بازدید 1975

جمعه؛رای گیری در باره تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی درفیفا

کد خبر: ۵۰۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 26 May 2015
مجمع عمومی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) روز جمعه درباره تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در این نهاد رای گیری می کند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری از نشست بی نتیجه فیفا برای حل اختلافات میان فدراسیون فوتبال فلسطین و رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه خبر دادند.

براساس این اخبارمجمع عمومی فیفا دیروز (دوشنبه) در نشستی در زوریخ سوییس تلاش کرد اختلافات میان فدراسیون فوتبال فلسطین و اسرائیل را حل کند اما این تلاش بی نتیجه بود.

جبریل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین درباره این موضوع گفت: فلسطین درخواست تعلیق عضویت رژیم اسرائیل در فیفا را ارائه کرده و این درخواست را پس نمی گیرد در نتیجه در نشست روز جمعه مجمع عمومی فیفا، این درخواست به رای گذاشته می شود.

موفقیت درخواست فلسطین منوط به رای موافق سه چهارم از 209 عضو فیفا می باشد.

رجوب روز گذشته در اظهاراتی رژیم صهیونیستی را به تداوم تلاش ها برای چالش افروزی در برابر فوتبال فلسطین متهم کرده بود.

مسوولان فوتبال فلسطین با تهیه طومار اینترنتی و ارسال درخواست به کشورهای مختلف خواهان اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا شده اند.

دراین طومار که از سوی ورزشکاران سرشناس و فدراسیون های ملی کشورهای مختلف امضا شده است.اخراج رژیم صهیونیستی از نهاد حاکم بر فوتبال جهان خواسته شده است، زیرا این رژیم حقوق انسانی فلسطینی ها و قوانین بین المللی را رعایت نمی کند.

ایران نیزاعلام کرده که این درخواست را امضا و ارسال کرده است.

امضاکنندگان خاطرنشان کرده اند که فلسطین از سال 1967 تاکنون تحت اشغال وحشیانه نظامی است و بیش از 50 قانون تبعیض آمیز علیه مردم این کشور در داخل سرزمین های اشغالی وجود دارد.

این طوماراینترنتی بیان می دارد: هنگامی که سازمانهای متنفذ ورزشی در برابر بی عدالتی به این بزرگی سکوت می کنند، با آنها همدست هستند.

این طومارمی افزاید:اشغال فلسطین با محدودیت دررفت و آمد بازیکنان میان غزه و کرانه باختری و خارج از این کشوربرای شرکت در مسابقات بین المللی به فوتبال آنها لطمه می زند و واردات تجهیزات مهم ورزشی را محدود می سازد. بازیکنان همچنین مورد آزار واذیت قرار گرفته و کشته می شوند.

فیفا عضویت فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی را طی سالهای 1964 تا 1992 به تعلیق درآورد. این اقدام به فشارهای بین المللی برای پایان دادن به آپارتاید کمک کرد. به همین علت این درخواست از فیفا می خواهد فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی را تعلیق کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها