بازدید 1904

قطع بیمه خبرنگاران بی انصافی است

کد خبر: ۵۰۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 27 May 2015
یک روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه قطع شدن بیمه خبرنگاران بی انصافی در حق آن‌ها است، گفت: علی رغم شعارهایی که در این دولت داده می‌شود اصحاب رسانه رضایت چندانی از عملکرد معاونت مطبوعاتی ندارند.

به گزارش فارس، احسان مقدم با اشاره به قطع شدن بیمه برخی خبرنگاران از آغاز سال 94، گفت: قشر خبرنگار به عنوان یک قشر هنری که وظیفه خطیر اطلاع رسانی را برعهده دارد با این فشار و مشغله کاری که بر اسا مصوبه مجلس در گروه مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد، با این اوصاف اگر قرار باشد بیمه یک خبرنگار و گزارشگر حذف شود از بایت جایگاه شخصی و خانوادگی فرد متزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگار هیچ وقت به خاطر علاقه‌ای که به حوزه خبر و شغل خود دارد در هیچ شرایطی کار خود را کنار نمی‌گذارد حتی اگر بیمه آنها را قطع کنند چرا که بحث کار خبرنگاری کاملا عشق است و در هر شرایطی سعی می‌کند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

این فعال حوزه رسانه تصریح کرد: اما با این شرایط سخت اگر دولت تصمیم بگیرد که بیمه این قشر را حذف کند بی انصافی در حق خبرنگاران است و باید دلایل خود را اعلام کند که چرا در برخورد با قشری که تا حد زیادی در جامعه تأثیر گذار است اینگونه برخوردها صورت می‌گیرد و باید معاونت مطبوعاتی پاسخگو باشد.

مقدم اظهار داشت: خبرنگار با تمام این شرایط وظایف خود را انجام می‌دهد اما خبرنگار نیز مانند سایر مردم باید از حمایت‌هایی مانند بیمه که دولت و مجلس آن را در اختیار بسیاری از شغل‌های دیگر نیز قرار داده است،بهره مند شود، قطع  بیمه خبرنگاران بسیار جای تعجب دارد و اگر تعمدی در کار است یا دلیل و توجیهی در کار است باید پاسخ قانع کننده‌ای به خبرنگاران داده شود.

وی با اشاره به قطع شدن برخی مزایای خبرنگاران مانند عیدی و هدیه روز خبرنگار در دولت یازدهم گفت: یک خبرنگار حتی بدون این موارد هم کار خود را انجام می‌دهد اما ارائه اینگونه مزایا به فهم اجتماعی مسئولان وابسته است، در این دولت علی رغم شعارهایی که داده می‌شود متأسفانه اصحاب رسانه از عملکرد معاون مطبوعاتی رضایت چندانی ندارند. اگر این روند ادامه پیدا کند چیزی از ارزش و جایگاه خبرنگار کم نمی‌شود اما این درایت مسئولان است که به گونه‌ای با خبرنگاران برخورد کنند و آنها را حمایت کنند که انگیزه در خبرنگاران تقویت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار