بازدید 23130
نتایج آرای انتخابات هیأت رئیسه؛

صدر نشینان مجلس انتخاب شدند

انتخابات هیأت رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی برای چهارمین و آخرین سال فعالیت قوه مقننه در دستور کار نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان قرار داشت که طی آن‌ ‌علی لاریجانی به عنوان رئیس، ‌ابوترابی‌فرد ‌و محمدرضا باهنر به عنوان نواب اول و دومانتخاب شدند.
کد خبر: ۵۰۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 26 May 2015
منع قانونی برای ادامه تحصیل بورسیه شده‌ها وجود ندارد! انتخابات هیأت رئیسه در نشست علنی امروز آغاز شد. انتخابات هیأت رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی برای چهارمین سال فعالیت صبح امروز (سه شنبه 5 خرداد) برای انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه آغاز شد.

به گزارش تابناک، بر این اساس علی لاریجانی و روح الله حسینیان  به عنوان کاندیدای ریاست مجلس اعلام شدند. هیئت رئیسه 12 نفره مجلس مرکب از رئیس، دو نایب رئیس، شش دبیر و سه ناظر است.

بر اساس ماده 16 آیین‌نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان صاحب رأی است و انتخاب نواب رئیس، دبیر‌ان و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با برگه خواهد بود.

در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی خواهد بود.

آغاز شمارش آرا:

09:41 - صدرنشینان بهارستان سوگند یاد کردند

مراسم تحلیف اعضای جدید هیأت رئیسه مجلس برای فعالیت قوه مقننه در آخرین سال در صحن علنی برگزار شد و منتخبان سوگند یاد کردند.

انتخابات هیأت رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی برای چهارمین و آخرین سال فعالیت قوه مقننه در دستور کار نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان قرار داشت که طی آن‌ ‌علی لاریجانی به عنوان رئیس، ‌ابوترابی‌فرد ‌و محمدرضا باهنر به عنوان نواب اول و دوم، محمدحسین فرهنگی، سیداحمدرضا دستغیب، محمد دهقان، علیرضا منادی، ضرغام صادقی و مهرداد بذرپاش به عنوان دبیر ‌و سیدشریف حسینی، ‌‌محمد آشوری و عبدالرضا مصری به عنوان ‌ناظران هیأت رئیسه جدید مجلس انتخاب شدند.

پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه، مراسم تحلیف 12 عضو این هیأت ‌طبق آیین‌نامه داخلی برگزار شد و اعضای منتخب متن ذیل را قرائت و سوگند یاد کردند:

«من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم».

09:39 - دبیران هیأت رئیسه جدید مجلس برگزیده شدند

ضرغام صادقی، فرهنگی، بذرپاش، دهقان، منادی و دستغیب به عنوان دبیران (منشی‌های) هیأت رئیسه جدید برای فعالیت در سال آخر قوه مقننه برگزیده شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه انتخاب اعضای هیأت رئیسه جدید مجلس برای چهارمین و آخرین سال فعالیت بهارستان نهم، دبیران این هیأت را برگزیدند.

بر این اساس، ضرغام صادقی با 153 رأی، محمدحسین فرهنگی با 207 رأی، مهرداد بذرپاش 150 رای، محمد دهقان با 136 رأی، علیرضا منادی 145 رأی و سیداحمدرضا دستغیب با 136 رأی از مجموع 267 آرای مأخوذه، به عنوان دبیران (منشی‌ها) هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برگزیده شدند.

سیداحمدرضا دستغیب، حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، ضرغام صادقی، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان، جواد جهانگیرزاده، مهرداد بذرپاش، اسماعیل کوثری، جواد هروی و علی طاهری کاندیداهای تصدی پست‌های دبیری هیأت رئیسه جدید مجلس نهم برای چهارمین و آخرین سال فعالیت بودند.

09:30 -  مصری،‌ حسینی و آشوری ناظران هیات رئیسه مجلس شدند

نمایندگان مجلس امروز مصری،‌ حسینی و آشوری تازیانی را به عنوان ناظران هیأت رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب کردند.

مجلس شورای اسلامی عبدالرضا مصری را با 161 رأی، سیدشریف حسینی را با 160 رأی و محمد آشوری را با 153 رأی از مجموع 265 رای اخذ شده، به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب کردند.

محمد آشوری تازیانی، احمد امیرآبادی فراهانی،‌ سید شریف حسینی، عبدالرضا مصری، سید بهلول حسینی،‌ ابراهیم کارخانه‌ای و موسی غضنفرآبادی جهت حضور در سمت ناظر هیات رئیسه مجلس ثبت‌نام کرده بودند.

09:05 - ابوترابی‌فرد و باهنر به عنوان نواب رئیس مجلس انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

شایان ذکر است محمدحسن ابوترابی فرد با 231 رأی و محمدرضا باهنر با 192 رأی از مجموع  264  رای اخذ شده به عنوان نواب رئیس برای اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب شدند.

گفتنی است 11 رای سفید در بین آرای مأخوذه وجود داشت.

08:50 - علی لاریجانی برای هشتمین سال پیاپی رئیس مجلس شد.

علی لاریجانی با 205 رأی از مجموع 263 رأی مأخوذه در آخرین سال مجلس نهم مجدداً بر کرسی ریاست تکیه زد.

روح‌الله حسینیان نماینده تهران نیز کاندیدای دیگر مجلس بود که او 36 رأی را کسب کرد.

لاریجانی پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس با تشکر از نمایندگان، گفت: از اعتماد مجدد شما تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم در انجام وظایف محوله در حوزه کلان و امور مربوط به مردم با حمایت شما گام‌های خوبی بردارم.

وی از ابتدای ورود به مجلس از ابتدای دوره هشتم تا سال پایانی دوره نهم، رئیس مجلس بوده است.


 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱
انشاا.. که موفق باشند...
انشاء الله که خیره
خنده داره....................
چرا کسان دیگری غیر از این آقایان محترم نمیشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
انتخاب شدند
یعنی کسان دیگری هم بودند رای نیاوردند میدونی؟
امان از دست اون 36 نفریکه به حسینیان رای دادند!!!!!!!!!!
آخه چرا بذرپاش؟!!!
پ ن پ... انتظار داری آقای مطهری رئیس بشه؟
نظر ندیم سرو سنگین تره
حسینیان ؟ رییس مجلس بشه؟
واقعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس کاظم جلالی چی شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار