بازدید 9410

کردزنگنه: ۱۰۴ شرکت دولتی منحل می‌شوند

روش‌های ادغام و تجزیه برخی شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد، بنابراین از روش‌های متنوعی برای واگذاری استفاده می‌کنیم تا امسال بتوانیم در سطح وسیعی وضعیت شرکت‌ها را هرچه زودتر مشخص کنیم.
کد خبر: ۵۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲ 01 June 2009

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از برنامه انحلال ۱۰۴ شرکت زیانده دولتی که قابل بازسازی و اصلاح نیستند، خبرداد و گفت: برخی شرکت‌ها نیز در یکدیگر ادغام و یا تجزیه خواهند شد.

به گزارشخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، غلامرضا حیدری کرد زنگنه به برنامه واگذاری شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: امسال سهام ۳۵۷ شرکت خارج از صدر اصل ۴۴ و ۳۲ شرکت صدر اصل ۴۴ باید در گروه ۲ واگذار شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر و با گذشت ۳ ماه از سال، واگذاری‌ها طبق برنامه و به خوبی انجام شده است و از برنامه سازمان برای واگذاری عقب نیستیم و با واگذاری بلوک شرکت‌های بزرگ از برنامه جلو خواهیم رفت.

وی افزود: با توجه به وضعیت روبه رشد شاخص‌ها و نیز وضعیت رونق بورس، سرمایه‌گذاران مختلفی وارد بازار سرمایه شده‌اند و به همین جهت به اقدامات انجام شده خوش بین هستیم و عرضه‌های وسیعی که در دست داریم با موفقیت انجام می‌شود.

کردزنگنه با بیان اینکه عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی با توجه به کشش بازار انجام خواهد شد، اظهارداشت: با توجه به وضعیت روبه رشد بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌کنیم از سهام عرضه شده استقبال شود.

وی به تنوع روش‌های عرضه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه قصد داریم روش‌های عرضه را متنوع کنیم که برای این منظور روش‌های مذاکره را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: همچنین برخی شرکت‌های زیانده که قابل بازسازی و اصلاح ساختار نیستند، در حال انحلال است و حدود ۱۰۴ شرکت را در برنامه انحلال داریم، علاوه بر این روش‌های ادغام و تجزیه برخی شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد، بنابراین از روش‌های متنوعی برای واگذاری استفاده می‌کنیم تا امسال بتوانیم در سطح وسیعی وضعیت شرکت‌ها را هرچه زودتر مشخص کنیم.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی قیمت عرضه‌های اولیه را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: علت اینکه وضعیت بورس و شاخص‌ها مناسب بوده و ارزش بورس کشور نسبت به سایر بورس‌ها کمتر کاهش یافته است، این است که قیمت شرکت‌ها منطقی عرضه شده است، همچنین افت ۸۰ درصدی ارزش بورس‌های دنیا نشان داد که اقدامات حبابی در سایر بورس‌ها صورت گرفته است در حالی که در بورس کشور این کار انجام نشده است.

وی اضافه کرد: اینکه بورس کشور در بین سایر بورس‌های دنیا از کمترین ریزش و کاهش ارزش سهام و شاخص برخوردار بود، نشان داد که حبابی در بورس وجود ندارد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: در عرضه‌های اولیه از روش‌های مختلفی برای قیمت گذاری استفاده کرده و روش‌های مختلف سود آوری خالص دارایی‌ها، روش میانگین و سایر روش‌ها مورد محاسبه و بررسی قرار گرفته و سپس به یک قیمت دست می‌یابیم که اگر در روز عرضه، تقاضا به قیمت اصلی شرکت نزدیک شد سهم عرضه می‌شود.

کرد زنگنه در ادامه گفت: گاهی قیمت پیشنهادی بازار نصف قیمت اصلی و ارزش ذاتی سهم است که در این شرایط به صلاح نیست عرضه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت عرضه سهم به قیمت بازار نزدیک است، عنوان کرد: برای مثال در عرضه بانک ملت قیمت بازار ۱۰۰ تومان بود که در نهایت به قیمت ۱۰۵ تومان و نزدیک به تقاضای بازار عرضه شد، بنابراین در عرضه‌های اولیه قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، که در عرضه و تقاضا عرضه‌کننده باید به قیمت معقول سهم را بفروشد و قیمت اصلی شرکت مورد توجه قرار گیرد، بنابراین در عرضه‌های اولیه اگر به قیمت منطقی برسیم، سهم را عرضه می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر