بازدید 28499
خوانده می‌شوید؛

برداشت شما از عملکرد دولت در تغییر قیمت بنزین و تأثیر آن چیست؟

تغییر قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی با تصمیم غافلگیرکننده دولت از پایان روز سه‌شنبه اجرایی خواهد شد. تأثیر تصمیم دولت بر اقتصاد کشور و آینده قانون هدفمندی یارانه‌ها، جنبه‌ای از این مسأله است که مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفته است. شیوه مدیریت و عملکرد اجرایی مسئولان دیگر موضوع مهم است. ارزیابی شما از عملکرد دولت در تغییر قیمت بنزین و تأثیر آن چیست؟
کد خبر: ۵۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 25 May 2015

با تصمیم اتخاذ شده از سوی هیأت محترم وزیران، قیمت برخی حامل‌های انرژی از ابتدای روز چهارشنبه، شاهد افزایشی قابل توجه خواهد شد. این افزایش از سویی بر پایه الزامات قانونی هدفمندی یارانه‌ها و از سوی دیگر بر پایه مشکلات مالی و بودجه دولت است، ولی اعلام و اجرایی شدن آن با قدری غافلگیری همراه بود.

* با توجه به تجربه‌های پیشین افزایش قیمت حامل‌های انرژی، عملکرد دولت در این باره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

* آیا شخصا با افزایش قیمت‌ها موافقید؟

* آسیب‌ها و فواید اقدام دولت را چه می‌دانید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۱۰۳۹
انتشار یافته: ۲۴۲
با افزایش قیمت بنزین موافقم.
با هر گونه رایانه مخالم.
قیمت بنزین باید شناور و به نرخ روز قیمت جهانی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
چطوره قیمت خودرو هم قیمت جهانی باشه ؟ با این هم مخالفی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
در صورتیکه حقوق کارگر هم به نرخ جهانی محاسبه شود حرف شما درست است.
كيم عروسكي هميشه در صحنه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
رايانه نه يارانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
دکتر نظراتت در حد رایانه و یارانه ست؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
یعنی امروز باشه هزار تومن فردا هزارو پنجاه پس فردا نهصدوبیست تومان!!!!!
شما در اروپا و امریکا جستجو کن ببین چند ساله بهای اجناس از جمله بنزین ثابت هست
از طرفی تاثیر بنزین بر افزایش نرخ همه کالاها را در نظر نمیگیرید؟
کنترلی هم که وجود ندارد تازه دو ماه نیست اقلام اکثرا خودسرانه افزایش و یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را نیز اضافه کرده اند. حالا هم بهانه آزاد سازی نرخ بنزین مزید بر علت.
تعجب میکنم چطور افزایش حقوق مطابق با در صد تورم است ولی لفزایش های مصوب هیات محترم دولت مثل بنزین حدو چهل و پنج درصد!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
بله با کیفیت افریقا زندگی کنیم و هزینه ها را اروپایی پرداخت کنیم... روحانی مچکریم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
تو معلومه چقدر سواد داري...انتظارم از شما همينه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
یارانه نه رایانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
همه قیمت ها بین المللی باشد از جمله حقوق و دستمزد.
lماهان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
زماني اين حرف درسته كه حقوق و دستمزد ها بر اساس دلار باشه نه اينكه حقوق رو به ريال بگيري و خرج ماهانه به دلار باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
شما اول املای درست یارانه رو یاد بگیر و تفاوتش رو با رایانه بدون بعد کامنت بذار
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
به نظر من اول برن فساد مدیریتی کارکنان دولت از بین ببرند بعدش اگه کسری بودجه پیش امد از جیب مردم بگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
سلام.
امیر جان
قیمت بنزین با نرخ قیمت جهانی باشد؟
این حرف شما وقتی ارزش داره که خودروسازی ما هم در سطح جهانی باشد، حقوق ما هم در سطح جهانی باشد و...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اول همه چی جهانی شود بعد قیمت بنزین
1- کیفیت اتومبیل ساخت ایران خودرو و سایپا
2- وضعیت بانک ها و اختلاس های میلیاردی
3- برابری حقوق و دستمزد با مبلغ جهانی
4- ارایه خدمات اجتماعی و تامین اجتماعی بر اساس معیار جهانی
5- برنامه ریزی برای اشتغال بر اساس
معیار
در کل بر اساس مدیریت جهان فکر نکنم پس از اون کسی با افزایش قیمت بنزین به نرخ جهانی حرفی داشته باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
ما که هیچی نداریم
مهم نیست هرچند بر روی دیگر محصولات اثر میذاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اون یارانه هستش مجید جون
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
با افزایش قیمت بنزین و به نرخ قیمت جهانی موافقم به شرط اینکه استاندارد خوذرو ها نیز در حد جهانی باشد
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
علاوه بر این قیمت خودروها هم باید جهانی باشه جناب بی خبر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
مشکل همینه که جای اظهار نظر شده برای ادمای بی سواد و بدون تخصص ... اخرش میشه همین
هارون
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
به طور کامل موافقم برای اصلاح سیستم باید تمام یارانه ها برداشته شود و این پولها در بخشهای خدمات اجتماعی و تولید هزینه شود ...برداشتن تمام یارانه ها و واقعی شدن قیمتها قدم اول برای حرکت به سمت بازار آزاد است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
مخالفی یا مخالی ؟ رایانه یا یارانه ؟
حاجی جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
رایانه که اسم فارسی کامپیوتره
آهای امیر ، نون و پنیر!
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
با نرخ جهانی از گرسنگی بمیریم؟
تا زماني كه مردم امكان خريد خودروهاي كم مصرف و به روز دنيا را ندارند افزايش قيمت بنزين ظلم است ظلم
پاسخ ها
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
همین افزایش قیمت باعث روی آوردن مردم به خودروهای کم مصرف تر میشه و شاید باعث بشه یه تحولی بکنه نظام خودرو سازیمون البته امیدوارم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
احسنت به شما، وقتی ما مجبوریم خودروهای پرمصرف و بی کیفیت سوار شویم چرا باید به اندازه کشورهای دیگه پول بنزین بدیم؟
هدف: افزایش درآمد دولت و ارزان شدن خودرو بود
نتیجه: الکی بودن پنجاه میلیون کارت سوخت صادر شده
بازنده: ملت همیشه در صحنه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اون کارت ها هنوز هم قابلیت های بانکی و کیف پول خودشون رو دارند !
کارشناس نفتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اون 50 میلیون کارت اگر نبود چطور می خواستید 8 سال سوخت رو مدیریت کنید؟ از محل صرفه جویی های دو ماهه این طرح کل هزینه کارت ها و زیرساخت ها تامین شد.
ناشناس
| United States |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
000ر000ر50 كارت سوخت ضربدر 10 هزار تومان به باد رفتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
50 میلیون ؟؟؟؟ لطفا برای اعدادی که ارائه میفرمایید یکم دقت و فکر هزینه کنید ! 50 میلیون کارت سوخت صادر شده ؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
پول کارت سوخت رو مردم دادن
كار عاقلانه با كمترين هزينه
چند نرخي بودن در تمامي موارد عامل بوجود امدن فساد است
پاسخ ها
کارشناس نفتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
مهران عزیز متاسفانه خیلی از ماها برای دو ریال حاضریم هر گونه فسادی رو تحمل کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
متاسفانه به جای برخود با علت مسئولان همیشه اسانترین راه را که پاک کردن صورت مساله است انتخاب میفرمایند
این همه قال و قیل برای ماهی 18تومان؟؟؟!!!
همون بهتر که قطع شد
کسی که توانایی خرید ماشین داره به ماهی 18 تومان دولت احتیاجی نداره
باز برو بگو مرگ بر آمریکا.
الان این کارت سوخت من چه استفاده ای داره؟
برداشت بنده اینجا نوشته شده:
http://dadkhah.org/bf/?p=1104
برداشت من اینه:
تدبیر و امید!!!
امیداست مبلغ یا رانه نیز برای افراد ضعیف - بازنشسته و کمتیه امداد - بهزیستی افزایش داشته باشد و همین طوری سرشان به پایین نیادازند که اینطور تلقی شود که از مسایل گرانی بی خبرند
اینکه قیمت ها باید واقعی بشه شکی نیست . برای قضاوت درباره مصرف اینطور نگاه کنیم اگه بنزین الان لیتری 20 تومن بود مصرف چقدربود؟
قیمت ها هم که فوب شد چون قیمت جهانی حدود 2 دلاربرای هربشکه هست که البته این قیمت بالاتراز فوب 1025 تومنی.
اما نکته قابل تامل پرداخت یارانه به ثروتمندان!!!!
عدم پرداخت دستمزد به نرخ خلیج فارس!!!!!!
یعنی دولت ترجیح داد بجای قطع یارانه ثروتمندان نان وبنزین طبقه پایین گران کنه.... !!!!!!!!! کسری تامین شد.... اگر هم قرار بر قطع یارانه هست همه نه فقط ثروتمندان که یه وقت ناراحت نشن!!!!!
احسنت تدبیر امید
تاثیر خاصی نداره ....

همش 60 لیتر بنزین میدان روی هم میشد 18 هزار تومان ...

این 18 تومان روی چی میخواد تاثیر بزاره !!!!!

بعضی ها فقط احساسی برخورد میکنند و فکر میکنن الان همه چیز تغییر میکنه ...البته یک عده دلال و ادم سوءاستفاده کن همیشه دنبال این قضایا هستن .
این هم شاهکار جدید دولت به اصطلاح تدبیر و امید .
با افزایش قیمت بسیار موافقم. این روزها خیابانهای شهرهای بزرگ مثل تهران خیلی شلوغ شده و اکثر خودروها هم تک سرنشین هستند. افزایش قیمت بنزین از ترددهای بی مورد کاسته و باعث کمتر شدن میزان آلودگی هوا می شود.
به نظر من سوم خرداد روز ازاد سازی باید نامیده شود ازاد سازی خرمشهر و ازاد سازی قیمت بنزین
تک نرخی شدن موافقم ولی درآمد آن هم صرف بیمه بیکاری شودهمه راضی خواهندشد.
هر کاری میخاین بکنین
دولت دوباره تدبیر نمود و امید را به جامعه بازگردانند!!
با افزایش قیمت بسیار موافقم. این روزها خیابانهای شهرهای بزرگ مثل تهران خیلی شلوغ شده و اکثر خودروها هم تک سرنشین هستند. افزایش قیمت بنزین از ترددهای بی مورد کاسته و باعث کمتر شدن میزان آلودگی هوا می شود.
بسیار اقدام شایسته ای است. ما مردم ایران از مردم چین الگو بگیریم، مردمی زحمت کش و قانع که بجای غر زدن به دولتشون برای سربلندی کشور صرفه جویی میکنند، میزان مصرف انرژی در ایران و چین را مقایسه کنید تا بیشتر به فاجعه سوء مصرف انرژی در ایران پی ببرید.
موافق افزايش قيمت بنزين هستم
موافق افزايش قيمت بنزين هستم
ماهی 18 هزار تومان دردی از کسی دوا نمیکنه اما شاید دولت با تجمیع این پولبتونه یه کاری برا ملت بکنه
به شرط اینکه تو یمن لبنان سوریه خرج نشه
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
بهترین کار ممکن برای حذف فساد و قاچاق بنزین حذف یارانه آن بود. با حذف سهمیه بنزین خودروهای شخصی نباید انتظار تورم به این دلیل را داشت
شیب ملایم .................. روحانی مچکریم ...!!!!!!!!!!!
با سلام ، این اشتباف که با بالا رفتن قیمت مصرف بنرین کم می شود تمام دولتهای قبل هم تکرار کردند بابا اینها باید به دو شرکت مافیای خودرو سازی فشار بیاورند تا ماشینهای کم مصرف تولید کنند (اهرم این کار هم ازاد شدن مرزها برای ورود ماشینهای با برند معروف)
برداشت اکثریت مردم: اوضاع خیلی خرابه و روز به روز خرابتر هم میشه!
با افزایش قیمت بسیار موافقم. این روزها خیابانهای شهرهای بزرگ مثل تهران خیلی شلوغ شده و اکثر خودروها هم تک سرنشین هستند. افزایش قیمت بنزین از ترددهای بی مورد کاسته و باعث کمتر شدن میزان آلودگی هوا می شود.
قیمت بنزین رو دو برابر قیمت فعلی بکنن ولی ماشینهایی که دست مردم می دن اولا هم قیمت مدلهای خارجی باشه و ثانیا مصرف بنزین اش هم مثل ماشینهای خارجی کم مصرف باشه نه اینکه تو شهر بالای 10 لیتر بسوزونه تازه هم این برای پرایده که مثلا کم مصرفه حالا دیگه خوردوهایی مثل پژو و سمند بمونه!
زمانی که قیمت جهانی نفت و گاز در کل دنیا بیش از 50 درصد کاهش یافته و در نتیجه به تبع ان قیمت فرآورده های نیز کاهش یافته است ما در کشورمان با افزایش قیمت گاز و بنزین و گازوییل روبرو هستیم
بازنده اصلی:مردم
برنده:مسئولان با پاداش های میلیاردی در سال
با سلام و تشکر از دولت تدبیر و امید
برای جبران کسری بودجه اگر فقط شامل ماشین های شخصی سواری گردد راه کار خوبی است چون بحث بحٍث آلودگی هوا و مسایل دلالی و ...در این زمینه ازبین می بود
حذف افراد پردرآمد با بررسی کامل راهکار بهتری است چوت تورم را نیز کنترل می کند.
حذف بعضی از 10 گروه کالایی که به آنها ارز مرجع تعلق می گیرد و تزریق بیشتر به بازار آزاد جهت کاهش نرخ ارزو نزدیک شدن بازار آزاد به دولتی و حذف رانتهای موجود از این طریق .
حذف سود کوتاه مدت و کاهش بیشتر آن ولی سود های بلند مدت 5 ساله را افزایش دهید
گازوییل را تغییر قیمت ندهید و بهتر است سهمیه بندی در گازوئیل صورت پذیرد
زمانی که قیمت جهانی نفت و گاز در کل دنیا بیش از 50 درصد کاهش یافته و در نتیجه به تبع ان قیمت فرآورده های نیز کاهش یافته است ما در کشورمان با افزایش قیمت گاز و بنزین و گازوییل روبرو هستیم
بازنده اصلی:مردم
برنده:مسئولان با پاداش های میلیاردی در سال
به نظر من تا همه مردم بیماری هایی مثل سرطان و آسم نگرفتند هرچه سریعتر بنزین را باید به لیتری یک دلار برسانید
تدبیر و امید!!!
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
تدبیر که نیست ولی امید ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
پ نه پ
همیشه بهار!
متاسفانه حقوق یه کارگر وکارمند با این افزابش جهشی بسیار فاصله دارد سو مدیریت اقایان را این ملت مفلوک باید پرداخت نماید
کلا همه چی واس ماست
گرونی بنزین هم واس ماست
ماشین ارزون هم واس دیگرانس
واس عرباس
نه واس ماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
عرباس منظورت کدام عرب هاست؟
یارانه بلای جان اقتصاد ملت هاست. اگر چه برای ملت سخت است اما زار یکبار و شیون هم یکبار.
آقایان واقعی شدن نرخ سوخت بر اساس قیمت تمام شده امری معقول و درست میباشد و اساس اقتصاد اما این اقتصاد اعلام میدارد مصرف کننده حق دسترسی به بازار ازاد و خودروهای کم مصرف را نیز دارا میباشد و حداقل دست مزد نیز باید بر اساس نرخهای واقعی محاسبه گردد . انحصار در فروش خودرو و ممنوعیت واردات و عوارض سنگین از یکسو و تمامی وقایع دیگر تحت شعار حمایت از تولید داخلی با ایم اوضاع در امد بر اساس فوب بنگلادش اما هزینه بر اساس فوب خلیج فارس قانونمندی و مقایسه هم با اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
کاملا درست و منطقی
ساناز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
چقدر عالی گفتید. با نظر جنابعالی موافقم.
برادر امیر باهر گونه یارانه مخالفم نه رایانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
ایشون تیکه انداختن برادر من.
من موافق افزایش قیمت ها نیستم. اگر این دولت و دولتهای آینده هرساله حامل های انرژی را افزایش دهند در ده سال آینده همین حامل ها به چه مبلغ خواهد رسید، آخرش به کجا خواهد رسید. اگر دولت هر ساله به همین روند افزایش (20%) ادامه دهد، در 16 سال آینده قیمت هر لیتر بنزین بایدتقریبا" به 9950 تومان برسد. درصورتی که در کشورهمسایه که به قولا" به خودکفا نرسیدند، 30 سال پیش یک قوطی نوشابه 1 درهم بوده الان هم 1 درهم. این یعنی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
دوست عزیز این دولت و هر دولت دیگری با شرایط کنونی ایران چاره ای جز افزایش قیمت ندارد. این مواردی هم که شما ذکر کردید مربوط به کشورهایی است که اقتصاد رانتی و مافیایی و بر پایه دلالی و.... کمترین حد ممکن را داراست.
چیزی که برای بنده جای سواله دروغ گفتن دولت در مورد اینکه امسال حامل انرژی گران نمیشود .در واقع من دیگه به شخصه هیچ حرف دولت اعتدال رو باور نخواهم کرد
آقای روحانی چراغ خاموش ملت رو به فلاکت نزدیکتر کرد. دیگر مچکر نیستیمممم
بنزینو واقعی کنید همراه با قیمت خودرو
مهمترین مساله هزینه استفاده از خودرو است یعنی جمع هزینه های مالی خرید و نگهداری خودرو ، بیمه و بنزین به نظر می رسد در هزینه تمام شده استفاده از خودرو از بسیاری کشورها جلوتر می باشیم (هزینه های پنهان چون امنیت پایین تر، استهلاک بیشتر ، هزینه تعویض قطعه بالاتر و ...)
دولت تدبیر واقعا تدبیر قشنگی کرد .. همینطور امید قشنگی بهمون داد با این کار... پولدارا که براشون مهم نیس.. ما از فردا باید 2 برابر کرایه ماشین بدیم..
این عادت دولتهای ما شده که کمبود بودجه را از جیب مردم جبران کنند. خیلی راحت. البته تدریجی این کار رو میکنند. کم کم گران می کنند.
تمام بدبختیها از 45 تومان یارانه نقدی شروع شد. 45 تومان در ماه پرداخت میشه، به بهانه ش همه چیز قیمتش چندین برابر شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
همه این مصیبت ها از بی تدبیری های احمدی نژاد ناشی میشه و عوارضش تا سال ها ادامه خواهد داشت.
مگر درآمد در ایران با استاندارد جهانی برابر که دایم تو بوق می کنن ما از قیمت های جهانی بنزین عقب هستیم در ضمن مگر نفت ارزان نشده پس قیمت بنزین چی شد ؟
منم با قطع یارانه ها و افزایش بنزین موافقم بهتره پول اینها صرف ایجاد طرح های زیربنایی کشور شود اما از بی توجهی دولتی ها به افزایش تورم ناراحتم در حالی که قیمت اجناس مصرفی خانوارها چندبرابر شده اما دولت میگوید نرخ تورم زیر 20درصد رسیده .
دولت جیگر نداشت یارانه اشراف را قطع کند دست به اقدام جایگزین نامناسبی کرد
اينكار جريمه كم مصرف هاست.
كساني كه سالهاست كم مصرف كرده اند و سهميه آنها ذخيره شده به يكباره اعلام ميشود تا شهريور مهلت دارند آنرا مصرف كننند
با توجه به جو نامناسب روانی و برخی مغرضین و ناآگاهان که عوام را تهییج می کنند بهترین روش برای اینگونه اقدامات هرچه بی سروصدا انجام دادن می باشد.
متاسفانه بعلت اینکه در کلیت جامعه واکنشها بیشتر احساساتی و خلق الساعه است امکان حرکت های منطقی و عقلایی بسیار کم است.
بنزین و خودرو دو سر یک مساله اند.
بنده انتظار دارم اگر قرار است به علت عدم قاچاق سوخت و ... بنرین را طبق تعرفه بین المللی بخرم باید خودرو را هم طبق همان تعرفه بخرم.
دولت دارد از عدم امکان قاچاق خودرو به کشور سوء استفاده می کند و هم از بنزین گران سود می برد هم از خودرو گران.
این کار صحیح نیست.
اينكار جريمه كم مصرف هاست.
كساني كه سالهاست كم مصرف كرده اند و سهميه آنها ذخيره شده به يكباره اعلام ميشود تا شهريور مهلت دارند آنرا مصرف كننند
قهرمانی حق تراکتور بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
شب بخیر بابا
تنها راه جلوگیری از مصرف بی رویه بنزین و خلوت شدن خیابان ها عرضه بنزین به قیمت واقعی ( لیتری 1.5 یورو یا حدود 6000 تومان) است.

البته برای اینکه به قشر ضعیف فشار نیاید نباید به تاکسی ها اجازه داد کرایه ها را بالا ببرند، بلکه با کرایه های فعلی خدمت رسانی کنند.
چرا باید بیشترین حذف شده های یارانه در چهارمحال وبختیاری باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با فشار بیشتر بر کمر ملت مخالفم
هیچی مگر کلا نظر ملت برای کسی مهمه؟؟؟ دولت فکر جیب خودش ملت هم که از گرانی تورم و بیکاری پودر شدن؟؟؟؟ کدوم ملت
افزايش قيمت اشكالي ندارد در صورتي كه درآمدهاي مردم هم با دلار سنجيده و محاسبه كنند . و از طرفي كمك هاي ارسالي به ديگر كشورها رو قطع و به داد ملت ايران برسند
تفاوت اون 60 لیتر در ماه عملا فقط 18 هزار تومان برای ما بوده .
در کل وقتی خیلی از مردم شهر های بزرگ دو یا سه باک در ماه بنزین می زنند ، می بینیم که همچین سهمیه زیادی هم قبلا نمی دانند .
و برای 60 لیتر بعدی بنزین فقط 6 هزار تومان گران شده ( سوپر )
البته بنزین معمولی که اصولا بهتر است به جای
گران شدن ، جمع شود !
دولت از نظر اقتصادی چاره ای جز افزایش قیمت نداشت. چند نرخی شدن هر چیزی نه تنها بنزین مانع ایجاد فساد و دلالی خواهد شد.
اما تمام این ها به شرطی که خودروی درست و حسابی سوار شویم نه محصولات داخلی افتضاح.
در کل با شرایط کنونی و بحرانی کشور باید زیاد و تک نرخی می شد.
در تمام دنیا قیمت سوخت وحامل های انرژی ارزان تر شده اما در کشور ما روند کاملا برعکسه .به نظر من بهتر بود قیمت بنزین ازاد گرانتر میشد تا حداقل به افرادی که اندازه سهمیه خودشون استفاده میکنن و حتی پس انداز میکنن ضرر نبینن و یه فشار تورمی هم ازین کار حاصل نشه
باز هم بعد از عمر دولت کنونی دولت بعدی از این ملت بعنوان ازمایشگاه ایده وتفکر خود استفاده خواهد کرد و به بهانه های مختلف انرا پیاده خواهد کرد در این میان حقوق مردم له می شود
بهتر بود اولا اعلام می شد قبل از انجام
دوم اینکه الان با این افزایش قیمت یه گرانی و تورم هم در پی خواهیم داشت.
سوم اینکه قدرت خرید کاهش خواهد یافت( برای قشر پایین دست)
چهارم اینکه نشون داده شد که وحدت در دولت وجود ندارد.
با توجه به نابسامانی در وضعیت اجتماع گران کردن بنزین یک شبه کار کارشناسی نبود واز طرفی با گران شدن بنزین تورمی شدیدی در جامهع ایجاد می کند که ضررش را ملت می دهند.واز طرفی سال گذشته قرار بود که بنزین رایانه ای 735 تومان شود حالا سر از 1000تومان در اورده است.
بنزین یعنی آلودگی یعنی دور دور یعنی کشته بیشتر در جاده ها با این حمل و نقل ... پس موافقم
وقتی دولت فقط دو یا چند سناریو برای جبران کسری بودجه ندارد و این سناریوها از سوی مجلس اعلام می شود پس راهی جز انتخاب بد و بدتر ندارد.
شاید از یکی-دو راه انتخابی افزایش قیمت بنزین بهترین گزینه دولت بوده است.
برداشت خاصی ندارم. فقط خودم فقط خودت.

به هر حال اینها از اثرات باقیمانده مدیریت جهانیه که با خرید گوجه فرنگی ارزون از نارمک برطرف خواهد شد !!!
موافقم.
بهترين كار افزايش قيمت بنزين آزاد تا سطح قيمت جهاني جهت جلوگيري از قاچاق سوخت و همزمان ثابت نگه داشتن قيمت بنزين سهميه اي جهت كنترل مصرف بود.
حيف از اين بيفكري ها
بي احترامي به افكار عمومي هم بسيار ناپسند است.
كشوري كه ثروت كلان ملي در زمينه سوخت هاي فسيلي هست را دارا است لزومي ندارد مانند ساير كشورهايي مثل انگليس كه خريد خود را از حوزه خليج فارس انجام ميدهند به مردم خودش هم بنزين باقيمت بين المللي ارائه كند.چه فرقي بين ما و يك كشور صرفا خريدار وجود داره؟سهم ما ايرانيا از ثروت ملي چي ميشه؟دوما اينكه مگر ما سيستم حمل و نقل عمومي جامع و كارامد داريم كه بخوايم با صرفه خوب اقتصادي از اين سيستم ياري بگيريم؟هزينه روزانه شهري و بين شهري سرويس هايعمومي در اين چند سال از هر نرخ تورمي متمورم تر بوده.
ثالثا مگر اوتوموبيلهاي توليد داخل كه تنها گزينه زورمآبانه ژيش روي بسياري از مردم هستند با استانداردهاي بين المللي مانند مصرف استاندارد مطابقتدارند كه بنزين بخواد بين المللي بشه؟
و الي آخر...
چهارما يارانه به غايت ناچيز 45 هزار تومان سهم حداقلي هر ايراني از منابع غني خدادادي اين سرزمسن هست.اگر منصفانه بخواهيم ببينيم شايد ماهانه چندين برابر اين مبلغ هم دور از انصاف و عقل نيست.اگر مس و آلومنيوم و فولاد و منگنز و .....نفت و گازو ........ كفاف هزينه هاي ما رو نميده مشكل از مردم نيست... بايد جلوي نشتي ها و بي عدالتي ها گرفته بشه.تا كي مردم تاوان اشتباهات و بي عدالتي ها و .... ور بايد پس بدن؟
واردات خودرو رو ازاد کنید بعدش اصلا بنزین رو 2000 تومن کنید . ولی نامردیه بنزین ازاد بشه ولی قیمت خودرو خارجی سه برابر و خودور داخلی دو برابر باشه اون هم با کیفیت اشغال
دوستاني كه مخالفند ميشود اين نكته را توضيح بدهند كسي كه داراي خودروي شخصي است چرا بايد هر ماه يك جايزه 18000 توماني بگيرد
دوستان بپذيريم كه اين طرح نسنجيده يارانه دارد اساس كشور را به باد مي دهد . رسانه ها در توضيح ماجرا براي مردم بايد تلاش بيشتري كنند . مكتاسفانه دولت قبل با هدفگذاري سياسي مشخص اين طرح ويرانگر را پياده كرد و با تاصف بيشتر بايد گفت دستگاهاي نظارتي مانند مجلس و ... بسيار بد عمل كردند
بنده موافقم
دولت هر هدفی را در اینخصوص دنبال می کند قابل احترام است اما چاره اصلی نیست
بهتر است کوره های بنزین سوزی خاموش شوند تا خودروسازان داخلی هستند ، هست و نیست و جان مملت و مردم بازیچه آنان قرار خواهند گرفت.
اگر از بنده باشد کل خودروسازان داخلی را از امروز تعطیل می کنم و بجای خودروهای بی کیفیت داخلی بهترین برندهای دنیا را با قیمت کمتر جایگزین می کنم
اینجوری هم شانیت مردمم را ارتقا می دهم هم با یک سوم بنزین موجود بیشترین سفرها را با کمترین آلودگی انجام می دم
هیچ سیاست درستی نه در دادن یارانه بود نه در حذفش.کشور شده آزمون وخطا.آیا حذف شده ها واقعا ثروتمندان جامعه هستند؟برو کوهرنگ فارسان و اردل ببین اگه ثروتمندان کشور اینها هستند دیگه باید به حال کشور گریست یارانه یه مشت کارگر بیچاره همیشه بیکار در کشورهای عربی را حذف کردن افرادی که نان شبشان هم محتاجند
روز به روز مفلس تر از دیروز، فردا نوبت قطع یارانه هاست
نتیجه این عمل واقدامات مشابه به مصداق (بر شاخه نشسته بود و بن میبرید )هست و آخرین تیرهای زهرآگین بر پیکر کارگاههای تولیدی کم توان میباشد و عواقب این بدبختی مساویست با بیکاری.فقر.فحشاوطلاق و......
متاسفانه دولت برخلاف وعده های داده شده در حال حرکت است و علیرغم اعلام کاهش تورم روز به روز عامل افزایش تورم و گرانی شده است و این حرکت غافیلگرانه را بی حرمتی به ملت می دانم
قیمت بنزین باید با درامد سرانه مردم همخونی داشته باشه ما که کل درامد ماهیانمون به 300 دلار نمیرسه نباید با کشوری که کارگر پیک موتوریش 2500دلار حقوقشه مقایسه بشه
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام نه تنها یارانه بنزین بلکه یارانه سایر انرزی ها مانند برق و گاز هم باید قطع شود. از طرف دیگر دولت باید امکان فعالیت بخش خصوصی در حوزه عرضه انرزی و رقابتی شدن قیمت ها را فراهم سازد.
زمانی دولت حق داره بگه که قیمت بنزین فوب خلیج فارس که قیمت ماشین معادل قیمت جهانی باشه. نه اینکه دولت داره از واردات خودرو 100 درصد و از تولید خودرو در داخل کشور فکر کنم حدود 40 درصد پول در میاره و مصرف کننده باید حداقل 2 برابر قیمت واقعی خودرو رو بده ولی قیمت بنزین جهانی باشه. اسم این حرکت رو هرچی که دوست دارید بذارید.
بنام خدا برداشت ما اینست که کفگیر به ته دیگ خورده
خدایاکشورمراازسه چیزحفظ کن دروغ - جنگ -خشکسالی.(داریوش کبیر)
تعرفه واردات خودرو صفر شود تا خودرو کم مصرف به قیمت واقعی به دست مردم برسد آنوقت مدیریت مصرف بنزین هم با خود مردم نه اینکه خودرو پر مصرف داخلی به قیمت چندین برابر قیمت جهانی به مردم بدهیم ،فقط قیمت بنزین رو جهانی محاسبه کنیم.
موافقم، قميت همه چيز واقعي و معادل قيمت تمام شده و رونق بازار آزاد و رقابت سالم بدون رانت و يارانه
دروغ خيلى بد است با مردم بايد شفاف بود
دولت با تدبیرش امید رو به جامعه برگردوند
این گرونی 40 درصدی فقط به ضرر قشر متوسط جامعه است .هیچ تفاوتی برای پولدارا نداره.قیمت باید پلکانی باشه تا برای کم مصرف کردن انگیزه وجود داشته باشه
اطلاع رسانی دولت کاملا ضعیف .فکر می کنم فقر و نابسامانی زیادی به دنبال داره
چه بگویم که ناگفتنش بهتراست
سلام ،شما خودتون میبرین ،بعد خودتون

میدوزین ،برا چی نظر مارو میپرسین .
عامل ایجاد فساد خود دولت ودولتمردان هستند که باتقسیم فقر باعث ایجاد پدیده های نوظهور وضد اسلامی در ایرانیان شدند
اگر تا حالا مصرف بنزین کنترل نشده بدلیل عدم افزایش نرخ واقعی بنزین است. من فکر میکنم مردم ایران با این همه اه و ناله نداریم و نداریم واقعا دارند که این همه ماشین سوار میشوند و حتا برای خرید نان و شیر هم با ماشین میروند و خیلی هم مسافر کش و بیکار در حال تردد هستند. قیمت واقعی بنزین به نظر من بین 2200 تا 2500 تومان است تا مصرف و الودگی هوا کنترل شود سوار.
بنام یگانه خالق عادل یکتای بی همتا
با افزایش قیمت حامل ها بدین صرت که کاملا غافلگیرانه بود صددرصد مخالفم . بهتر است با اینکار فاتحه دولت و ملت بخصوص قشر ضعیف را بخوانید.
1-نان
2-بنزين
3-..؟
اشتباه است. چرا يكباره و بدون اطلاع رساني؟
مگر تصميمات جنگي است كه مردم را نامحرم ميدانيد و قبلش اطلاع رساني و افكارسنجي نمي كنيد؟
با قطع یارانه ها و افزایش قیمت بنزین موافقم بهتر است این پول ها صرف طرح های زیربنایی کشور شود به نفع همه هم هست ، ولی از بیتوجهی دولتی ها به افزایش قیمت ها متاسفم در حالی که قیمت همه کالاهای مصرفی مردم چند برابر افزایش یافته اما دولت دم از پایین آوردن نرخ تورم به زیر 20درصد میزند.
بنزین و واردات خودرو هر دو آزاد بشه اگه شد...
واقعی شدن قیمت بنزین برای خودروهای شخصی بشرطی منطقی است که بنزین برای تاکسی ها ،آژانس ها گران نشود تا بر کرایه ها تاثیر داشته باشد،از طرفی افزایش کمیت و کیفیت وسایل نقلیه عمومی از الزامات واقعی کردن هزینه سوخت خودروهای شخصی می باشد،لااقل سریعا نسبت به افزایش کیفیت و کمیت وسایل نقلیه عمومی از قبیل مترو و اتوبوس اقدام فرمایید،نقل است در کشورهای خارجی ثروتمندان نیز از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنن، حتما اتوبوس و قطار شهری خوبی دارند
جلوگيري از ايجاد هر نوع رانت كه زمينه اين فساد گسترده است خيلي هم خوبه ولي متاسفانه كار از اين حرفا گذشته، ما دولتي دارين بسيار پرخرج و ناكارآمد كه هزينه هاش بر دوش ملته. حالا اين ملت نجيب تا كجا تحمل كنند، خدا داند...
چرا با توجه به اینکه قیمت نفت کاهش چشمگیر داشته باید بنزین گران شود؟
چرا مردم باید تاوان خودرو با بهره پایین انرژی را بدهند؟ مگر دولت مردم را به خرید ماشین داخلی تشویق نمیکند؟
چرا مردم باید تاوان تولید بنزین با بهای تمام شده بالا بخاطر بهره وری پایین تولید بدهند؟
اصلا بنزین هیچ هزار و یک پول الکی ارگانهای دولتی از مردم میگرید؟ هزینه واقعی تعویض یک پاسپورت چقدر است؟ آیا با پولی که میگیرند مطابقت دارد؟
بهرحال دولت موظف به اجرای قانون هدفمندی یارانه است .لکن تورم ناشی ازافزایش قیمت بنزین با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اراده ونظارت دولت رامی طلبد.
با علی اصفهان همعقیده ام
خسته شدیم از این همه موج گرانی و عدم ثبات اقتصادی و بیکاری و درامد کم .و دولت فقط به خودش می اندیشد
آزاد کردن قیمت بنزین ، حداقل از این نظرش خوبه که دزدی گرگی توی بنزینی یارانه ای تموم میشه . چه کارت سوختهایی بود که سهمیه اش هیچ وقت تموم نمیشد.....
من ب دولت رای دادم انتخابات پیشین.اما مطمین باشه با این کاراش چ تو حوزه خودرو چ بنزین و...... قطعا سری بعد رای ب این دولت نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
به هر کی رای بدی همینه برادر من
مگه قبلی بهتر بود؟
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
آره احمدی نژاد خیلی بهتر بود .
اگر پول نبود عزت ملی بود .
الان نه عزت هست و نه حتی یک برنامه اقتصادی از دولت ... خبردارید دولت چند تا تا کنون لایحه اقتصادی به مجلس داده ؟!!!
سلام ملتی نجیب تر(!)ازاین ملت درجهان نه شنیده ام ونه دبده ام این مطلب راعلی (ع) درشهرانبارگفت
چون در این دولت قیمت بنزین با شیب ملایم بالا رفته حتما کار خوب و با تدبیری بوده!!
حداقل پول ١٠ سال مصرف بنزين رو ، روى پول يك ماشين صفر از مردم دريافت ميكنيد. هيچ نشكلى نيست بنزين ليترى ٤ هزار تومان بشه ولى پرايد بايد ٣ تومن باشه، پژو و ال ٩٠ زير ١٠ ميليون بايد عرضه بشه. ياد يك چيزى ديگه به اسم شيب ملايم هم در ضمن افتادم
کیفیت پایین بنزین = با سود بیشتر دولت
توقف یارانه = باسود بیشتر دولت
مالیات بی حساب و کتاب و زوری = با سود بیشتر دولت
سرطان مردم = سود بیشتر دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
و توقف طرحهای عمرانی = رفتن پول ملت به کجا ؟؟؟
هر وقت کیفیت بنرین رو بالا بردید اونوقت حق داشتید گرونش هم بکنید... آخه بنزینی که مشکوک به سرطانزا بودنه گرون شدن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
کارشون عالی بود مخصوصا که یکدفعه اعلام کردن .جو الکی درست نکردن
حداقل پول ١٠ سال مصرف بنزين رو ، روى پول يك ماشين صفر از مردم دريافت ميكنيد. هيچ نشكلى نيست بنزين ليترى ٤ هزار تومان بشه ولى پرايد بايد ٣ تومن باشه، پژو و ال ٩٠ زير ١٠ ميليون بايد عرضه بشه. ياد يك چيزى ديگه به اسم شيب ملايم هم در ضمن افتادم
دولت شیب ملایم و امید. 300 تومان افزایش یعنی حدود 42 درصد افزایش و فشارش به قشر فقیر وارد میشه.
قیمت حمل های انرژی در دولت روحانی تاکنون چند بار افزایش داشته/نرخ سود تسهیلات که در دنیا و در تاریخ بانکداری در ایر ان تا این حد بالا نبوده/این هم از بنزین/حالا اسم این دولت را باید چی گذاشت ممتاز جامعه یا تدبیر و امید طبقات بال بهترین اسم برای این دولت می باشد
هر دم از این باغ بوی گلی می رسد!!
به قول رئیس جمهور محترم،
خرمشهر بنزینمان آزاد شد.
به امید آزاد سازی خرمشهرهای بعدی...!
به اعتقاد بنده بعد از این باید از همه اعضای دولت قبل از شروع کارشون یک امتحان ریاضی پایه پنجم ابتدایی بگیرند تا متوجه مفهم شیب، شیب تند و شیب ملایم بشن. مرد حسابی چه وضعشه دو سال اومدی سر کار قیمت بنزین رو دو برابر کردی ارز رو ارزون نکردی بازار رو به رکود کشوندی یارانه ها رو داری قطع می کنی کلی هم پشت سر دولت قبلی بد و بیراه میگی. یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به قبلیه. من طرفدار دولت قبل نیستم ولی این دولت هم تا حالا نه تنها کار مثبتی نکرده که کلی هم کار رو خراب کرده
مگر حقوق کارگران و قیمت خودرو با نرخ واقعی محاسبه میشه که قیمت سوخت با نرخ واقعی محاسبه بشه؟اگر میدونستم روحانی اینقدر به اقشار ضعیف فشار میاره هیچ وقت بهش رای نمیدادم!!!
دوستان عزیز عملکرد دولت تنها اجرای مصوبات مجلس است.متاسفانه هیچ کس به این موضوع توجه نمی کند و همه فقط دولت را مقصر می دانند
پاسخ ها
شهریار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
این که شد عذر بدتر از گناه!
دولتی که همه تقصیرها را میندازه گردن بقیه به چه دردی میخوره؟!
اینکه بنزین تک نرخی شده برای ما فرقی نمیکنه. در ماه 18000 تومان مابه التفاوت بنزین آزاد و سهمیه بود که پول یه پیتزا میشه.اما حالا بهتره دولت درباره قیمت خودروها هم یه فکری بکنه. ما بنزین 1000 تومانی میزنیم که سوار ماشینهایی با تکنولوژی دهه 80 میلادی و قیمت سال 2015 میلادی بشیم؟ این ظلمی در حق مردم ایران است. مطمئناً بعد از توافق، ریال ایران قدرتمند خواهد شد و این قضیه باعث نزول قیمت برابری ارزها در برابر ریال و ارزانی آنها خواهد شد. وقت آن است که دولت دست بکار شود و یکبار برای همیشه مردم را بجای خودروسازان در اولویت قرار دهد.صنعتی که بدلیل وجود هزاران کارگر در آن به پاشنه آشیل دولتها در ایران تبدیل شده است.
چرا ملت باید هزینه سوخت اضافه ای که خودروهای بی کیفیت داخل مصرف می کنند بدهند. دولت در حقیقت با پرداخت یارانه بنزین داشت ضرر ملت را جبران می کرد.
ما حرفی نداریم بنزین را به قیمت دنیا مصرف کنیم به شرطی که خودروهای روز دنیا را نیز سوار شویم.
من موندم چرا ما که همه چی مون به دلار وابسته واحد پول مون دلار نمیکنیم دوم اینکه حالا که همه چی با دلار مبره بالا چرا حقوق کارمند و کارگر بدبخت با دلار نمیره بالا چراااا دلار 800 بود حقثوق 800 دلار شد 3500 بازم حقوق 800 این کارگر و کارمند چجوری شما بگین چجوری خودش و با این افزایشها وفق بده اخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
عزيزم وقتي دلار 3500 شد، حقوق 150 دلار شد نه 800!!!
همونطور که بنزین رو به قیمت جهانی حساب میکنید خودرو رو هم همونجور حساب کنید
قرار بود یارانه ها هدفمند بشوند از اسمشم پیداست قرار نبود حذف بشوند ......به هر حال خواهید دید که این دولت با این کارها بیشتر از چهار سال قدرت رو در دست نخواهد داشت از ما گفتن بود
اینطوری دولت خجالت میکشه بقول وزیر نفت اعصابش برای یارانه خورده بهتره 5 هزارش کنن چون مردم که مظلومند چیزی نمیگن یارانه را هم بردارند ما فرض میکنیم روزی 1 نون بربری کمتر میخوریم بلاخره تدبیر است و امید
رسیدن به قیمت های جهانی برای جلوگیری از قاچاق و کنترل اقتصاد کشور خوب است
اما وقتی از جهانی شدن قیمت ها صحبت میکنیم باید در نظر داشته باشیم این قیمت ها با هم تناسب دارند نمیتوانیم قیمت سوخت را جهانی کنیم دستمزد ها ملی باشد خب دستمزذ متوسط یک مهندس حدود 5 هزار دلار است میشود 16 میلیون تومان نه 1 میلیون دویست هزار تومان ، اگر قرار است جهانی شود همه چیز جهانی شود اینکه دولت آنجا که به نفعش است جهانی میکند و و یکشبه 50 درصد گران میکند و انجا که به سودش نیست 14 درصد افزایش میدهد میشود بی عدالتی نه اعتدال ، فرقی هم نمیکند چه دولتی باشد کار غلط غلط است
در مورد عملکرد دولت در این افزایش قیمت هم بهتر از چیزی نگویم ، مثلا اینها گفته بودند ما راست گوییم از قبلی ها که دروغگو تر از آب درامدند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
موافقممممم
آقا انشالله در دولت بعد که همه به احمدی نژاد رای دادیم جبران می کنیم!!!!!!!
من موندم چرا ما که همه چی مون به دلار وابسته واحد پول مون دلار نمیکنیم دوم اینکه حالا که همه چی با دلار مبره بالا چرا حقوق کارمند و کارگر بدبخت با دلار نمیره بالا چراااا دلار 800 بود حقثوق 800 دلار شد 3500 بازم حقوق 800 این کارگر و کارمند چجوری شما بگین چجوری خودش و با این افزایشها وفق بده اخه
اون هایی که میگفتن تحریم اثر نداره کجایند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
بعضی از همانها توی مجلسند وبا توافق مخالفت میکنند.
حداقل پول ١٠ سال مصرف بنزين رو ، روى پول يك ماشين صفر از مردم دريافت ميكنيد. هيچ نشكلى نيست بنزين ليترى ٤ هزار تومان بشه ولى پرايد بايد ٣ تومن باشه، پژو و ال ٩٠ زير ١٠ ميليون بايد عرضه بشه. ياد يك چيزى ديگه به اسم شيب ملايم هم در ضمن افتادم
حداقل پول ١٠ سال مصرف بنزين رو ، روى پول يك ماشين صفر از مردم دريافت ميكنيد. هيچ نشكلى نيست بنزين ليترى ٤ هزار تومان بشه ولى پرايد بايد ٣ تومن باشه، پژو و ال ٩٠ زير ١٠ ميليون بايد عرضه بشه. ياد يك چيزى ديگه به اسم شيب ملايم هم در ضمن افتادم

حداقل پول ١٠ سال مصرف بنزين رو ، روى پول يك ماشين صفر از مردم دريافت ميكنيد. هيچ نشكلى نيست بنزين ليترى ٤ هزار تومان بشه ولى پرايد بايد ٣ تومن باشه، پژو و ال ٩٠ زير ١٠ ميليون بايد عرضه بشه. ياد يك چيزى ديگه به اسم شيب ملايم هم در ضمن افتادم

حداقل پول ١٠ سال مصرف بنزين رو ، روى پول يك ماشين صفر از مردم دريافت ميكنيد. هيچ نشكلى نيست بنزين ليترى ٤ هزار تومان بشه ولى پرايد بايد ٣ تومن باشه، پژو و ال ٩٠ زير ١٠ ميليون بايد عرضه بشه. ياد يك چيزى ديگه به اسم شيب ملايم هم در ضمن افتادم

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/503254/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA © www.tabnak.ir
به نظر من بهتر بود بجای حذف یارانه بنزین، قیمت بنزین آزاد را لیتری 1500 می کردند تا فشار بیشتری به افراد عادی نیاد.
همه موارد نشانه ضعف مدیریت است
ان شاء الله در دولت بعد تمام مابه التفاوت همه افزایش قیمت های این دولت را خواهیم گرفت.
من همان شایانم شایان که بیشترین منفی ها را در نظراتم داشتم


حالا هم بگید روحانی مچکرم

http://www.tabnak.ir/fa/news/360372
محورهای-گزارش-100-روزه-روحانی/
اگر خودرو سازی تعطیل می شد .به کارگران بیمه بیکاری طبق اشل کشور های غربی پرداخت می شد .واردات خودرو همراه بنزین و گازوئیل بدون تعرفه گمرکی آزاد می شد .قیمت بنزین و گازوییل همان قیمت عرصه شده در اروپا باشد هم کشور سود می برد هم مردم مثل دوبی
اصلا بحث عملکرد و این حرفها نبوده. مذاکرات به در بسته و خفت و خواری خورده، تحریمها سر جاشه، پولها هنوز بلوکه است پول کم آوردن، یارانه قطع و بنزین گران. این که دیگه عملکرد نیست. عملکرد اینه که یه چیزی به سبد مردم اضافه بشه البته نه مثل سبد کالا و کشت و کشتار سر صف.
سلام فقط همینو بگم که با این کار قشر کارمند بد بخت شدند ورفت و بی پولها هم براشون فاتحه وپولدارهاهم که نه از مسائل روز خبر میشن وکک شون هم نمی گزه
این دولت به مراتب ازقبلیها ، عملکردش بدتراست ازوقت روی کارامدن دولت تدبیروامید وضع بدترشده درحالیکه ماامیدبه اصلاح امورداشیم، وضعیت فعلی شخصی مثل دکتراحمدی نزادرامی خواهد که انشاء اله ایشان واردصحنه خواهندشد.
ای بابا چی بگم والا از همه تو این ماه مبارک درخواست دارم که دعاکنن که منجی اصلی بیاد وهمه مشکلاتو اون میتونه حل کنه نه کس دیگه.باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
شما بشین به امید این که یکی دیگه بیاد مشکلتو حل کنه
بیچاره امام زمان که میخواد با ما مشکلات دنیا رو حل کنه خبر نداره ما نشستیم بیاد یه تنه مشکلات ما رو حل کنه
شایان من با شما موافقم .

http://www.tabnak.ir/fa/news/360372
محورهای-گزارش-100-روزه-روحانی/
خوش به حال خودم ک ب هیچ دولتی رای ندادم ک الان عذاب وجدان بگیرم ک چرا دولت ب وعده های انتخاباتیش عمل نمیکنه از اولم میدونستم بارون بیاد وای ب کلوخ برفم بیاد وای ب کلوخ
کلا همه در ب در یا واس ماس
اقاي روحاني سياستمدار و ديپلمات قهاري هستند و به كار خود نيز اشراف كامل دارند.عملكرد ايشان در حذف گروهكهايي از دريافت يارانه و تك نرخي كردن بنزين بينظير و عاليست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
تعصب کورکورانه اصلا خوب نیست چه این طرفی چه اونطرفی
سیصد تومان هزینه ی افزایش بنزین کمک زیادی به خزانه ی دولت نمیکند ولی تاثیر منفی زیادی روی جامعه دارد.
دولت میتواند برای کسری بودجه جلوی ریخت و پاش های سازمان ها را بگیرد یا قیمت بنزین را بر مبنای نوع خودرو تعیین کند مثلا کسی که پراید سواری میشود قیمت بنزین برای وی کمتر از قیمت بنزین برای کسی باشد که یک خودروی خارجی سوار میشود
هنوز هیچی نشده کرایه تا محل کارم 2برابر شده.برای بقیه مخارج روزانه هم خدا بزرگه مسئولینم که خداروشکر بفکر هستن خیلی خوب همه چیز عالی وارومه...
منم با رایانه مخالفم به شرطی که یارانه روسه برابر کنن.
قيمت بنزين را هر ليتر 5000 تومن بكنند و كلا بعد از آن دست از سر مردم بردارند .
من موندم این عراق جنگ زده هر دینارش 3000 تومان است انوقت اینهمه کارشناس اقتصاد تو مملکت نمی تونن راهکاری بدن که ارزش پول بالا بره وهمه چیز ثبات داشته باشه فقط می ان حرف میزنن اینجافقط مملکت شعاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
چون اون حامیی مثل ایران دارد
از یک طرف خودروسازان قیمت خودرو را به هر بهانه ای افزایش می دهند، از یه طرف دولت می خواهد بنزین را به قیمت جهانی محاسبه کند!!!
دولت زورش به خودروسازان نمی رسه که خودرو را ارزان کنند و یا بازار خودرو از حالت انحصاری خارج شود، فقط زورش به مردم میرسه که بنزین رو افزایش بده!
نزدیک کردن بنزین به قیمت جهانی شرایطی دارد، نه اینکه ناگهان اعلام کنند قیمت سوخت آزاد شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
مهمترین شرطش دولت تدبیر وامید است شرط دیگه ای نمیخواد داداش
من که بامن کارت سفر می کنم زیر هزینه اش ماندم ماشین دارارو نمی دانم امیدوارم با درامدش زیر ساختهای حمل ونقل و درست کنن وکرایه من کارتو زیاد نکنن ومارا هر روز به سقف اتوبوس دار نزنن
آنچه که مسلم است هر کالایی باید با ارزش واقعی آن به دست مصرف کننده برسد. لذا عرضه ی هر کالایی با یارانه نشان دهنده ی بیماری در اقتصاد آن کشور است. یارانه مستقیم هم بدترین شکل مداخله ی یک دولت در اقتصاد است. اما نکته ی مهم تر این است که دولت ها باید ترتیبی اتخاذ کنند که آحاد جامعه با اشتغال در شغل های واقعی و نه کاذب ( شغل واقعی شغلی است که در فرایند و چرخه ی تولید و ثروت تعریف می شود و موجب ارزش افزوده خواهد شد، لذا مثلا دلار فروشی یک شغل نیست ) درآمد کافی برای یک زندگی متوسط و بالای خط فقر داشته باشند. همچنین توسعه ی تامین و رفاه اجتماعی از وظایف دولت است بصورتی که طبقه ی متوسط در جامعه گسترش یابد و طبقات مرفه و فقیر کاهش یابند، لذا وابستگی به یارانه و کالای یارانه ای فقط یک مسکن کوتاه مدت است که ادامه ی آن موجب رکود اقتصادیست. همچنین دونرخی بودن هرکالایی از جمله بنزین نیز ناشی از اقتصاد معیوب است، پس آنچه که ما باید از دولتها انتظار داشته باشیم و آنچه که حقوق یک ملت است توسعه تامین و رفاه اجتماعی با ایجاد فرصت های شغلی واقعیست نه تزریق یارانه ی مستقیم یا غیر مستقیم! پایداری ، استقلال ، اقتدار و ثبات یک جامعه در توسعه ی طبقه ی متوسط و کاهش تعداد افراد در طبقات فقیر و مرفه است و فاصله ی طبقاتی و کاهش طبقه ی متوسط موجبات انواع بحرانهای اجتماعی را فراهم می کند.
دولت محترم روحانی بدنبال سهل ترین راه برای افزایش درامده دولت بهتره در کاهش هزینه های دستگاههای اجرایی بیشتر تلاش کند.حقوق ودستمزد بین دستگاههای دولتی نابرابروفقر درر جامعه بیداد میکنه قیمت مواد غذایی بصورت روزانه اما اندک درحال افزایشه بر خلاف دولت قبل ماهانه 15درصد افزایش و اثر روانی ان مشهود بود الان روزانه نیم درصد افزایش می یابد کسی متوجه نمی شود
هی تدبیر میکنند هی امید میدن . خوب گرونی میشه . برین دنبال کارای دیگه . زندگی ندارین شما
من کارمندم و کارمنها رو حداقل خوب میشناسم
اگه قیمت ها یک شبه چند برابر شه حقوق کارمندها رو هم نصف کنن کارمنا جیکشون در نمیاد و هیچ کاری نمی تونن بکنن و فکر می کنم اکثر اقشار دیگه هم همین جورین.
دولت اتفاقا خیلی مهربانانه کار می کنه چون هرچقدر هم بنزین رو رون کنه اقشار پایین کاری نمی تونن بکنن و دستشون به جایی بند نیست و فقط خدا رو دارن !
آخه چه چیز ما با استانداردهای جهانی می خونه که بخواد بنزین بخونه ؟!
افزایش تورم
این افزایش قیمت فقط روی طبقه متوسط و پایین تاثیر میذاره. یعنی حمایت از ثروتمندان. خدا به داد قیمت تاکسی ها برسه.
افزایش هزینه های مردم از نظر دولت خوب است و موجب کاهش تورم می شود ولی افزایش حقوق و درآمد مردم بد بوده و تورم زاست! دولتی که می خواهد هزینه ها بر اساس فوب خلیج فارس باشد باید درآمد و حقوق را هم مطابق فوب خلیج فارس پرداخت کند
http://www.khosrosadeghy.com/?p=661
دولت با هماهنگی مجلس کسری بودجه حقوق نظام هماهنگ را با حذف بنزین یارانه ایی تامین می کند تا فرهنگیان نزدیک انتخابات مجلس به حق خودشان برسند یارانه را به بهانه اشتغال زایی حذف می کنند تا حقوق پزشکان تامین بشه آب و برق گاز را به بهانه الگوی درست مصرف افزایش می دهند تا افزایش حقوق کارمندان عالی رتبه تامین بشه کارگر حق اعتراض نداره جوان بیکار حق اعتراض نداره راننده تاکسی حق اعتراض نداره و دیگران حق کوچکترین اعتراض ندارند چرا که دولت در درجه اول تنها وظیفه داره حقوقبگیر خودش را تامین کنه و ملت تنها اجازه نفس کشیدن دارند لطفا نفس عمیق بکشید قبل از اینکه نفس کشیدن گرون بشه
باعث یک رنگی و جلوگیری از فساد مالی می گردد
بنظرم این کار دولت، که کارتهای سوخت را عملا از رده خارج میکنه، دو عیب عمده داره:
1- امکان کنترل بر مصرف مردم دیگر نخواهد بود
2- دوباره میفتیم توی مسیر بی عدالتی یعنی اونی که ماشین و وسایل نقلیه بیشتری داره از یارانه بنزین بیشتر استفاده میکنه و این یعنی رفتن پول بیت المال تو جیب ثروتمندان
دولت روحانی قرار بود با تفاهم با آمریکای خاؤن ارزونی و دلار هزار تومانی بیاره ولی همه چیز عکس شد. ..
یعنی چهار سال دوم باید بهش رأی بدیم...؟؟؟
به نظر من این تصمیم بیشتر به نفع کسانی هست که تا حالا باید سوخت آزاد مصرف می کردن یعنی قشر مرفه
از نظر من این تصمیم کاملا غیر کارشناسی بود. و باید سهمیه بندی ادامه پیدا می کرد و با دو نرخ 1000 و 2000 عرضه صورت می گرفت و سهمیه خودروهای شخصی از 60 به 120 لیتر افزایش پیدا می کرد . دولت با این کارش به افزایش مصرف دامن زد و نتیجه اونو در آینده خواهیم دید.
سانسور ممنوع اگر میخواید نظر سنجی کنید
سلام تمام شعارهای جلوگیری از افزایش قیمت نوبخت و روحانی نقش بر اب شد متاسفم ...
واااای چقدر خوشحالم که بنزین گرون شد خدایاااااااااااا شکرت
هر دم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
تفاوت قیمت بنزین زیاد مهم نیست
موضوع اینه که بیشتر مردم برای زندگیشون برنامه ریزی های خاص کردن
افزایش بنزین مشکل نداره
مشکل مسائل بعدیه که طبق هیچ قانونی به وجود میاد
اگه خود بنزین بود که اهمیتی نداشت
بنظر من در این گران کردن هم مشکلی به مشکلات افراد زیر خط فقر جامعه اضافه شد . چون کسانی که ماشین های آنچنانی سوار می شدند قبلن هم از بنزین هزار تومانی استفاده میکردن
من ١٤٠٠ ليتر بنزين دخيره دارم در اثر صرفه جويي.
رفت و امد با وسيله نقليه عمومي با مشقت.
اگر دولت هر تصميمي ميگيره بايد يك بازه زماني طولاني
قرار بده تا شهروندان صرفه جو از صرفه جوييشان استفاده ببرند.
سوخت شدن ذخيره ها تا شهريور !!!
اين يك پيام محكم به امثال من هست كه صرفه جويي حماقت است
بريز و بپاش و سرمايه هاي مملكت رو نابود كن چون متولي مملكت
خودش تعهدي نداره، من نوعي چرا تعهد داشته باشم؟؟!!!
یعنی شما فکر می کنی دست دولت و خودروسازان هر دو با همکاری هم تو جیب ملت نیست!؟
بنظر من در این گران کردن هم مشکلی به مشکلات افراد زیر خط فقر جامعه اضافه شد . چون کسانی که ماشین های آنچنانی سوار می شدند قبلن هم از بنزین هزار تومانی استفاده میکردن
۴۰۰_تومان باشیب ملایم شد۷۰۰ ت ویهو ۱۰۰۰ تومان.بعدش چی میشه.نگران نباشیدپمپ چی ها را افزایش بدید اشتغالزا است
حالا قاچاق بنزین یا فروش غیر مستقیم بنزین در آنطرف مرزها بهتر صورت میگیرد. درآمد های داخلی هم باید جاهای خالی میلیاردها را پرکند.
بریم گاوامونو بچرونیم
حجم وسایل تردد عمومی کافیست؟ پس کلا بازی با بنزین که چی، من نمی فهمم.
مردم ما هم که هنوز دنبال پول دولتن، نمی فهمن سر آخر دوبرابر باید از جیب بذارن... یکی به داد مملکت برسه!!!
یادتان هست نرخ بنزین مارابا کشورهای منطقه مقایسه میکردیدحالا شما بنزین راازهمه گرانتر به مردم میدیددرقطر امارات امریکای جهان خوار بنزین چنده تمام اقلام خودتان را گران کردیدهرروزسفره ها کوچکتروگسست خانواده بیشترونزدیکتر
در هشت سال دولت آقای هاشمی هر سال بنزین حدود بیست درصد افزایش می یافت به تبع آن کالا هم همینقدر گران می شد. همه می دانستند که بعد از عید چنین افزایشی است. در دوره آقای خاتمی یادم هست اگر تخم مرغ پنج تومان گرانتر می شد صدا و سیما بیداد می کرد گزارش تهیه می کرد و در واقع خودکشی می کرد. اما اگر همان روند دوره آقای هاشمی ادامه می یافت قیمت بنزین سالها قبل واقعی شده بود و اینقدر تصمیم های فوری و بدون کارشناسی گرفته نمی شد. الان هم دلار تک نرخی بود و مردم تکلیفشان را می دانستند واقعا مسئولین فکر می کنند مردم هم مثل آنها مشکل ندارند؟ مسئله بنزین در ایران مسئله همه چیز است از فردا گدایان هم پول بیشتریی می خواهند و می گویند بنزین گران شده واقعا آیا مسئولین این را نمی دانند. وقتی که در جاهایی مردم نان نسیه میخورند این افزایش قیمت ها آن ها را از همین نان هم محروم خواهد کرد.
اگه دولت ازقبل اعلام میکرد ومردم وجایگاههای سوخت راسرکارنمیذاشت خیلی بهتربود.
سلام
1- مگر مجلس در لایحه بودجه سال94 افزایش قیمت بنزین را 5 در صد تصویب نکرد؟ پس چرا 45 در صد زیاد شد؟
2- چرا صداقت نیست؟ چنمد باتر اعلتام شد امسال افزایش قیمت نداریم پس این حرفها چی شد؟
3- برنامه بهبود معیشت مردم در صد روز چی شد؟
چرا افزایش حقوق 14 در صد افزایش قیمت 45 در صد؟
4- چرا فکر آسایش مردم نیستید؟ آیا خود شما با حقوق کارگری وکارمندی امرار معاش می کنید؟
5- جلوی فساد رو بگیرید مشکلات حل میشه
انش ا الا تابناک این موارد را چاپ کنه
دو سوال...

یک)
تو اقتصاد بی سامانی مثل اقتصاد ایران که فساد دولتی توش بیداد می کنه، با افزایش قیمت حامل های سوخت چطوری می تونن جلوی افزایش قیمت ها و پر شدن جیب از ما بهترون رو بگیرن؟
آیا انتظار تورم 70 درصدی، انتظار غیر معقولی خواهد بود؟


دو)
من الان کلی بنزین دارم. چرا؟
چون دائم گفته شد که از خودروی عمومی استفاده کنید که آلودگی هوا کم بشه.
که ترافیک سبک بشه و عمر مردم تو ترافیک تلف نشه.

روزی حدود 5000 تومان پول تاکسی و اتوبوس دارم برای احترام به شهرم و همشهری هام.

الان فرق من با کسی که همه سهمیه بنزینش رو صرف راحتی خودش تو تردد کرد و یا کسی که سهمیه رو صرف دور دور کردن تو خیابون ها کرد چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
درود
گران کردن بنزین به کنار ، اینجوری گران کردن توهین به شعور مردم است ...
بعدشم ما چی مون شبیه فوب خلیج فارسه که قیمت بنزینمون باید 90 درصد فوب خلیج فارس باشه؟
تک نرخی شدن جلوی رانت و سوء استفاده را می گیرد و کار مناسبی است. این میران افرایش برای هر کارت کمتر از 15000 تومان در ماه است که عددی نیست و پول یک ساندویج است ولی برای دولت در این شرایط سخت تحریم کمک بزرگی است به شرطی که خود دولت هم جلوی اختلاس ها دولتیان و بخشش های میلیاردی به ورزشکاران و هنرپیشه ها و بقیه حیف و میل های دیگر هم گرفته شود.
دولت در گران کردن بنزین بیشتر منافع خودش را در نظر گرفت و فکر طبقات متوسط و پایین جامعه را نکرد چرا که علاوه بر تورم نسبی که ایجاد خواهد کرد با ید توجه داشت که خودرو های بی کیفیت و قدیمی که مصرف سوخت بالایی هم دارند هم اکنون در اختیار همین طبقه از جامعه است..............
رایانه ها قطع نشه بنزیلم گرون شد که شد
تو رو خدا به فکر مردم باشید.
بابا عمر کوتاه است غصه بنزین . هسته ای و.نان را نخورید شاد باشید برقصید تا بوده همین بوده قند گران چایی گران بنزین گران نان نرخ روزه مبینا نو عروسه... مبارکه تمام گرانیها بر دولت سخت کوش پر امید وبا تدبیر
آقايان محترم كشور خودمان را كه مردمانش روي بنزين خوابيدن با كشورهايي كه حتي يك ليتر نفت ندارند مقايسه نكنيد. افزايش در صورت صحيح است كه تمام معيارها از قبيل دستمزد ، حقوق و... بر اساس معيار هاي جهاني باشد. صنايع هايمان از قبيل خودرو سازي ها و .... بر اساس معيار هاي جهاني باشند. چرا فقط مثلا بنزين بر اساس معيار هاي جهاني محاسبه مي شوند و بقيه چيزها نه ؟؟؟!!!!
دزدی از جیب ملت ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار