بازدید 1366

انتصاب سفير سابق استراليا در ايران به عنوان هماهنگ کننده مبارزه با تروريسم

در چارچوب برنامه ای که میلیاردها دلار استرالیا به آن اختصاص یافته و هدف از آن مقابله با خطرات و تهدیدهای شهروندان افراط گرای استرالیایی است، دولت استرالیا گرگ موریارتی Greg Moriarty، سفیر پیشین این کشور در اندونزی و ایران را به عنوان هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم منصوب کرد. گرگ موریارتی همچنین در گذشته به عنوان کارشناس و تحلیلگر سرویس های امنیتی استرالیا فعالیت کرده و درباره اسلام و اسلام شناسی اطلاعات عمیقی دارد.
کد خبر: ۵۰۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 25 May 2015
در شرایطی که استرالیا آماده می شود قوانین جدیدی برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم تصویب کند، دولت این کشور روز دوشنبه، سفیر پیشین خود در ایران را به عنوان هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، با توجه به حوادث خونین ناگواری که در ماههای گذشته در استرالیا روی داده است، دولت استرالیا تصمیم گرفته است تابعیت استرالیایی آن دسته از مظنونانی را که تابعیت دوگانه دارند و احتمالا برای اشاعه افراط گرایی و تروریسم در این کشور تلاش می کنند، سلب نماید.

استرالیا نیز همانند بسیاری از کشورها با خطرات و تهدیدهای افراط گرایانی روبرو است که در خاک این کشور زندگی می کنند و به گفته مقامات کانبرا، شاید قصد ارتکاب حملات تروریستی را دارند. مسئولان سرویس های اطلاعاتی و پلیس استرالیا اعلام کرده اند در ماههای اخیر چندین توطئه را که گروه افراط گرای مسلح داعش الهام بخش آنها بوده است، خنثی کرده اند.

در چارچوب برنامه ای که میلیاردها دلار استرالیا به آن اختصاص یافته و هدف از آن مقابله با خطرات و تهدیدهای شهروندان افراط گرای استرالیایی است، دولت استرالیا گرگ موریارتی Greg Moriarty، سفیر پیشین این کشور در اندونزی و ایران را به عنوان هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم منصوب کرد.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، در گفتگو با رادیو ملی این کشور تاکید کرد: ما در کشورمان چندین آژانس برای تامین امنیت، جمع آوری اطلاعات و اجرای قانون در اختیار داریم و نقش گرگ موریارتی در سمت جدید این است که تمام تلاش هایی را که این آژانسها و نهادها در عرصه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی انجام می دهند، هماهنگ کنند و نتیجه این هماهنگی ها را در اختیار نخست وزیر قرار دهند.

گرگ موریارتی همچنین در گذشته به عنوان کارشناس و تحلیلگر سرویس های امنیتی استرالیا فعالیت کرده و درباره اسلام و اسلام شناسی اطلاعات عمیقی دارد.

استرالیا در حالی هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم منصوب کرده است که دولت این کشور به زودی از قوانین و مقررات جدید برای مقابله با مظنونان تندرو واجد ملیت دوگانه که احتمالا برای ترویج افراط گرایی و حمایت از تروریسم تلاش می کنند یا به هر نحوی با تروریسم و گروههای تروریستی رابطه دارند، رونمایی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه استرالیا خاطر نشان کرد انگلیس پیش از این هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم منصوب کرده است و دولت های کانادا و آمریکا نیز قصد این کار را دارند.

در پی اعلام این خبر، روزنامه ها و رسانه های استرالیا این سوال را مطرح کرده اند که آیا قوانین جدید مبارزه با تروریسم شامل حال استرالیایی های نسل دوم خواهد شد که دارای فقط یک گذرنامه هستند و با اجرایی شدن این قوانین مجبور خواهند شد ملیت والدین خود را بگیرند.

جولی بیشاپ تصریح کرد: سلب تابعیت یک شهروند مسئله ای حساس و بسیار مهم است به همین علت تدابیری را که در این زمینه مد نظر داریم، سرسری نخواهیم گرفت. شمار استرالیایی هایی که تلاش می کنند برای شرکت در مناقشات مسلحانه به کشورهای خارجی بروند، روز به روز افزایش می یابد بنابراین ما باید برای تامین امنیت کشور و شهروندانمان هر کاری از دستمان بر می آید، انجام دهیم.

دولت استرالیا سپتامبر سال دو هزار و چهارده سطح هشدار مبارزه با تروریسم در این کشور را افزایش داد. طبق آمار و ارقامی که رسانه های استرالیا منتشر کرده اند در ماههای گذشته بیش از یکصد استرالیایی برای پیوستن به صفوف افراط گرایان در عراق و سوریه کشورشان را ترک کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار