بازدید 1904

وضعیت پرداختی به بازنشستگان عادلانه نیست

کد خبر: ۵۰۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 25 May 2015
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وضعیت پرداختی بازنشستگان باید ساماندهی شود، گفت: در حوزه پوشش بیمه‌ای و درمانی بازنشستگان در مراکز درمانی دولتی نیز ضرورت دارد تا خدمات یکسانی ارایه شود.

ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه بازنشستگان در سمت‌های مختلفی بازنشسته شده‌اند، حقوق های متنوع و مختلفی را دریافت می کنند، حتی بسیاری از بازنشسته ها از کمترین حداقل حقوقی که یک فرد می تواند با آن زندگی کند برخوردار هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، گفت: در طول سال‌های گذشته به تناسب، حقوق کارمندان دولت افزایش یافته اما حقوق بازنشسته‌ها افزایش چندانی نداشته است، این درحالی است که بازنشسته‌ها در این سال ها تنها حقوق دریافت کردند و از دریافت مزایا محروم بودند.

وی تصریح کرد: نیاز است تا دولت توجه ویژه‌ای به وضعیت حقوقی بازنشسته ها داشته باشد تا عدالت در پرداختی ها صورت بگیرد، با توجه به اینکه تنها درآمد این افراد حقوق بازنشستگی است و به دلیل سن بالا و بیماری هزینه‌های مضاعفی را متحمل می‌شوند تفاوت در مبلغ دریافتی و حداقل حقوق پاسخگو نیست و نیاز مبرم به کمک های قانونی دولت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: آنچه امروزه کاملا مشهود است تفاوت آشکار در پرداخت حقوق بازنشستگان است، در اداره ها و در سال های مختلف نوع بازنشستگی و میزان حقوق ها متفاوت است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تلاش‌های صورت گرفته برای ارایه خدمات یکسان به بازنشستگان، یادآور شد: در این زمینه مقرر شده است تا خدمات بیمه ای بازنشستگان حداقل در مراکز درمانی دولتی یکسان شود تا عدالت بین بازنشستگان برقرار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار