بازدید 3789

آغاز ثبت اعتراضات یارانه‌ای از فردا

حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی در سال جاری در صورت اعتراض می توانند از فردا با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir اعتراض خود را علام و حداکثر تا 15 روز پاسخ خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۵۰۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 25 May 2015

حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی در سال جاری در صورت اعتراض می توانند از فردا با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir اعتراض خود را علام و حداکثر تا 15 روز پاسخ خود را دریافت کنند.

به گزارش تسنیم، طی روزهای گذشته علی ربیعی وزیر کار طی نامه ای سامانه اعتراض به حذف یارانه نقدی را اعلام کرد.

 بر این اساس ، حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی در سال جاری در صورت اعتراض می‌توانند از فردا (5 خرداد ماه)  از طریق سامانه yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها) اعتراض خود را اعلام کنند که حداکثرتا 15 روز پاسخ آن اعلام خواهد شد.

گفتنی است، دولت در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از اواخر سال گذشته نسبت به حذف گروهی از افراد با درآمد بالا اقدام کرده بود و در سال جاری نیز می بایست طبق تبصره 20 قانون بودجه دهک‌های بالای درآمدی را حذف کند.

درراستای نامه منتشر شده از سوی وزارت کار، در مسیر اجرای طرح حذف یارانه غیرنیازمندان امکان بروز خطای نوع اول (شمول افرادی که باید حذف شوند) و خطای نوع دوم (حذف افرادی که نباید حذف شوند) وجود دارد. با در نظر داشتن این موضوع در چند ماه گذشته مطالعات دقیق کارشناسی صورت گرفته است تا در فرایند حذف اقشار غیرنیازمند کمترین خطا و اشتباه رخ دهد.

لیکن بروز خطا و اشتباه در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است لذا متواضعانه از مردم عزیز درخواست دارم اشتباهات احتمالی در هنگام اجرای طرح را با سعه صدر تحمل کنند و مطمئن باشند که تمهیدات لازم برای رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است. ما خود را متعهد می‌دانیم که پس از ثبت اعتراض از طریق سامانه yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها) حداکثر تا 15 روز پاسخگوی شهروندان باشیم، این سامانه از پنج خرداد ماه یعنی از فردا در دسترس خواهد بود.

به گزارش تسنیم، دولت بر اساس تکلیف قانون بودجه سال جاری موظف به حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی است. بر اساس این قانون درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها کاهش یافته و باید برای جبران این کاهش آیین‌نامه‌های اجرایی را نهایی کند.

ظاهراً چند سناریو از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه امسال و جبران کسری بودجه‌ این بخش طراحی شده و هیات دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها باید یکی از این سناریو‌ها را  بپذیرد. بر اساس آخرین خبر‌های رسیده، سناریوی ترکیبی دولت برای جبران کسری هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده که در کنار حذف ثروتمندان، افزایش نرخ حامل‌‌های انرژی را هم مورد توجه قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار