بازدید 5467

آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار عراق

فرماندهی مشترک نیروهای مسلح عراق امروز (سه‌شنبه) از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار خبر داد. عراق پیش از این دو عملیات مشابه برای پاکسازی استان‌های دیالی و صلاح‌الدین را با موفقیت انجام داده است.
کد خبر: ۵۰۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 26 May 2015
فرماندهی مشترک نیروهای مسلح عراق امروز (سه‌شنبه) از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار خبر داد. عراق پیش از این دو عملیات مشابه برای پاکسازی استان‌های دیالی و صلاح‌الدین را با موفقیت انجام داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بنا بر اعلام فرماندهی مشترک نیروهای مسلح عراق، عملیات آزادسازی استان الانبار از چند محور آغاز شده و در آن تمامی نیروهای عراقی اعم از ارتش، پلیس فدرال، گارد مرزی، نیروهای عشایری و نیروهای داوطلب مردمی حضور دارند.

بنابر این گزارش، محور اصلی آغاز عملیات از مناطق شرقی است و یگان‌هایی از نیروهای ارتش و نیروهای مردمی از شمال استان و از سمت استان صلاح‌الدین نیز به سوی مناطق تحت کنترل داعش به حرکت درآمده‌اند.

مقر اصلی عملیات علیه داعش در استان الانبار پایگاه هوایی حبانیه در نزدیکی شهر رمادی مرکز استان اعلام شده است. ارتش عراق در روزهای گذشته تعداد زیادی از ادوات نظامی و نیروهای خود را به پایگاه مذکور منتقل کرده بود و از نیروهای داوطلب مردمی نیز به شکل رسمی درخواست شده تا در عملیات پاکسازی الانبار مشارکت کند.

عراقی‌ها می‌گویند بیش از 10 هزار نیروهای عشایری در استان سنی‌نشین الانبار را نیز به سلاح مسلح کرده‌اند تا در این عملیات در کنار نیروهای داوطلب مردمی شیعه و ارتش عراق برای بیرون راندن داعش بجنگند.

استان بیابانی الانبار که بیشتر ساکنان آن را عشایر سنی‌مذهب تشکیل می‌دهند خاستگاه اصلی داعش محسوب می‌شود و برخی از قبایل موجود در این استان که با دولت مرکزی اختلافات عمیقی دارند از داعش حمایت می‌کنند.

شهر رمادی پنجشنبه گذشته به دست داعش افتاد و در جریان آن تعداد زیادی از آن ادوات نظامی عراقی توسط داعشی‌ها به غنیمت گرفته شد که انتقادهای زیادی را نسبت به توانمندی ارتش عراق در رویارویی با داعش برانگیخت و همین امر باعث شد تا نخست‌وزیر عراق برای بیرون راندن داعش از این استان به نیروهای مردمی و عشایر محلی استان متوسل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار