بازدید 2686

7.5میلیون از محل یارانه‌ها بستری شدند

کد خبر: ۵۰۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 26 May 2015
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها 7.5 میلیون نفر در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند و سهم پرداختی مردم کاهش یافت.
خبرگزاری فارس: 7.5میلیون نفر از محل هدفمندسازی یارانه‌ها در بیمارستان‌ها بستری شدند

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونانش میهمان جلسه امروز کمیسیون بودند که درباره نحوه هزینه‌کرد اعتبارات اختصاص‌یافته سال گذشته به حوزه بهداشت و درمان گزارشی ارائه داد.

وی افزود: گزارش وزیر بهداشت در مورد بند ط تبصره 22 قانون بودجه 93 و اعتبارات تخصیص‌یافته از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بود که اعلام ضد از محل هدفمندی یارانه‌ها 48 هزار میلیاردریال اعتبار برای اختصاص به حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده بود که تنها 28 هزارمیلیارد ریال از این رقم محقق و به وزارت بهداشت پرداخت شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر همین اساس یادآور شد: طبق گزارش آقای وزیر بهداشت، از محل این اعتبار 7.5 میلیون نفر در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند و سهم پرداخت مردم روستایی در بیمارستان‌های دولتی از 37 درصد در سال‌های قبل به 4.5 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: درباره دسترسی مردم به دارو در بیمارستان‌ها از 329 قلم به 770 قلم افزایش پیدا کرده است و وزارت بهداشت از محل اختصاص اعتبار یک درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده در سه سطح هزینه کرده است.

کاتب در پایان خاطرنشان کرد: از مجموعه 2134 میلیارد تومان اعتبار، 1801 میلیارد تومان تخصیص داده شد که این مبلغ در سه سطح هزینه شده است؛ مبلغ 1478 میلیارد تومان به بیمه سلامت ایرانیان و روستاییان، مبلغ 222 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و 586 میلیارد تومان به بخش عمران تخصیص یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل