بازدید 5463

واکنش نماینده عراقی به انتقاد پنتاگون از عراق

یک نماینده عراقی تاکید کرد که فرماندهان نظامی آمریکا به خاطر ناکامی در حمایت مناسب از ارتش عراق در مقابله با داعش، انگشت اتهام را به سوی ارتش عراق نشانه رفته‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 24 May 2015
یک نماینده عراقی تاکید کرد که فرماندهان نظامی آمریکا به خاطر ناکامی در حمایت مناسب از ارتش عراق در مقابله با داعش، انگشت اتهام را به سوی ارتش عراق نشانه رفته‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی مدعی شده بود که تعداد سربازان عراقی در شهر الرمادی بیشتر از تروریست های داعش بوده ولی سربازان عراقی هیچ عزم جدی برای مقابله با داعش نداشته اند.

حکیم الزمیلی رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق اظهارات اشتون کارتر را غیر واقعی و بی پایه و اساس ارزیابی کرد و گفت: آمریکا باید بخشی از انتقادات و سرزنش ها به خاطر سقوط شهر الرمادی را بر عهده بگیرد چرا که آمریکا تجهیزات خوب، سلاح و حمایت هوایی را در اختیار سربازان ارتش عراق قرار نداده است. اکنون ارتش آمریکا قصد دارد تا این ناکامی را به گردن کس دیگری بیندازد.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: "ظاهرا آنچه اتفاق افتاد این است که نیروهای عراقی اراده‌ای برای نبرد از خود نشان ندادند. تعداد آنها کم نبود. در حقیقت، آنها بسیار بیشتر از نیروهای دشمن بودند با این حال نتوانستند بجنگند. آنها عقب نشسته و به من، فکر می‌‌کنم به همه ما، گفتند که عراقی‌ها اراده جنگ با داعش و دفاع از خودشان را ندارند."

وی در ادامه افزود: "ما می‌توانیم به آنها آموزش دهیم، می‌توانیم به آنها تجهیزات دهیم - یقینا نمی‌توانیم ارائه جنگ را به آنها بدهیم. اما اگر به آنها آموزش، تجهیزات، حمایت و مقداری زمان بدهیم امیدوارم که اراده به نبرد را در خود افزایش دهند، زیرا تنها در صورت جنگ آنها می‌توان داعش را شکست داد."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل