بازدید 3580

4 ژست جذاب،برای سلفی بازها

در این گزارش ما برای طرفداران عکس سلفی ،5 نوع ژست زیبا برای عکس گرفتن معرفی می کنیم.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰ 28 May 2015
در این گزارش ما برای طرفداران عکس سلفی ،5 نوع ژست زیبا برای عکس گرفتن معرفی می کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛هنگام گرفتن یک عکس معمولی ژست های رایج بسیاری وجود دارد که می توانیم هریک از آنها را امتحان کنیم.در این گزارش چند نوع ژست برای گرفتن سلفی های بهتر،خلاقانه تر و جذاب تر  را به شما پیشنهاد می کنیم.


ژست اول : صورتتان را فراموش کنید و بگذارید پاهایتان حرف بزنند.
وقتی درباره سلفی حرف می زنیم، اغلب به عکسی فکر می کنیم که خودمان از چهره خودمان گرفته باشیم.اما در واقع اینطور نیست، سلفی عکسی است که خودمان از خودمان گرفته باشیم.چرا از پاهایتان عکس نمی گیرید؟مخصوصاً زمانی که کفش جدیدی پا کرده اید،یا اینکه می توانید از دست بندی که به مچتان بسته اید یا انگشتری که به انگشتتان است عکس بگیرید.دفعه بعد که قصد گرفتن سلفی داشتید، بهتر است این روش را امتحان کنید.


ژست دوم :کادر بسته
یکی از مسائلی که اغلب در هنگام سلفی گرفتن باعث بروز مشکل می شود،شلوغ بودن پس زمینه است.افراد و چیزهایی که در پس زمینه وجود دارند،باعث از بین رفتن تمرکز عکس از روی سوژه می شوند.معمولاً این اتفاق هم می افتد که افراد حاضر در پس زمینه به دوربین شما نگاه می کنند.راه حلی که با آن می توانید مشکل خود را حل کنید این است که کادری ببندید که چهره شما کاملاً کادر را پر کند.کادر بسته بهترین روش برای از بین بردن مشکلات اینچنینی است.

یک راه معمول و ساده برای اینکه کادر بسته داشته باشیم،نزدیک کردن گوشی به خود است.اما مشکلی که در این مواقع اتفاق می افتد این است که به دلیل wide بودن اغلب لنزهای گوشی های همراه،سوژه موجود در مرکز عکس یعنی بینی بزرگ و کشیده می افتد و نسبت به بینی،چشم که از مرکز عکس فاصله دارد ریز و کوچک می افتد.برای از بین بردن این نقص نیز،کافی است دوربین را کمی از خود فاصله داده و به جای آن اندکی(تا حدی که کیفیت تصویر از بین نرود)از زوم استفاده کنید.اندکی زوم کردن مشکل را حل خواهد کرد.


ژست سوم:قانون یک سوم ها در سلفی
همه عکاسان قانون یک سوم را می دانند،اما هنگام گرفتن سلفی آن را فراموش می کنند بهترین مکان برای قرار دادن چشم در عکس،حدوداً روی خطی است که یک سوم از کادر را از بالای آن جدا می کند.در عکسی که به عنوان نمونه قرار داده ایم،به خوبی استفاده از این ایده را می بینید.همچنین بهتر است چشم ها به یک سمت کادر متمایل تر باشند.قرار دادن چشم ها در سمت چپ یا راست کادر،اغلب بسیار جذاب تر از قرار دادن آن در وسط کادر است.

ژست چهارم:سلفی با دو دست
زمانی که سلفی می گیرید،دو روش کلی برای این کار دارید.گرفتن گوشی با یک دست یا دو دست.
وقتی از دو دستتان برای گرفتن سلفی استفاده کنید،تسلط بیشتری بر گوشی خواهید داشت.علاوه بر آن،با دور کردن گوشی از خود،بازوهایتان نقش گوشه های کادر را ایفا خواهند کرد. در این روش بهتر است مواظب باشید که دستهایتان جلوی لنز را نگرفته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل