بازدید 2556

تخصیص یارانه ویژه به تاکسی داران

کد خبر: ۵۰۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 26 May 2015
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره آزادسازی قیمت بنزین و تاثیر آن بر افزایش نرخ کرایه تاکسی، گفت: نباید برای دومین بار، کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم بلکه می توان با تخصیص یارانه ویژه به تاکسی ها وضعیت را مدیریت کرد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص افزایش احتمالی کرایه ها به دنبال تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: طبیعتا افزایش قیمت حامل های سوخت تاثیرات خود را بر سایر بخش های که مستقیما با آن در ارتباط هستند به ویژه وسایل حمل و نقل عمومی خواهد گذاشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تصمیماتی که در حوزه حامل‌های انرژی گرفته می شود باید به گونه ای مدیریت شود که فشاری روی اقشار آسیب پذیر جامعه وارد نکند، در حال حاضر کسانی از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی استفاده می کنند که بالغ بر 80 درصدشان قشر آسیب پذیر جامعه اند که با درآمد ناچیزی زندگی را سپری می کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه در تمامی شهرهای کشور و حتی در تمامی نقاط شهرها وسایلی چون مترو و اتوبوس‌های تندرو ( بی.آر.تی) وجود ندارد، ضروری است تا با مدیریت دغدغه مردم و البته تاکسی‌داران رعایت شود؛ تاکسیداران نیز از اقشار زحمت کش جامعه اند و باید برای رفاه حال آنها هم تصمیمی قاطع گرفته شود.

سعیدی با بیان اینکه کشورهنوز از شرایط رکود خارج نشده است، گفت: برای بهبود وضعیت کنونی می‌توان تصمیمی در خصوص ساماندهی و مدیریت یارانه ها گرفت، همچنین باید توجه داشت که در سال جاری درآمدهای مردم و اقشار حقوق بگیر افزایش نداشته و حقوق کارمندان هم حداقل 14 درصد افزایش یافته است در نتیجه افزایش کرایه ها فشار مستقیم بر این اقشار وارد خواهد آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: با حذف یارانه سوخت، باید دارندگان وسایل حمل ونقل عمومی و مترو از طریق تامین برخی اقلام حمایت شوند و یا یارانه ای ویژه برای تاکسیداران وصاحبان وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود ولی کرایه های را نباید افزایش دهند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری کرایه‌ها یک بار بر اساسا مصوبه شورای شهر افزایش یافته است، گفت: نمی‌توان برای دومین بار به مردم شوک وارد کرد، در این زمینه اگر قرار است تصمیمی برای حمایت از تاکسی داران گرفته شود باید در قالب تخصیص یارانه ویژه به این قشر باشد نه افزایش قیمت کرایه ‌های تاکسی، در این زمینه مجلس نیز آماده ارایه پیشنهادات خود برای حمایت از مردم و تاکسی داران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار