بازدید 1783

بنزین یارانه ای مدلی ناعادلانه

کد خبر: ۵۰۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 25 May 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بنزین یارانه ای را مدل اقتصادی ناعادلانه خواند و گفت: با تک نرخی شدن بنزین شاهد تورم و افزایش قیمت کالاها نخواهیم بود.

به گزارش مهر: محمد حسن نژاد با اشاره به تک نرخی شدن بنزین گفت: اقتصاد یارانه ای همیشه بد است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: این نوع اداره اقتصاد در هیچ جای دنیا و حتی ایران جواب نداده است.

وی ادامه داد: یارانه ای که به بنزین داده می شود یارانه ای کاملا ناعادلانه است، یارانه برای بهره مند شدن قشر محروم از امکانات دولتی است در حالی که با پرداخت یارانه برای بنزین پولداری که ۵ ماشین دارد از ۵ یارانه بنزین استفاده می کند اما فرد فقیری که هیچ ماشینی ندارد از یارانه بنزین استفاده نمی کند.

حسن نژاد یارانه بنزین را یارانه ای از جیب فقیران برای ثروتمندان خواند و در پاسخ به شائبه هایی مبنی بر احتمال افزایش تورم در پی افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمتی را پیش رو نخواهیم داشت زیرا وضعیت خودروهای عمومی و تاکسی ها کاملا مشخص است راحت می توان یارانه آنها را حفظ کرده و یارانه خودروهای شخصی را حذف کرد.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: در شرایطی که قیمت جهانی بنزین کاهش یافته است بهترین فرصت است که قیمت بنزین در ایران واقعی سازی شده و به قیمت فوب نزدیک شود.
وی ادامه داد: قطع یکباره سهمیه ها کار پسندیده ای نبود زیرا دولت باید با مردم صادقانه عمل کند. خیلی ساده می توانست به مردم اعلام کند از فلان روز بنزین یارانه ای قطع خواهد شد.
حسن نژاد تاکید کرد: دولت باید سیاست های اقتصادی خود را در مورد یارانه ها به صورت شفاف برای مردم اعلام کند.

وی آزادسازی نرخ ارز را گام بعدی دولت برای مدیریت اقتصاد کشور خواند و گفت: مجلس در بودجه دست دولت را برای برنامه ریزی و سیاست گذاری اقتصادی باز گذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل