بازدید 2602

ورود نیروهای عراقی به دانشگاه الانبار در الرمادی

کد خبر: ۵۰۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 26 May 2015
منابع امنیتی صبح سه شنبه از ورود نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به دانشگاه الانبار در حومه الرمادی خبر دادند و فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که عملیات آزادسازی الانبار از امروز (سه شنبه ) رسما آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»، عملیات آزادی سازی استان الانبار و شهر الرمادی مرکز آن، از بامداد سه شنبه با مشارکت نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و نیروهای آموزش دیده بومی و عشایر استان، آغاز شده و این نیروها در حال پیشروی به سمت اهداف از پیش تعیین شده در منطقه عمومی عملیات هستند.

همچنین، منابع خبری به ایرنا گفتند که نیروهای الحشد الشعبی (نیروهای مردمی) و امنیتی عراق دیشب در جریان عملیات آزاد سازی الرمادی، به دانشگاه الانبار در حومه این شهر رسیدند. هنوز منابع رسمی در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

کارشناسان نظامی اعتقاد دارند، سقوط الرمادی در هفته گذشته به دو دلیل 'عدم حضور الحشد الشعبی در میدان نبرد الانبار' و 'عدم تحرک نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در جلوگیری از ورود داعش به الرمادی' بوده است.

بسیاری از جریان های سیاسی و شخصیت های عراقی می گویند، ستون های داعش که هفته گذشته از خاک سوریه وارد عراق شده بودند، تا الرمادی حتی یک بار هم با حمله هوایی جنگنده های 70 کشور عضو ائتلاف روبه رو نشد.

این کارشناسان معتقدند که با ورود نیروهای الحشد الشعبی به معادله نبرد در الانبار، اوضاع بزودی تغییر خواهد کرد.

گزارش ها حاکی است، بسیاری از سران عشایر و اعضای شورای استان الانبار و نیز اهالی و جوانان منطقه، با شنیدن خبر ورود نیروهای الحشد الشعبی، نسبت به آزادی سریع این استان امیدوار شده اند.

در این عملیات نیروهای عشایر و اهالی استان نیز در کنار نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در حال نبرد با تروریستهای داعش هستند. 


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس