بازدید 5404

دبیرکل‌حزب‌الله‌لبنان: می‌توانیم بر داعش غلبه‌کنیم

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان لحظاتی پیش آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 24 May 2015
سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را آغاز کرد. این سخنرانی به مناسبت پانزدهمین سالروز مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان انجام می‌شود.

سید حسن نصرالله به همین مناسبت ضمن یادآوری عملیات تروریستی علیه شیعیان در مسجد امام علی (ع) عربستان، به روح شهدای مقاومت و کشورهای دوست و حامی مقاومت نظیر کشور برادر ایران و سوریه درود فرستاد و افزود: باید از تجربه پیروزی در جنوب لبنان استفاده شود زیرا تاریخ همواره تکرار می شود؛ گرچه اسامی و نام‌های مختلفی دارد. این روزهای پیروزی خون بر شمشیر است و من این عید را به تمام مردم لبنان، مسلمانان، اعراب و آزادی‌خواهان جهان تبریک می گویم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شهادت تعدادی از شیعیان براثر انفجار تکفیری‌ها در مسجد امام علی (ع) شهر القدیح عربستان سعودی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی خاطرنشان کرد: پس از حمله اسرائیل به لبنان در سال 1982 لبنانی‌ها در ایده مقاومت شرکت کردند اما قادر به یاری آن نبودند. لبنانی‌ها نسبت به اشغالگری اسرائیلی دو دسته شدند و برخی به حتمی بودن پیروزی آن ایمان داشتند و البته کسانی به مقاومت ایمان آوردند و راه آن را در عمل و سخن رفتند. لبنانی ها در سطح سیاسی نیز چند دسته بودند. وقتی مقاومت آغاز شد، برخی فکر می‌کردند تجاوزهای اسرائیل واکنش به عملیات مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: منطقه و کشورهای ما هم‌اکنون با جنگ بر سر موجودیت روبرو هستند و باید دیگر جنگ‌ها را کنار بگذارند. ما می‌توانیم در برابر داعش پیروز شویم و بر آن غلبه کنیم. هم‌اکنون مسأله در عراق و سوریه مسأله موجودیت است. داعش در برابر دیدگان آمریکا بین عراق و سوریه جا به جا می‌شود. حملات هوایی ائتلاف آمریکا برضد داعش به مراتب کمتر از حملات اسرائیل در جنگ تموز است.

سید حسن نصرالله همچنین اضافه کرد: جنگ در القلمون ادامه خواهد یافت تا دولت سوریه و مقامت بتوانند امنیت را در مرزهای لبنان و سوریه برقرار کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار