بازدید 1724

مرگ یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان مصر

کد خبر: ۵۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 25 May 2015
صبح امروز دوشنبه یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر در داخل زندان جمصه واقع در شمال مصر درگذشت. 

به گزارش «تابناک»، «محمد الفلاحجی» یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین و عضو سابق پارلمان مصر از حزب آزادی و عدالت( شاخه اخوان المسلمین که سال گذشته منحل شد) در داخل زندان جمصه واقع در استان دمیاط جان سپرد.

یک عضو هیأت دفاع اعضای اخوان المسلمین در دمیاط در این باره گفت که نیروهای امنیتی الفلاحجی 58 ساله را در تاریخ 26 آگوست 2013 به اتهام پیوستن به یک گروه تروریستی، شرکت در تظاهرات و اغتشاشات و تحریک به خشونت بازداشت و در تاریخ 1 اکتبر سال 2013 وی را به زندان جمصه منتقل کردند.

به گفته وکیل الفلاحجی، وی در تاریخ 8 آوریل 2015 به بیمارستان عمومی دمیاط منتقل شد و در آنجا پس از انجام آزمایشات مشخص شد که وی از وجود سنگ در کلیه چپ و التهاب کلیه رنج می برد و پس از آن بار دیگر به زندان انتقال داده شد و صبح امروز درگذشت.

الفلاحجی و دیگر اعضای اخوان المسلمین به اتهام تحریک به خشونت و مشارکت در آتش زدن مجمع اسلامی دمیاط به 3 سال حبس محکوم شده بودند.

الفلاحجی نخستین رهبر اخوان المسلمین نیست که در زندان مصر جان سپرد بلکه هفته پیش نیز «فرید اسماعیل» بارزترین رهبر اخوان المسلمین در زندان از دنیا رفت و گذشته از آن «ابوبکر القاضی» یکی از رهبران اخوان المسلمین در زندانی در استان قنا و «طارق الغندور» استاد دانشکده پزشکی دانشگاه عین شمس نیز در داخل زندان قاهره از دنیا رفتند.

در تاریخ 27 سپتامبر 2013 نیز «صفوت خلیل» (57 ساله) یکی از رهبران اخوان المسلمین در الدقهلیه واقع در زندان المنصوره در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

احمد مفرح مسئول پرونده مصر در سازمان حقوق بشر الکرامه در این باره اظهار داشت که مرگ الفلاحجی، 265 امین مورد مرگ در زندان و بازداشتگاه های مصر از زمان عزل محمد مرسی در 3 جولای 2013  و نیز 135 امین مورد از زمان به قدرت رسیدن عبد الفتاح السیسی است.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها