بازدید 26005

مقایسه ۲عکس برای اثبات همکاری آمریکا با داعش

عراقی ها برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا در جنگ علیه داعش، یک کار مقایسه ای تصویری انجام داده و 2 ستون خودرویی در جاده های عراق را با فاصله زمانی 24 ساله کنار هم قرار داده اند
کد خبر: ۵۰۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵ 26 May 2015
عراقی ها برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا در جنگ علیه داعش، یک کار مقایسه ای تصویری انجام داده و 2 ستون خودرویی در جاده های عراق را با فاصله زمانی 24 ساله کنار هم قرار داده اند تا افکار عمومی جهان درباره بی توجهی آمریکا به ستون های خودرویی داعش در جاده های عراق قضاوت کنند.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری المعلومه در گزارش خود تصاویری از تردد ستون های خودرویی متعلق به داعش در جاده های عراق را که در ماه های اخیر زیر دید جنگنده های مدرن نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش به رهبری آمریکا تردد می کنند، در کنار یک تصویر تاریخی از بمباران ستون نظامیان عراقی، هنگام عقب نشینی از کویت در سال 1991 میلادی، برای قضاوت به نمایش گذاشته است.

مقایسه ۲عکس برای اثبات همکاری آمریکا با داعش

در جریان بمباران ستون نظامیان عراقی در زمان خروج از کویت، 200 تن کشته شده و یک هزار و 500 ارابه جنگی منهدم شد؛ درحالی که خط سیر این ستون مشخص بود که در حال خارج شدن از کویت است؛ آن جاده بعدها به همین دلیل به جاده مرگ در عراق معروف شد.

تصاویر دیگر اما مربوط به ستون های خودرویی داعش است که بدون دردسر در جاده های صلاح الدین، دیالی و الانبار تردد می کنند و جنگنده های 70 کشور عضو ائتلاف هم آنها را می بینند و با آنان کاری ندارند.

این گزارش در روز دوشنبه، پس از یک سلسله انتقادهای پراکنده شخصیت های عراقی منتشر شد که آمریکا را در سقوط الرمادی مقصر معرفی کرده و سرزنش کردند.

تندترین انتقاد را قاسم الاعرجی رییس فراکسیون بدر در پارلمان عراق دردیدار سفیر آلمان کرد که گفت: ائتلاف بین المللی یک دروغ آمریکایی است.

آمریکایی ها هفته گذشته در مسیر حرکت ستون های داعش از خاک سوریه به سمت الرمادی، حتی مانع هم ایجاد نکردند و اجازه دادند تا آنان به سلامت وارد این شهر شوند و پس از آن اعلام کردند که ارتش عراق انگیزه و اراده جنگیدن ندارد و بهانه آوردند که طوفان شن بود.

یکی از انتقادهای جدی عراقی ها به آمریکا این است که آنها برای جلوگیری از حضور و مشارکت نیروهای مردمی در عملیات الانبار و کمک این نیروها به ارتش و نیروهای امنیتی به دولت عراق آنقدر فشار وارد ساختند تا سرانجام الرمادی سقوط کند.

شخصیت ها و جریان های سیاسی عراق، اعتماد خود را به شعارهای آمریکا درخصوص جنگ علیه داعش و تروریست ها در منطقه و عراق، از دست داده اند و نسبت به آن تردید دارند زیرا جنگنده های این کشور در ماه های گذشته روزانه بیش از سه تا پنج سورتی پرواز برفراز خاک عراق نداشته اند و آن هم به طور مستمر نیروهای عراقی و مردمی (الحشد الشعبی) را بمباران کرده اند و آنطور که در گزارش المعلومه آمده، آن را «شلیک دوست یا آتش اشتباهی» می خوانند.

سیاست های نامتوازن و غیرمتمرکز واشنگتن، این روزها در عراق، بازتاب های تندتری پیدا کرده بطوری که باعث شده حتی شخصیت های معتدل که همواره سعی داشته اند در ارتباط با آمریکا محتاطانه تر برخورد کنند، روی دربایستی ها را کنار بگذارند.

آمریکایی ها در جنگ عراقی ها با داعش از خردادماه پارسال تا امروز مشارکت ملموسی نداشته اند؛ آنها در ابتدای بحران که بغداد در آستانه سقوط قرار گرفته بود، برای کمک به دولت عراق شرط گذاشتند و اعلام کردند که تنها درصورتی به کمک خواهند آمد که مالکی دیگر در قدرت نماند.

اما آمدن حیدرالعبادی هم باعث نشد که آمریکایی ها آستین بالازده و برای نشان دادن جدیتشان در شعارهای ضد تروریستی وارد عمل شوند.

آنها تا امروز از تعهداتشان در قبال عراق براساس توافقنامه امنیتی امضا شده میان دو کشور طفره رفته و حتی از تحویل تسلیحات خریداری شده به دولت عراق که پول آن نیز پرداخت شده، امتناع کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۶
داعش شاید مستقیما تاکید میکنم مستقیما توسط امریکا تغذیه نشه اما قطعا منافع امریکا در وجود داعش میباشد و نه مرگ ان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
حالا آمريكا بمباران نكرده خودشون نميتونستن بمباران كنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
مثل روز روشن که امریکا داعش رو تغذیه می کنه چون سود داره براشون؛ هم در زمینه فروش تسلیحات، هم برهم زدن منطقه و به جون هم انداختن مسلمونا و....
واقعا اگر کسی گمان کنه آمریکا در صدد نابود کردن داعش، حقیقتا به خطا رفته...
عجبا!!!
خب شما که میدونید اینجورییه چرا کاری رو که از آمریکائیها انتظار دارید خودتون انجام نمیدید؟
کار جالبی بود که پرده از اسرار پشت پرده ائتلاف غرب با داعش بر میداره. شما واقعا فکر می کنید چرا نیروهای ائتلاف اعلام کردند مبارزه با داعش سالها طول می کشه؟
وقتی عبور یه کامیون به فردو رو رصد میکنن، نمیتونن عبور فله ای اینهمه خودرو نظامی رو ببینند؟
سردار قاسم سلیمانی، یادگار دوستی ها و دلاوریهای خرازی، باکری و ... تنها کسی ست که خالصانه در حال مبارزه با این توحش برنامه ریزی شده است.
نتیجه اعتماد به امریکا نتیجه اش بهتر از این نمی شود!
وقتی امیدت به بیگانه باشه بهترازاین نمیشه!
قابل توجه دوستداران امریکا و طرفدارانش ...
مرگ بر آمریکا!!!
تا وقتی خود عراقیها از خودشون غیرت نشون ندن و دفاع نکنن کسی نمیتونه کمکشون کنه تا همینجا هم از صدقه سری سردار .س . و همینطور کمکهای ائتلاف دارن
قابل توجه دوستداران امریکا و طرفدارانش ...
مرگ بر آمریکا!!!
اینا هم دلشون خوشه که آمریکا قراره براشون بجنگه
خب انتظار بیخود دارند دیگه
در چند سال گذشته هر روزمسئولان بلند پایه آمریکا در نظر داشتندسوریه را نابود کنن-ولی الان دیگر حرفی نمی زنند.چون مطمئن هستن با فرستادن داعش از طرف آنها ، سوریه از دست خواهد رفت.پرچم داعش مثل حرکت امر عاص برای فریب دادن مردم عوام است.صد در صد اینها دست نشانده آمریکاست واسرائیل است.خاک تو سر آل سعود شراب خوار مست.که به اندازه یک سوسمار عقل ندارد.به امید روزی که آل سعود به درد صدام مبتلا شود.
همون روزهای اول که نگ داعش رو رصد میکردم در یک ویدویو که توسط ائتلاف منتشر شد به خوبی میشد دید از یک نیروی 300 نفری تنها 15 نفر و بمباران کرد . از حدود 25 اتومبیل تنها یک موتور سکلت رو هدف قرار داد و بعدش نیروهای داعش سوار اتومیبل شدن و از اونجا دور شدن .
عراقیها تاوان کنار گذاشتن مستشاران ایرانی و دلبستن به نیرنگ بازان آمریکایی را پس میدهد.
وقتی بی عرضه باشی همین میشه دیگه... وقتی نخوای رو پای خودت وایستی همین بلا سرت میاد دیگه... وقتی دل خوش کرده باشی به اجنبی همین حقارت رو باید تحمل کنی... تو بحث دفاع به غیر از مردمان خود هر سرزمین کسی خودش و مالش رو به خطر نمیندازه... چه آمریکا چه هر کشور دیگه ای...
حالا چرا عراقي ها منتظر اقدام شيطان هستند ؟ چرا خودشان كه هواپيما دارند، اين ستونهاي داعشي را نمي زنند؟
اگر ايران هم به فكر نهادهاي بين المللي بود، صدام هيچگاه گيلانغرب و خرمشهر را خالي نمي كرد. تا اعتماد به خود نباشد، از غير كاري برنيايد و نبايد انتظار هم داشت.
امریکا همه ی مسلمانان را سر کار گذاشته وبه غیر منافع خودش و اسراییل به چیز دیگری فکر نمی کند
نفت منطقه با اشاره ی امریکا مدیریت می شود
اینها اهدافی را برنامه ریزی می کنند وطبق ان عمل می نمایند تا به خواسته ی خود برسند کشورهای عرب استقلال ندارند وحاکمانشان دست بوس امریکا می باشند واگر حمایت امریکا از این حاکمان نباشد مردم براحتی سرنگونشان می کنندداعش و گروههای تکفیری طبق خواست امریکا عمل می کنند
داعش ازمون امریکاست تا از ان سر بلند بیرون نشود .........داعش ابزار امریکا بر علیه مردم عراق است تا با ان باج خواهی کند .....اما برنده نمی شود داعش در برابر شیعیان حسینی متوقف می شود و ارتجاع مورد علاقه امریکا و دوستان خائن او را شکست می دهد .....سناریوی داعش تاریخ مصرفش تمام می شود و اعتبار امریکا را می بلعد ....بزودی ...دوره بیداری شیعیان اغاز شده و با بیداری جهان اهل سنت و رهایی انان از ارتجاع عربی و شکل گیری نهضت خود باوری و اتحاد اسلامی در میان روشنفکران علمای اهل سنت دوره شکوفایی مسلمانان اغاز می شود ....داعش و یاران مرتجع انان و ترکیه اتش بیار معرکه از رفتار های جنایت امیزشان
كشورهاي خاورميانه افتادند به جان همديگه حالشو اسرائيل و كشورهاي غربي مي برند
لعنت برترکیه که ازقطروعربستان کثیف تره،اردوغان آخرش ترور میشه.خیانت ترکیه به مردم سوریه وعراق کلا فراموش شده.
یعنی آمریکا بیاد گروهی رو که خودش چقدر هزینه کرده تا به اینجا رسیده رو از بین ببره؟؟؟
نخیر اون میذاره تمام برنامه هایی که میخواد رو داعش اجرا کنه و در نهایت در دید اونها پس از حذف مقاومت و عراق و سوریه ولبنان و ایران را برای از نیل تا فرات اسراییل باز میشه و اونوقت دیگه نیازی به تندرو های داعش نداره و یه جوری با عدم حمایت یا جنگ مستقیم اونا رو از بین می بره!
هیچ وقت کشوری مثل آمریکا و روسیه دلسوز و خاطر خواه ملت دیگه نیستن ، فقط منافع خودشون مهمه.
آمریکا به اصطلاح برای دفاع از مردم در جنگ جهانی دوم، ویتنام، افغانستان و عراق وارد جنگ شد، چه بلایی سر مردم این کشورها اومد؟؟ تنها سودش به نفع دولت آمریکا بود
ایا خود عراق بمب افکنهای غول پیکر نداره یا نمیتونه از روسیه تهیه کنه.امید به کمک امریکا حماقت محضه.
هیچ وقت کشوری مثل آمریکا و روسیه دلسوز و خاطر خواه ملت دیگه نیستن ، فقط منافع خودشون مهمه.
آمریکا به اصطلاح برای دفاع از مردم در جنگ جهانی دوم، ویتنام، افغانستان و عراق وارد جنگ شد، چه بلایی سر مردم این کشورها اومد؟؟ تنها سودش به نفع دولت آمریکا بود
متاسفانه اهل تسنن عراق وسایر کشورهای عربی همیشه منتظرند دول غربی از آنان محافظت بکنند آنان خدا و همت و اراده خود وملتهایشان را نادیده می گیرند و امید شان به قدرت های دیگر است که همیشه هم ضربات سختی از این ناحیه خورده اند وبیشتر هم ضربه می خورند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی