بازدید 4455

حکم ۱۰ متهم پرونده ۳ هزار میلیاردی قطعی شد

کد خبر: ۵۰۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 25 May 2015
سخنگوی قوه قضائیه، از قطعی شدن محکومیت ۱۰ تن از متهمان پرونده فساد بزرگ ۳ هزار میلیاردی خبر داد.

به گزارش مهر، هفتاد و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه بعد از ظهر دوشنبه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در آغاز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر با اشاره به اینکه قوه قضائیه با جدیت پرونده های زمین‌خواری را دنبال می کند، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده تاکنون ۷ میلیون متر مربع از زمین‌های اطراف تهران که به طور ناحق از سوی زمین‌خواران تصرف شده بود، از تصرف افراد سودجو خارج و سند به نام دولت صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده های بزرگ در دستگاه قضا به آخرین وضعیت پرونده متهم بزرگ نفتی اشاره کرد و گفت: کیفرخواست متهم نفتی صادر شده و پرونده به زودی به دادگاه می رود و امیدواریم دادگاه نیز مطابق قانون و با سرعت به این پرونده رسیدگی کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام خبر قطعی شدن محکومیت ۱۰ تن از متهمان پرونده فساد بزرگ سه هزار میلیاردی افزود: در این پرونده احکام تعدادی از متهمان پس از حکم اولیه توسط دیوان عالی نقض شد و مجددا احکام دیگری در شعبه دیگر صادر شد و پس از آن نیز دادستان به این احکام صادر شده اعتراض کرد. بر اساس اعتراض دادستان، پرونده به شعبه هم‌عرض دیگری در دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و تعدادی از این افراد محکوم شدند.

محسنی‌اژه‌ای با اعلام اسامی و مدت محکومیت محکومان این پرونده افزود: در محکومیت های صادر شده به ترتیب غلامحسین نوایی نایب رئیس گروه توسعه فولاد ایران و عباسعلی احمدی هر یک به اتهام معاونت در جرم به دو سال حبس محکوم شدند. جعفر دارابی مسئول واحد خرید این شرکت و یارمحمد محمدی مدیرعامل شرکت اسپادانا نیز هر یک به دو سال حبس محکوم شدند. کاوه نژاد دهقان سه سال، امیررضا طارمی یک سال، محمدحسین اوغلی دو سال و شیدا مردعلی به   یک سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در احکام صادره داریوش نیشانی‌بر معاون رئیس بانک صادرات اهواز به ۷ سال حبس و ۱۰ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. همچنین بهنام بهزادی مدیر عامل شرکت تجارت گستر نیز به ۳ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر