بازدید 1701

نقدینگی‌ها همچنان در بانک می‌مانند

کد خبر: ۵۰۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 25 May 2015
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را به صورت جزئی کاهش داد،عنوان کرد: باید پذیرفت که کاهش جزئی نرخ سود بانکی در خروج منابع مردم از بانک ها و حرکت نقدینگی به سوی بخش تولید خیلی موثر نخواهد بود،بنابراین باید بانک ها نرخ سود بانکی را کنترل کند.

زهره طبیب زاده نوری درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،درباره مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی گفت: باید پذیرفت برای رونق بخش تولید کشور نیاز به تزریق نقدینگی دارد که بخشی از نقدینگی باید توسط مردم تامین شود.

 نرخ بالای سود بانکی و تضعیف بخش تولید و بازار بورس

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، دراین رابطه ادامه داد: به صورت منطقی مردم نقدینگی خود را درجایی سرمایه گذاری خواهند کرد که بتوانند سود مطمئن کسب کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: متاسفانه درچند سال گذشته نرخ بالای سود بانکی باعث شد که مردم نقدینگی های خود را در بانک ها سرمایه گذاری کنند که یکی از نتیجه‌های این کار تضعیف بخش تولید و بازار بورس بود.

ضرورت پایان رونق بازار دلالی

طبیب زاده نوری با انتقاد از رونق بازار کاذب دلالی در بخش‌هایی مانند ارز و مسکن گفت: درهرصورت یکی از راهکارها برای تقویت اقتصاد کشور رونق تولید بوده که برای انجام این مهم باید زمینه سوق نقدینگی‌ها به بخش تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را به صورت جزئی کاهش داد، عنوان کرد: باید پذیرفت که کاهش جزئی نرخ سود بانکی در خروج منابع مردم از بانک ها و حرکت نقدینگی به سوی بخش تولید خیلی موثر نخواهد بود،بنابراین بانک ها نرخ سود بانکی را کنترل کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: مقام معظم رهبری روی رونق بخش تولید تاکید کرده بنابراین باید سیاست های اقتصادی و بانکی به نحوی تعیین شود که این بخش اشتغال زا رونق گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار