بازدید 1454

نتانياهو يکي از نزديکان خود را به عنوان مديرکل وزارت امور خارجه منصوب کرد

دوره گولد مشاور نتانیاهو در دولت اول او ( 1996 تا 1999) بود و سپس به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد (1997 تا 1999) منصوب شد. او سپس مشاور آریل شارون نخست وزیر سابق اسرائیل شد. گولد با عناوین مختلفی در گفتگوها با فلسطینیان و اعراب شرکت کرده است.
کد خبر: ۵۰۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 25 May 2015
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوره گولد Dore Gold را که وفادار به او محسوب می شود و به دادن امتیاز به فلسطینیان تمایلی ندارد، در سمت کلیدی مدیر کل امور خارجه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دوره گولد مشاور نتانیاهو در دولت اول او ( 1996 تا 1999) بود و سپس به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد (1997 تا 1999) منصوب شد.

او سپس مشاور آریل شارون نخست وزیر سابق اسرائیل شد. گولد با عناوین مختلفی در گفتگوها با فلسطینیان و اعراب شرکت کرده است.

روزنامه هاارتص اعلام کرد:«او بیشتر جزو جناح افراطیون در باره مسئله فلسطین است و هرگز از راه حل دو کشور حمایت نکرده است.»

گولد که در آمریکا متولد شده است از نظریه «تهدید موجودیتی ایران و نیز فعالیت های سلطه جویانه جمهوری اسلامی در منطقه علیه اسرائیل » دفاع می کند.

نتانیاهو سمت وزارت امور خارجه را در دولتی که به تازگی سوگند یاد کرده است حفظ کرده است.

در دولتی که بسیار راستگراست و در آن مدافعان شهرک سازی و رقبای تشکیل کشور فلسطین بیشترین نفوذ را دارند،‌ او تزیپی هوتوولی Tzipi Hotovely را به عنوان قائم مقام وزارت امور خارجه منصوب کرده است.

هووتولی پنجشنبه در نخستین نطق قابل توجه خود اعلام کرد همه سرزمین های بین اردن و مدیترانه از جمله کرانه باختری به اسرائیل تعلق دارد.

هاارتص نوشت در عین حال ، ‌انتصاب گولد به عنوان مدیر کل وزارت امور خارجه از عزم نتانیاهو برای کنترل تنگاتنگ بر این وزارتخانه حکایت دارد.

تعیین این فرد در زمانی صورت می گیرد که جامعه بین المللی منتظر شناخت سیاست دولت جدید اسرائیل در قبال فلسطینیان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان