بازدید 5641

خشم تل‌آویو از انتشار جنایاتش در کتاب‌تاریخ هلند

تدریس کتابی که در آن شکل‌گیری اسرائیل نتیجه کشتار فلسطینی‌ها خوانده شده در دبیرستان‌های هلند، سفارت رژیم‌صهیونیستی را به واکنش واداشته است.
کد خبر: ۵۰۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 27 May 2015
انتشار مطالبی در مورد سابقه و روند شکل‌گیری اسرائیل در کتاب تاریخ برخی از دبیرستان‌های هلند، موجب خشم تل‌آویو شده است.

به گزارش فارس، کتاب «کارگاه تاریخ» که توسط «نوردهاف اوتیگورس» از انتشارات آموزشی مهم هلند منتشر شده، به گوشه‌هایی از خشونت‌ها و جنایاتی که صهیونیست‌ها پیش از شکل‌گیری اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام داده‌اند، اشاره کرده است.

در بخشی از این کتاب در مورد نحوه تأسیس اسرائیل، آمده است که «مناخیم بگین» اولین نخست‌وزیر اسرائیل، «پس از آنکه شبه‌نظامیان یهودی در روستاهای فلسطینی دست به کشتار زدند و صدها هزار فلسطینی به اردوگان‌هایی در آن سوی مرز فرار کردند» شکل‌گیری اسرائیل را اعلام کرد.

انتشار این دست مطالب که در اروپا کم‌سابقه است، با واکنش شدید سفارت رژیم‌صهیونیستی مواجه شده است. به نوشته پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، در بیانیه سفارت اسرائیل در هلند آمده است: «داریم در چند حوزه روی این مسئله کار می‌کنیم. در حال بررسی این مطالب خشم‌آور هستیم تا موارد خلاف واقعیت یا توهین‌آمیز را شناسایی کنیم.»

کارگاه تاریخ از جمله کتاب‌هایی است که به طور رسمی برای آموزش تاریخ در برخی دبیرستان‌های هلند، در سیستم آموزشی این کشور ثبت شده است.

در بخش دیگری از این کتاب، در مورد بگین آمده است: «لازم به ذکر است که او در بخش اعظم عمرش به عنوان یک تروریست و افراطی شناخته می‌شد.»

تصویر معروف پرتاب سنگ توسط «فارس عوده» نوجوان فلسطینی به سمت تانک اسرائیلی نیز در این کتاب منتشر شده و در توضیح آن آمده است: «اعتراضی کوچک علیه اشغال اراضی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل، در سال 2000. 9 روز پس از آنکه این عکس گرفته شد، این نوجوان 13 ساله در جریان اقدامی مشابه، هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها