بازدید 1652

پاسخ اردوغان به انتقادهاي روزنامه نيويورک تايمز

اردوغان در جریان کنفرانسی در ترکیه خطاب به نیویورک تایمز اعلام کرد «تو یک روزنامه هستی و باید بدانی که باید سرجای خود بمانی».
کد خبر: ۵۰۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 26 May 2015
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه انتقادهای نیویورک تایمز را که رئیس جمهور ترکیه را به ارعاب مطبوعات متهم کرده است، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، نیویورک تایمز اردوغان را متهم کرده است که در فضای انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن در این کشور قصد دارد مطبوعات مستقل را ارعاب کند.

اردوغان در جریان کنفرانسی در ترکیه خطاب به نیویورک تایمز اعلام کرد «تو یک روزنامه هستی و باید بدانی که باید سرجای خود بمانی».

اردوغان که از سال 2003 قدرت را در ترکیه در دست دارد، در سرمقاله ای که روز جمعه منتشر شد، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا را غیر اخلاقی توصیف و آن را به «زیر پا گذاشتن محدودیت های آزادی و مداخله در امور داخلی ترکیه متهم کرد ».

روزنامه نیویورک تایمز رئیس جمهور ترکیه را متهم کرده است که قصد دارد مطبوعات مستقل کشورش را به سکوت وادار کند.

نیویورک تایمز همچنین با اشاره به «ارعابی شدید» هشدار داد « این نوع دستکاری شدید روند سیاسی اشتباه شدیدی خواهد بود و دموکراسی را در کشورهای که پیش از آن نیز در سطح نامطلوبی بود، باز هم بیشتر ضعیف خواهد کرد.

اردوغان که به استبداد متهم شده است، در روزهای اخیر، به روزنامه پر تیراژ حریت حمله کرده بود زیرا این روزنامه محکوم شدن محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر و متحد رژیم ترکیه را به اعدام پوشش داده بود.

این روزنامه با اعلام «مجازات اعدام با 52 درصد آراء» که ظاهرا القا کرده بود رئیس جمهور ترکیه نیز ممکن است به چنین سرنوشتی دچار شود »، هدف حمله رسانه های طرفدار دولت قرار گرفت. رجب طیب اردوغان نیز با 52 درصد آراء به ریاست جمهوری انتخاب شد که به 52 درصد آرای مرسی بسیار شبیه است.

اردوغان بار دیگر به گروه مطبوعاتی دوغان که مالکیت حریت را نیز در اختیار دارد، حمله و خاطر نشان کرد «قانون اساسی و نظام ریاست جمهوری جدید برای همیشه راه را به روی چنین کودتاهایی مسدود خواهد کرد ».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار