیوید هافمن" که نویسنده آن در سال 2009 میلادی برنده جایزه بهترین کتاب درباره پایان رقابت تسلیحاتی میان امریکا و شوروی در جریان جنگ سرد شد، اشاره می‌کند که ایران بلافاصله پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی از دانشمندان و مهندسان شوروی برای توسعه برنامه هسته‌ای خود استفاده کرد.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "اگرچه کشورهای غربی بر روی منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی از طریق وضع تحریم‌ها و بازرسی‌ها تاکید دارند اما واقعیت آن است که یک عنصر انسانی یعنی دانشمندان هسته‌ای وجود دارند که نمی‌توان آنان را کنترل کرد." نویسنده این کتاب در ادامه مدعی شده که در آن زمان دفتری ویژه در سفارت ایران در مسکو برای انتقال فناوری‌های هسته‌ای از روسیه به تهران فعال شده بود. نویسنده کتاب مدعی است که ایران قصد استفاده از تجهیزات دوران شوروی برای ساخت سلاح هسته‌ای داشته است.


حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی!

کالب ماپین که از او با عنوان فعال ضدجنگ آمریکایی نام برده شده، در باره جریان سفر همراه با کشتی ایران به جیبوتی گفته: وقتی در جیبوتی پهلو گرفتیم، به مغازه‌ای رفتیم که آن‌جا بود. صاحب مغازه از ما پرسید از کدام کشور می‌آییم. وقتی گفتیم ایران، با هیجان خاصی گفت: "احمدی‌نژاد!" و به ما گفت که احمدی‌نژاد رهبر بزرگی در مبارزه با صهیونیسم و امپریالیسم بود.

کارگران بی‌شماری هم در جیبوتی بودند که وقتی فهمیده بودند یک کشتی از ایران دارد در منطقه‌شان پهلو می‌گیرد، به استقبال ما آمدند و مشت‌هایشان را در هوا تکان می‌دادند و می‌گفتند: "الله اکبر. الله اکبر." توجه داشته باشید که این کشور جیبوتی، روابط بسیار نزدیکی با غرب و آمریکا دارد.


تاثیر سلحشور بر آنجلینا جولی

جهانگیر الماسی در مراسم تجلیل از فرج الله سلحشور با اشاره به ماجرای بین سلحشور و آنجیلنا گفته: مدتی پیش در سفری که به خارج از کشور داشتم، فردی از من پرسید شما آقای سلحشور را می‌شناسی؟ ایشان چطور آدمی است؟ و من هم در پاسخ گفتم؛ او فردی است که به حرف‌هایی که می‌زند کاملاً اعتقاد دارد. به نظر من معرفتی که در کلام سلحشور در پاسخ به آنجلینا جولی بود، وی را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که او حتی در بازی کردن در فیلم‌هایش تغییر نگاهی داشته باشد و من از این جهت به سلحشور تبریک می‌گویم.


شترسواری دولا دولا با حوادث سال 88 محال است

عباس عبدی در پاسخ به این سوال روزنامه اعتماد که «اگر اصلاح‌طلبان قبایی که به تن داشتند را در بیاورند و قبای دیگری به تن کنند امکان دارد که مجوز کنشگری بگیرند یا خیر؟» گفته :اصلاح‌طلبان این کار را بکنند دیگر به درد نمی‌خورند. باید لباس اصلی خود را اتفاقا به تن کنند، لباس اصلاحات مهم است. اصلاح‌طلبان اگر فکر می‌کنند رفتاری که در ٨٨ سال شد عین اصلاح‌طلبی است و باید آن را ادامه بدهند. اگر فهمیده‌اند که کار درستی نبوده باید رسما تکلیف‌شان را مشخص کنند. شتر سواری دولا دولا نمی‌شود. من حتی با آن رفتار پس از ٨٨ لزوما مشکل ندارم اما اگر فکر می‌کنند آن خط اشتباه بوده باید تبعاتش را بپذیرند. بنابراین باید در عمل به عنوان ناظر بیرونی تفاوت را ببینیم.


آخرین وضعیت انتشار اسامی ۱۷۰ نماینده مرتبط با رحیمی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: باید با قانونگذاری درست و شفاف‌سازی هزینه‌کرد کاندیداها مرتفع شود و در مورد هزینه‌هایی که کاندیداها برای انتخابات دارند باید تعیین تکلیف شود.پورمختار همچنین در مورد استعلام کمیسیون اصل ۹۰ در مورد لیست ۱۷۰ نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند٬ به ایلنا گفت: متاسفانه تاکنون دادگستری تهران پاسخ استعلام را به ما نفرستاده و ما در این زمینه توقع داریم دادگستری به تکلیف خود عمل کند و اگر لیست و اطلاعتی در این زمینه وجود دارد آن را به ما اطلاع دهد و اگر چنین چیزی وجود ندارد آن را به ما اعلام کند.


 ارسال پیامک دعوت ، برای تماشای اعدام

امروز در مشهد سه مجرم به دار آویخته شدند ، ساعت 8 و 30 دقیقه 6 خردادماه سال 94، در منطقه 3 شهر مشهد، تقاطع خیابان مسلم و گاز شرقی ، طناب های دار آماده اعدام شده و مجرمان به دار مجازات آویخته شدند. این مراسم تماشاگران زیادی داشت ، افرادی که عده زیادی از آنها ،با دریافت پیامک های تبلیغاتی به حضور در این مراسم صبحگاهی دعوت شده بودند. پیامک هایی که درخواست کننده آن اتحادیه طلا و جواهر و نقره بود.


راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات از دیدگاه عارف/ کنایه مصباح یزدی به یک انقلابی متکبر/ حکایت محبوبیت احمدی‌نژاد در جیبوتی/ تاثیر سلحشور بر آنجلینا جولی/ شترسواری دولا دولا با حوادث سال 88 محال است



بازار داغ خرید و فروش الاغ بعد از حذف بنزین هفتصد تومانی!

بازار خرید فروش الاغ بعد از آزاد شدن قیمت بنزین در دولت به شکلی پلکانی در حال افزایش است، به گونه‌ای که در برخی روستاهای استان کرمانشاه قیمت هر الاغ به یک و نیم میلیون تومان رسیده است.سایت مرصاد‌نیوز در ادامه گزارش خود مدعی شد: بعد از اعلام خبر آزاد سازی سهمیه بنزین در روستاهای کرمانشاه مجددا پس از سال‌ها تجارت الاغ رونق گرفته است. به شکلی که برخی از روستاییانی که با فرارسیدن فصل سرما الاغ‌های خود را در طبیعت‌‌ رها کرده بودند، اکنون مجبور به پرداخت وجه چند برابری برای یک الاغ هستند.به روایت یکی از اهالی روستاهای کرمانشاه در بخش مرکزی این شهرستان، تا پیش از این اهالی روستاهای منطقه اگر الاغی داشتند در نزدیکی فصل سرما آن را در طبیعیت‌‌ رها می‌کردند و با فرارسیدن فصل کار دوباره با قیمتی اندک اقدام به خرید الاغ می‌کردند اما در شرایط آزاد سازی قیمت بنزین توسط دولت قیمت الاغ تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.وی افزود: در حال حاضر ضعیف‌ترین نوع الاغ تا قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.


تشبیه فراکسیون لاریجانی به آش شله قلمکار

علي محمد بزرگواري،عضو سابق جبهه پايداري در گفتگو با آريا درباره پيام اعلام حمايت فراکسيون اصولگرايان مجلس از علي لاريجاني،گفت:باتوجه به وضعيت فعلي کشور در داخل و خارج کسي جز آقاي لاريجاني نمي تواند در راس قوه مقننه اوضاع را جمع کند و حرفش تاثير گذار باشد چراکه ايشان چندسال است رياست مجلس را برعهده دارد و تجربه خوبي به دست آورده علاوه برآنکه ديدگاه خوبي نيز دارند.وي درعين حال گفت:ما به آقاي لاريجاني هم اين پيام را داديم که بايد باهم باشيم.بزرگواري همچنين از ترکيب فراکسيون رهروان ولايت و حضور اصلاح طلبان دراين فرکسيون انتقاد کرد و گفت:به آقاي لاريجاني هم گفته ام فراکسيون رهروان ولايت مثل آش شله قلمکار است لذا اگر اين فراکسيون مي خواهد همچون انتخابات رياست جهوري ناکام بمانند هرکس در طيف اصولگرايان راه خود را برود .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی