بازدید 5813

تکذیب آلوده بودن خون ساکنان پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سازمان انتقال خون پارسال دو بار از کارکنان شرکت های مستقر در پارس جنوبی و ساکنان شهرستان عسلویه خون گیری کرد و شایعه آلوده بودن خون این افراد را بشدت تکذیب کرده است.
کد خبر: ۵۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 26 May 2015
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سازمان انتقال خون پارسال دو بار از کارکنان شرکت های مستقر در پارس جنوبی و ساکنان شهرستان عسلویه خون گیری کرد و شایعه آلوده بودن خون این افراد را بشدت تکذیب کرده است.

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقل از مهدی یوسفی اعلام کرد:کاهش آلایندها در پارس جنوبی در راستای سلامت مردم در راس برنامه های وزارت نفت و دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی سوختن مشعل های گاز در فازهای پارس جنوبی بوده است یادآورشد: با تدابیر انجام شده میزان فلرینگ فازهای یک تا 10 پارس جنوبی 86درصد کاهش یافته است.

یوسفی گفت: میزان فلرینگ فازهای یک تا ده پارس جنوبی در سال 1387 پنجاه و شش میلیون متر مکعب در هفته بوده است که هم اینک این میزان به هشت میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی یادآورشد: افزون بر کاهش میزان فلرینگ گازهای مشعل در یکسال اخیر نخستین محموله صادراتی گوگرد در پازس جنوبی به طور کاملا مکانیزه بارگیری شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: این امر علاوه بر حذف انبارهای روباز گوگرد و جلوگیری از تردد کامیون ها به روش سنتی ،کشتی های صادراتی نیز در دو روز عملیات بارگیری را انجام می دهند که تاثیر بسزایی درصرفه جویی زمان و هزینه خواهد داشت.

یوسفی ادامه داد: در راستای تشریح موفقیت برنامه های زیست محیطی و برنامه های وزارت نفت برای ارتقا شاخص های این بخش شماری از مقام های ارشد صنعت نفت در کمیسیون انرژی مجلس حضور یافته اند و به سووالات نمایندگان پاسخ گفتند.

در پارس جنوبی 24 فاز پایشگاهی وجود دارد که تاکنون 12 فاز به بهره برداری رسیده است.

همچنین در منطقه پارس جنوبی 29 شرکت پتروشیمی پیش بینی شده است که در زمان حاضر 12 پالایشگاه در دست احداث یا بهره برداری است .

عمده فازهای پارس جنوبی در شهرستان عسلویه قرار دارد.

عسلویه درفاصله 285 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان