بازدید 2553

مجلس آماده رسیدگی به وضعیت بازنشستگان

کد خبر: ۵۰۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 26 May 2015
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر ضرورت حل مشکلات بازنشستگان، گفت: بهتر است دولت برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لایحه اصلاحیه ارایه کند.

داوود محمدی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص وضعیت حقوقی و معیشتی بازنشستگان، گفت: میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با میزان هزینه‌های زندگیشان هم خوانی ندارد، باید توجه داشت که دوران بازنشستگی دوران پیری و ناتوانی‌های جسمی است لذا هزینه‌های درمانی نسبت به گذشته افزایش یافته، ضمن اینکه بازنشسته‌ها عائله بیشتری دارند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروزه زندگی با حقوق‌های 700 یا 800 هزار تومانی، بازنشستگان را با مشکلات جدی روبرو کرده، این وضعیت هم موضوعی نیست که با شعار بتوان حل کرد و باید در این خصوص گام عملی برداشته شود.

وی با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت‌های خود برای خدمت‌رسانی به بازنشستگان استفاده کند، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا دولت لایحه‌ اصلاحی برای اجرایی شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ارایه کند، دولت در این لایحه می‌تواند شرایط اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را به شکل تدریجی طراحی کند که بار اعتباری آن برای دولت قابل تحمل باشد؛ به طور قطع تمامی نمایندگان از این لایحه حمایت خواهند کرد تا بتوان گام موثر عملی برای رفع مشکلات بازنشستگان برداشت.

محمدی در ادامه با بیان اینکه کمبودهای بودجه دولت برای مجلس قابل درک است، تاکید کرد: اما برای حل مشکلات بازنشستگان باید لایحه جامعی از سوی سازمان تامین اجتماعی و از کانال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب سال 88، گفت: این قانون تنها برای یک سال اجرایی شد، چراکه بار مالی آن دیده نشده بود، لذا برای سال‌های پس از آن متوقف ماند؛ از این رو ارائه لایحه از سوی دولت ضروری است؛ البته نمایندگان هم می‌توانند موضوع را در قالب طرح مطرح کنند اما شورای نگهبان به دلیل بار مالی با آن مخالفت خواهد کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس نهم، در توضیح قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: دولت قبل حدود 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود تا در راستای ارتقای حقوق بازنشسته ها به حساب آنها تزریق شود، البته اگر این اتفاق عملیاتی می‌شد و در سنوات بعد هم تکرار می‌شد در حال حاضر بازنشستگان از حقوق نسبتا خوبی بهره مند بودند که متاسفانه این برنامه عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان باید با یک تناسب یکسان افزایش یابد، گفت: در سال جاری بنا بر قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است بسته های حمایتی در قالب حق مسکن و بن نقدی به بازنشسته ها تعلق گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی، گفت: منظور از افزایش حق مسکن، بخشی از حقوقی است که در فیش حقوقی بازنشسته ها بدان اشاره شده و طبق وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق مسکن و عائله بازنشسته ها افزایش خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار