بازدید 3814

چین مخالفت خود را با قدرت‌طلبی اعلام کرد

دولت چین در گزارشی ضمن اشاره به تقویت سیاست دفاع ملی این کشور، مخالفت خود را با قدرت‌طلبی اعلام کرد.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 26 May 2015
دولت چین در گزارشی ضمن اشاره به تقویت سیاست دفاع ملی این کشور، مخالفت خود را با قدرت‌طلبی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دفتر شورای اطلاعات چین گزارش دولت این کشور را درخصوص نظام دفاعی -که مهم‌ترین نقش آن حفظ توسعه صلح‌آمیز این کشور معرفی شد- در طرحی 9000 کلمه‌ای منتشر کرد. این طرح امکان برخورداری از سیاست خارجی مستقل و مواجهه با تهدیدهای جهانی را برای دولت چین فراهم می‌سازد.

در این طرح آمده است: «چین همچنان به پیشروی در مسیر توسعه صلح‌آمیز کشور خود، تلاش برای دستیابی به سیاست خارجی مستقل و صلح‌طلب و سیاست دفاع ملی عمل‌گرا و همچنین به مخالفت با قدرت‌طلبی و انواع سیاست‌های قدرت‌مدار ادامه خواهد داد و هرگز به دنبال قدرت‌طلبی یا توسعه‌طلبی نخواهد بود.»

در این گزارش نظام دفاعی فعال به معنی پایبندی به اصول دفاعی و دفاع از خود؛ و پایبندی به اصل "حمله نمی‌کنیم مگر آنکه به ما حمله شود، اما اگر به ما حمله شود بی‌شک عملیات ضدحمله را اجرا خواهیم کرد." تعبیر شده است.

دولت چین در گزارش خود قدرت‌طلبی، سیاست قدرت‌مدار و دکترین نوین مداخله را از جمله تهدیدهای اصلی صلح جهانی عنوان کرد. پکن همچنین کشورهای همسایه را به "اقدامات تحریک‌آمیز" در جزیره‌های چین و "اشغال" این جزیره‌ها متهم کرد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار