بازدید 3014

هاشمی: امام راحل مفسّر عملی قرآن بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که امام راحل مفسّر عملی قرآن بود.
کد خبر: ۵۰۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 25 May 2015
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که امام راحل مفسّر عملی قرآن بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)، کار امام در انقلاب اسلامی را مهمترین کار در راه حفظ و نشر مفاهیم قرآنی دانست و گفت: در همه مراحل انقلاب، مخصوصاً در مقطع دفاع به قرآن استناد می‌کردند و مفسّر عملی قرآن بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدیه ارزشمند امام به امت اسلامی در دنیای معاصر را برخاسته از تعالیم آسمانی قرآن خواند و گفت: اطلاعات عمیق امام نسبت به نگاه قرآن به جامعه، پایه‌گذار حرکتی شد که ورای محاسبات سیاسی بود، چون تنها به کمک مردم، محکم‌ترین نظام را به یادگار گذاشت.

هاشمی رفسنجانی، نگاه عرفانی امام به قرآن را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد یک رهبر دینی و سیاسی توصیف کرد و افزود: نوع مسایل اخلاقی که امام در درس‌ها مطرح می‌کردند، برخاسته از قرآن بود و این شیوه را تا پایان عمر شریف خویش ادامه داده‌اند.

وی با تشریح تفاوت امام با دیگر مراجع و حتی با دیگر رهبران سیاسی جهان، گفت: تأثیری که امام بر جهان گذاشت، فراگیر بود و حتی مردم روستایی در مناطق دوردست کشورهای آمریکای جنوبی، عکس امام را در کنار عکس‌های قهرمانان ملی خود، زینت دیوارها می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری نکاتی از تفسیر امام در سوره حمد، گفت: نگاه امام به همه آیات قرآن مانند سوره حمد بود که اگر مسؤولیت‌های سیاسی فرصت می‌گذاشت، جامعه اسلامی یک تفسیر کامل و جامع از ایشان داشت.

وی هاشمی رفسنجانی، حاصل زحمات امام را نظام اسلامی دانست و گفت: حکومتی را بنا نهاده‌اند که به خاطر توجه به احکام اسلامی در قانون‌گذاری‌ها و اجرائیات، پس از حکومت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.

وی فقه حکومتی امام را مبتنی بر تعالیم قرآنی خواند و گفت: با نگاه تیزبین قرآنی و با تعبیه راه‌های اسلامی، بن‌بست‌های حکومتی را شکستند و راهی گشودند که تا همیشه جاودان است.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت همه آثار گفتاری و نوشتاری امام، تأسیس دفتر حفظ و نشر از سوی حاج احمدآقا و تداوم کارهای آن از سوی حاج حسن آقا را بسیار ضروری دانست و گفت: حفاظت از کارهای این دفتر هم ضرورت سیاسی و اسلامی است.

در آغاز این دیدار حجج‌الاسلام حشمتی و خسروی، رئیس و دبیر همایش گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها ارائه کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان