بازدید 50581
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ماجرای انتخاب رهبری از زبان غرضی/ کفشداری امام رضا به شیوه مسئولان/ تشکیل مجمع تشخیص دوم در مجلس/ قسم «لابی من» مجلس برای رأی آوردن/ دلیل هاشمی برای تأسیس دانشگاه آزاد در تانزانیا!/ درخواست عجیب مدیرعامل پرسپولیس

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «دلیل هاشمی برای تاسیس دانشگاه آزاد در آفریقا»، «انتقاد از «مدیران پروازی» یک کلان‌شهر»، «مقایسه دولت احمدی نژاد با پهلوی دوم»، «ماجرای دستگاه اطلاعاتی ویژه امام خمینی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 26 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مردی با ۴۰ سال سابقه حضور در سیاست جهان


در حاشیه تجمع دیروز بسیج دانشجویی در میدان فلسطین ـ که با حضور حدود۵۰۰نفر برگزار شد ـ محمدعلی رامین که از ابتدا در این مراسم حاضر بود، در پاسخ به خبرنگار «شرق» درباره دلیل اعتراض به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: «دولت یازدهم در حال مذاکره با اسرائیل است، زیرا کشورهای اروپایی به نیابت از آمریکا و خود آمریکایی‌ها به نیابت از اسرائیل در حال مذاکره با ما هستند. اسرائیل نماد صهیونیسم و استکبار جهانی، صرفا قصد فریب ما را دارد. دولت اگر متوجه این فریب نشده که هیهات، اگر هم متوجه هستند که باید پرسید چرا مردم را فریب می‌دهند. متأسفانه این دولت از ابتدا به فرامین امام حاضر، یعنی حضرت امام خامنه‌ای گوش فرا نداد. رهبرمعظم‌انقلاب فرمودند به دشمن اعتماد نکنید و به ملت بازگردید، اما دولت نه تنها به مردم کشورمان پشت کرد، بلکه به دشمن اعتماد کرد. من در ۴٠ سالی که در عرصه سیاسی جهان حضور دارم تاکنون شاهد این نبودم که یک دولتی مانند دولت آقای روحانی، عزت مردم خود را بفروشد و تمام امکانات داخلی کشور را نادیده بگیرد.

‌هکرهای امریکایی کدام وزارت خانه را هدف گرفته بودند؟


سردار سید جمال هادیان‌فر در حاشیه همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با حضور در نشست خبری گفت: یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در پیشگیری و کشف جرم حوزه دیپلماسی سایبری است. سردار هادیان‌فر به حمله هکرهای آمریکایی به وزارت نفت در سال جدید اشاره کرد و گفت: مرکز فوریت‌های واکنش به حملات سایبری که در پلیس فتا فعال است، توانست در سال جدید حمله هکر‌ها به وزارت نفت را خنثی کند.

دلیل هاشمی برای تأسیس دانشگاه آزاد در یک کشور آفریقایی


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار رئیس‌جمهور سابق تانزانیا، قاره آفریقا را سرشار از ظرفیت‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دانست و گفت: نظام اسلامی ایران از نخستین سال‌های پس از پیروزی، کمک به مردم کشورهای آفریقا را جزو برنامه‌های خود می‌دانست و هنوز هم آماده است که به مردم آن قاره کمک کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سخنان یکی از مسئولان تانزانیا در سفرشان به زنگبار که وقتی پس از سال‌ها استکبار از کشور ما می‌رفت، فقط ۱۴ نفر سواد دانشگاهی داشتند، گفت: خیلی متأسف شدیم و تصمیم گرفتیم با تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل جوانان شما بکوشیم.

هزینه هر عضو شورای شهر تهران برای مردم ۵ میلیارد

صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای چهارم امروز برگزار شد. این جلسه حواشی داشت از جمله اینکه روزنامه‌ای منتشر و هزینه تمام شده نمایندگی ۴ ساله هر عضو شورای شهر را ۵ میلیارد تومان عنوان کرد. در این روزنامه آمده بود: شاخص قیمت تمام شده هزینه عضویت ۴ ساله هر عضو بررسی شده و شورای کنونی تهران که مرکب از ۳۱ عضو هستند به مدت ۴ سال فعالیت می‌کنند. اگر سرجمع بودجه شورا در ۴ سال عضویت بر تعداد اعضا تقسیم کنیم، هزینه‌ای که برای عضویت هر عضو پرداخت می‌شود به دست می‌آید. با محاسبه افزایش ۱۰ درصدی بودجه سالیانه شورا سرجمع ۴ سال معادل ۱۵۲ میلیارد تومان است که با تقسیم این عدد بر تعداد اعضا هزینه تمام شده عضویت هر عضو شورا به مدت ۴ سال حدود ۵ میلیارد تومان است و بر این اساس عملکرد فردی هر عضو را می‌توان با مقایسه کمی و کیفی عملکرد با این هزینه تمام شده قضاوت و بررسی کرد. همچنین در این روزنامه که بسیار در شورا توزیع شد هزینه تمام شده هر جلسه شورای شهر ۳۹۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

ماجرای انتخاب رهبری از زبان غرضی


در گفت‌وگوی «پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی (س)» با غرضی آمده است:

- آن سه روز امام در اغما بودند و من در آنجا به عنوان فردی که ۳۰ سال بود همراه امام بودم و بیت امام نیز مرا می‌شناختند و آشنایی داشتیم، صندلی بالای سر ایشان گذاشته بودم و مراقبت می‌کردم، اشخاصی هم برای عیادت امام می‌آمدند و کشور داشت حالتی را که امام از دنیا رخت برمی‌بندند، می‌گرفت و مردم هم به ملاقات می‌آمدند و ناراحت بودند. بحث خاصی اتفاق نیفتاد و من در آنجا شاهد و ناظر وقایع بودم.

- موضوع شورای رهبری تحولی بود که داشت انجام می‌شد. فرد بزرگی داشت از دنیا رخت برمی‌بست و ملتی نگران و ناراحت بود و بعد هم کشور یک حالت بهت داشت که بعد از امام چه خواهد شد؟ در این میان کسانی هم بودند که اظهار نگرانی می‌کردند که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از من هم می‌پرسیدند و من می‌گفتم انقلاب به وجود مردم زنده است، امام رهبر و محبوب ملت ایران بود، حالا گلی از این باغ چیده شده، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و من مطمئن بودم که کار شکل می‌گیرد و در آنجا بحث شورایی مطرح بود که عده‌ای طرفدار شورایی بودند و بحث مرحوم آیت‌الله مشکینی مطرح بود که آقای ری‌شهری مخالفت می‌کردند و می‌گفتند آقای مشکینی به عنوان فردی عالیقدر و با اخلاق ولی به عنوان رهبری ما نباشد و چون ایشان هم داماد وی بود حرفش موثر بود و بعد هم رئیس مجلس، رئیس دولت و دیگران داشتند فکر می‌کردند که چه باید بشود و من آنجا شاهد بودم که فکر شورایی غلبه دارد ولی به نظر من‌‌ همان زمان کسی دنبال اینکه اسم اشخاص را بیاورد نبود و فقط شورایی بود. در خبرگان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با شورایی مخالفت کردند و اینکه خود هم رهبر باشند قبول نفرمودند ولی خبرگان از ایشان به عنوان تنها رهبر استقبال کرد و ایشان هم پذیرفتند.

انتقاد از «مدیران پروازی» یک کلان‌شهر

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به استقرار کار و زندگی دو نفر از مسئولان اهواز در دو استان مختلف، از این «مدیران پروازی» انتقاد کرد. یکی از مسئولان کلان‌شهر اهواز و معاونش، به دلیل اقامت خانواده‌هایشان در استان دیگر مجبورند مدیران پروازی باشند در حالی که اهواز و روستاهای اطراف آن و حاشیه‌نشین‌هایش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و عدم حضور همیشگی این مسئولان در شهری با حساسیت اهواز موجب تعجب است! متاسفانه برخی انتصابات استاندار خوزستان و وزارت کشور همچنان علامت‌های سؤال زیادی را برای علاقه مندان دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است.

مقایسه دولت احمدی‌نژاد با پهلوی دوم

محسن صفایی فراهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا بیان داشت: در سال‌های آخر، رژیم شاه نیروهای با دانش و کارآمد را کنار گذاشت و به سمت نیروهای ناتوان‌ رفت که فقط دستورها را اجرا می‌کردند. در آن زمان شرایط کاملاً دگرگون شد و چون حجم پول زیاد شده بود، منابع دست افرادی افتاد که توان مدیریت کردن بر آن را نداشتند، پس عده‌ای دیگر سوار بر این‌ها شده و پول‌ها به سمت‌های غیرمرتبط و ناکارآمدسوق پیدا کرد که نهایتاً منجر به فساد گسترده و بی‌سابقه شد. شما همین شرایط را در سال ۸۵ می‌بینید که نیروهای کارآمد و سالم کنار گذاشته شد، کسانی که تجربیات زیادی با هزینه کردن پول این کشور اندوخته بودند، عقد قرارداد و روابط خارجی را می‌شناختند؛ اما چون زیر بار هر خواسته‌ای نمی‌رفتند، باید کنار می‌رفتند!

در خواست عجیب مدیرعامل پرسپولیس برای مقابله با عربستان


کارشکنى سعودى‌ها در بدو ورود تیم پرسپولیس به عربستان باعث معطلى نزدیک به ۴ ساعته سرخپوشان در فرودگاه شد که این موضوع سر و صداى همه را درآورد. محمدحسین نژادفلاح سعى می‌کرد بار‌ها با تلاش‌هایی که می‌کند، کار‌ها را سر و سامان دهد که البته موفق هم نشد. در این بین اما قائم مقام پرسپولیس تصمیمى گرفت که باعث تعجب همه شد و چه بسا اگر این اتفاق رخ می‌داد، تبعات زیادى دامن نه تنها فوتبال بلکه کشورمان را می‌گرفت. نژادفلاح از برخى از بازیکنان این تیم خواست در فرودگاه ریاض تجمع کرده و علیه کشور عربستان شعار دهند! این درخواست عجیب نژادفلاح با تعجب شدید بسیارى از حاضرین روبه رو شد و آن‌ها نمی‌دانستند که این حرف او را باید جدى بگیرند یا به حساب شوخى بگذارند. در هر صورت این اتفاق رخ نداد تا پرسپولیس از یک بحران نجات پیدا کند.

مخالفت ۱۰۰ درصدی برادر لاریجانی با پروتکل الحاقی


محمد جواد لاریجانی کار‌شناس حقوق بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: پروتکل الحاقی ۱۰۰ درصد با منافع ما در تضاد است و هرگز نباید آن را تصویب کنیم. لاریجانی گفت: نام پرونده هسته‌ای ما را باید مناقشه هسته‌ای گذاشت، مباحثه‌ بسیار کم‌نظیر بین المللی که مناقشه‌ای ساده نیست که مثلا اطرافش درباره موضوعی اختلاف نظر باشد. وی افزود: ‌ دولت‌های غربی و به تعبیر رئیس جمهور، عفلقی‌های ۱+ ۵ به حقوق ملت ما در زمینه‌های مختلف به ویژه عرصه پولی و دسترسی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تجاوز کردند و ما درصدد دفع این تجاوزیم.

پنج بی‌تدبیری مردان اقتصادی دولت تدبیر و امید


نسیم نوشت: دولت یازدهم مردانی را سر کار آورد که خودشان روزگاری از بزرگ‌ترین منتقدان تصمیمات خلق الساعه دولت نهم و دهم بودند و نظر می‌رسید با حضور آن‌ها در مسند اجرایی، جنبه کار‌شناسی دولت در تصمیم گیری‌ها قوی تری از گذشته باشد. اما دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصاد برعکس نامش، مسیر تدبیر را در پی نگرفت و با تصمیمات خلق الساعه و ناگهانی در کنار اطلاع رسانی‌های دیر هنگام به مردم فضای اقتصاد کشور را در برهه‌های مختلف ملتهب‌تر کرد و به گفته اقتصاددانان انتظارات مردم در اقتصاد را به سمت ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی سوق داد. نمونه این گونه تصمیمات در دولت یازدهم زیاد است، اما ۵ مورد آن تبعات زیادی را در جامعه به دنبال داشت و موجبات نارضایتی مردم را فراهم ساخت.

۱- سبد کالا؛ فستیوالی از بی‌تدبیری و ناهماهنگی

۲- افزایش ناگهانی نرخ قبوض آب و برق و گاز

۳- افزایش قیمت نان

۴- قصه یارانه نقدی در دولت یازدهم؛ کلکسیون تکذیب و تأیید از سوی دولتمردان

۵- گرانی بنزین در آستانه مذاکرات هسته‌ای

کوچک‌زاده: کسی را دلسوز انقلاب، نظام و رهبری نمی‌بینم


به گزارش برنا، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص بحثی که یکشنبه پس از جلسه غیرعلنی مجلس بین وی و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان رخ داد، گفت: من نمی‌دانم چرا باید صحبت‌هایی که بین من و آقای ظریف صورت گرفته در رسانه‌ها منتشر شود.

در این بین یکی از خبرنگاران خطاب به وی گفت: آقای کوچک‌زاده اولا جلسه غیرعلنی به پایان رسیده بود که شما بر سر آقای ظریف فریاد زدید. دوما حضرت آقا کی به شما گفتند مذاکرات باید متوقف شود که شما به آقای ظریف این حرف‌ها را زدید؟

کوچک‌زاده که قصد داشت از پاسخ دادن به این سؤال شانه خالی کند گفت: این‌ها دروغ‌هایی است که روزنامه شرق به قول از بنده در روزنامه‌اش چاپ کرده و من هرگز همچین حرفی نزدم. ناگهان یکی از خبرنگاران گفت: روزنامه شرق دروغ می‌گوید، درست؛ آیا فیلمی که از شما در حال گفتن این جمله به آقای ظریف بودید هم دروغ می‌گوید؟

کوچک‌زاده که دیگر راه فراری نداشت و همچنان قصد داشت از پاسخ طفره برود بیان کرد: روزنامه شرق و اعتماد و امثالهم تبدیل به تریبون اسراییل و ضد انقلاب شده‌اند. در ضمن من از بین شما خبرنگاران کسی را دلسوز انقلاب، نظام و رهبری نمی‌بینم که بخواهم به او بگویم مقام معظم رهبری کی این حرف را به من زده؛ اما اگر می‌خواهید توضیح دهم ابتدا باید به من ثابت کنید که نگران آبروی رهبری و نظام هستید.

شمخانی: روس‌ها سر بزنگاه ما را‌‌ رها کرده و می‌کنند


دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه اگر اوضاع را‌‌ رها کنیم، به‌ زودی تهدید تکفیری‌ها و داعش به مرزهای ما می‌رسد، گفت: باید دست دراز تجاوز دشمن از مرزهای ما دور شود و برای حفظ قدرت خود در مقابل این تهدید انسجام درونی مهم‌ترین مسأله است. به گزارش عصر قانون، شمخانی در پاسخ به دانشجویی که در ارتباط با روابط تهران ـ مسکو پرسید، گفت: دیدگاه ما این است که روس‌ها سر بزنگاه ما را‌‌ رها کرده و می‌کنند و در مقابل به ما می‌گویند شما تمایلتان به غرب است. اما ما به روسیه مقتدر و قوی اعتقاد داریم و این ظرفیت ایجاب می‌کند که به همکاری‌هایمان ادامه دهیم.

وی ادامه داد: تعامل روس‌ها با ما کند، بی‌تشریفات و یخ‌آلود است و در مقابل ایرانی‌ها در این روند به مثال یک جالیزکارند. یعنی معتقدند که باید صبر کنیم تا زمین جالیزی به یک زمین بایر گندم تبدیل شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: بعد از آنکه روسیه در بحث اوکراین از سوی آمریکا تحریم شد و از سویی قیمت نفت کاهش یافت و متحدان روسیه در منطقه مثل سوریه مورد هجمه و هجوم قرار گرفتند، شرایط تا حدودی متفاوت شده است. در عین حال ما با سماجت تعامل با روسیه را دنبال می‌کنیم. هم‌چنین معتقدیم در چهارچوب همکاری‌های پیمان شانگهای تعاملات می‌تواند تسهیل و تسریع شود.

ماجرای دستگاه اطلاعاتی ویژه امام خمینی


جواد منصوری از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و سفیر ایران در پاکستان گفت: سال ۱۳۶۴ اگر اشتباه نکنم برای عید غدیر خدمت امام (ره) رسیدیم. ایشان سخنانی را مطرح کردند و پس از آن یکی از حضار تکبیر فرستاد. پس از پایان تکبیر حاضرین، امام نخستین جمله‌ای که گفتند این بود که شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی» روزی تحقق خواهد یافت. تا اینکه شاهد بودیم که سال ۷۱ شوروی فروپاشید. در آن سال‌ها من سفیر ایران در پاکستان بودم. سفرای دیگر کشور‌ها از من می‌پرسیدند چگونه شما می‌دانستید این اتفاق برای شوروی اتفاق خواهد افتاد حتی سفیر آمریکا به واسطه یکی دیگر از سفرا این سؤال را از من داشت که آیا امام دستگاه اطلاعاتی ویژه داشته است که توانسته بود فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کند.

کفشداری امام رضا به شیوه مسئولین

حجت الاسلام سعیدی گفت: ‌ای کاش مسئولینی که برای خادم شدن در حرم امام رضا (ع) سر و دست می‌شکاندند، خادم قرآن و مسجد بودن را ترویج می‌دادند. حجت الإسلام والمسلمین قرائتی در سخنانشان گفته بودند که به حرم امام رضا (ع) رفتند و در آنجا دیدند که مسئولی کفشدار حرم مطهر است؛ لذا به آن مسئول گفتند امام رضا (ع) راضی نیست که تو کفشدار باشی، تو برو به خلق‌الله برس که ثوابش بیشتر است. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: یعنی چه مسئولی هفته‌ای یکبار هواپیما می‌گیرد و می‌رود که خادم امام رضا (ع) شود. در واقع باید خادم قرآن و مسجد بودن ترویج شود. البته خادم حرم مطهر امام رضا (ع) بودن خوب است لذا خادم برای امام را (ع) زیاد است.

تشکیل مجمع تشخیص مصلحت شماره ۲ در مجلس


یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه در مورد اعلام وصول استیضاح وزیر ارشاد گفت که متأسفانه در هیأت رئیسه، مجمع تشخیص مصلحت نظام شماره ۲ باز شده است. به گزارش ایسنا، محسن صرامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی و ۶۷ قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: بیش از شش ماه است که استیضاح جنتی وزیر ارشاد را به هیأت رئیسه تقدیم کرده‌ایم که هنوز اعلام وصول نشده است. وی افزود: طبق آیین نامه داخلی هیات رئیسه به محض دریافت استیضاح باید در اولین جلسه کاری آن را اعلام وصول کند و گزارشش را به هیأت وزیران ارائه دهد، اما متأسفانه انگار در هیأت رئیسه مجمع تشخیص مصلحت شماره ۲ باز کرده‌اید.

 غذای مسموم بیش از ۱۰۰ کارگر عسلویه را روانه بیمارستان کرد


 بیش از ۱۰۰ کارگر شاغل در فاز ۱۹ منطقه ویژه عسلویه شب گذشته بر اثر مصرف غذای ناسالم دچار مسمومیت شدند. این کارگران در استخدام شرکت پیمانکاری گاما قرار دارند. کارگران به ایلنا گفته‌اند که شب گذشته (۴ خرداد) در وعده غذایی شام به آن‌ها جوجه کباب با پوره سیب زمینی داده شده است. کارگران پس از آنکه بر اثر خوردن این غذا دچار عوارض مسمومیت شدند از ساعت هفت صبح امروز به صورت دست جمعی و از طریق سرویس‌های رفت و آمد به بیمارستان کنگان منتقل شدند. این کارگران در نتیجه مسمومیت غذایی دچار تهوع، استفراغ، سرگیجه و مواردی اسهال خونی شده‌اند. به احتمال زیاد پس از تزریق سرم کارگران مسموم شده بهبودی نسبی پیدا خواهند کردند اما برای به دست آوردن بهبودی کامل باید تا چند روز دارو مصرف کنند. این منابع با یادآوری اینکه مسمومیت غذایی در میان کارگران شاغل در پروژه‌های نفت و گاز منطقه ویژه عسلویه دارای سابقه است تأکید دارند که برفعالیت پیمانکاران پخت غذا آن طور که باید نظارت نمی‌شود.

قسم «لابی من» مجلس برای رأی آوردن


نماینده مردم ایلام درباره دلیل رأی آوردن مجدد محمدرضا باهنر برای نائب رئیسی خانه ملت نیز تصریح کرد: در جلسه شب گذشته فراکسیون راهروان ولایت همه به این نتیجه رسیدیم که به باهنر رای بدهیم. به نوشته خبرانلاین وی افزود: در این جلسه انتقادات تندی نسبت به عملکرد محمدرضا باهنر درخصوص همراهی با فراکسیون اصولگرایان و برخی نمایندگان منتسب به جبهه پایداری مجلس مطرح شد که باهنر نیز ضمن پذیرفتن انتقادات قسم خورد که در آینده همراه با فراکسیون رهروان و لاریجانی باشد و زمانی که نمایندگان قسم وی را شنیدند مجاب شدند که دوباره به او رأی بدهند.

شهرداری تهران هم صاحب شبکه تلویزیونی می‌شود؟


دو شبکه جدید به جمع شبکه‌های تلویزیونی اضافه خواهد شد و دو شبکه قدیمی نیز با کارکرد جدید در عرصه رسانه‌ای کشور حضور خواهند یافت. به نوشته «پارس»، در حالی که از جمله سیاست‌های راهبردی دوره مدیریت جدید صدا و سیما کاهش شبکه‌های تلویزیونی است، همچنان اخبار مختلفی از ایجاد شبکه‌های جدید در ابتدای کار، شنیده می‌شود.

قرار است شبکه‌ای که فعلا به عنوان شبکه پنج یا تهران شناخته می‌شود، تبدیل به «شبکه اقتصاد» شود و «شبکه بازار» نیز در زیر مجموعه مدیریت شبکه اقتصاد قرار گیرد. به گزارش پارس، شبکه بازار تنها شبکه تلویزیونی بود که زیر نظر معاونت مالی و اداری صداوسیما اداره می‌شد؛ اما با تغییر ساختار رسانه ملی این شبکه به معاونت سیما انتقال یافت و به عنوان کانال تلویزیونی در زیرمجموعه تلویزیونی جدید اقتصاد قرار گرفت.

شبکه پنج و کانال بازار با مدیریت ساختاری یکپارچه نقش رسانه مکمل را در برنامه‌های اختصاصی تلویزیون ایفا خواهند کرد. با تبدیل شبکه پنج به شبکه اقتصاد، قرار است یک شبکه جدید با نام «شبکه تهران» به شبکه‌های استانی اضافه شود. شهرداری تهران در تولید برنامه‌های این شبکه جدیدالتأسیس مشارکت خواهد داشت. راه اندازی شبکه جدید تهران هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دارد که شهرداری تهران اعلام کرده آمادگی دارد تمام هزینه‌ها را پرداخت و مدیریت شبکه را داشته باشد، ولی به دلیل وضعیت ناکارامد رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سازمان صداو سیما، مدیریت شهرداری تهران را نپذیرفته است. در عین حال شهرداری تهران در مشارکت در تولید برنامه‌های تلویزیونی که نیازمند بودجه‌ای هنگفت است بایستی مصوبه شورای شهر تهران را داشته باشد. اگر شورای شهر مشارکت شهرداری تهران در تولید برنامه‌های این شبکه جدید را بپذیرد قرار است با استانداری تهران نیز رایزنی‌هایی برای مشارکت در این شبکه به عمل آید.

درخواست زیباکلام از روحانی برای رفراندوم


صادق زیباکلام، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور، از وی خواست که «توافق هسته‌ای» را به رفراندوم بگذارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی