بازدید 1284

برای صادرات ابتدا باید امکانات تولید در کشور فراهم شود

کد خبر: ۵۰۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 25 May 2015
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صادرات فرآورده‌های نفتی ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد، گفت: ضمن ایجاد ارزش افزوده می‌توانند به ایجاد اشتغال در کشور هم کمک کنند.

به گزارش ایسنا: حسین نجابت در ارزیابی افزایش ظرفیت تولید نفت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ما کمتر از سهمیه خود در بخش نفت صادرات داریم و اگر امکان تولید فراهم شود می‌توانیم به صادرات هم اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ظرفیت ما در این حوزه کاهش پیدا نکرده بلکه مصرف داخلی‌مان افزایش داشته است، گفت: با توجه به اینکه مصرف داخلی افزایش داشته نکته مثبتی در مرحله سوخت، خوراک پتروشیمی و پالایشگاه‌ها تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم فرآورده‌های نفتی را تولید کنیم و ظرفیت تولید را بالا برده و سهم صادرات نفت را کاهش دهیم، گفت: باید بتوانیم خود را به سمتی که اوپک به ما اجازه داده برسانیم در حالیکه ما هنوز زیر آن سقف هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دو میلیون و 200 هزار بشکه در روز می‌توانیم صادرات داشته باشیم اما الان حدود یک میلیون صادرات انجام می‌شود، اظهار کرد: قطعا صادرات فرآورده‌های نفتی بسیار حرکت مثبتی خواهد بود و بدیهی است اگر قطره‌ای از نفت یا گاز را تبدیل به مواد اولیه پتروشیمی‌ها کرده و سپس فرآورده آن را صادر کنیم ارزش افزوده‌ای بالغ بر 50 تا 60 برابر خواهد داشت؛ ضمن اینکه به ایجاد اشتغال هم کمک می‌کند.

نجابت افزود: وقتی می‌گوییم اقتصاد بدون نفت مرحله‌ نخست آن اقتصاد بدون نفت خام است که اگر این اتفاق رخ دهد اقتصاد ما نجات پیدا خواهیم کرد زیرا هم فرآورده صادر می‌کنیم و هم اشتغالزایی ایجاد می‌شود؛ یعنی تمام واحدهای پتروشیمی که به طور علمی طراحی شده‌اند آنها را عملیاتی می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار