بازدید 1405

ریشه کنی بیسوادی نیازمند فرهنگ سازی است

کد خبر: ۵۰۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 24 May 2015
نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای بر این باور است که با برخوردهای سخت گیرانه و سیاست‌های تنبیهی دولت نمی توان بی سوادی در کشور را ریشه‌کن کرد.

فرهاد بشیری در گفت و گو با خانه ملت با توجه به اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت از سال آینده اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی توان با اعمال محدودیت و سخت‌گیری با افراد بی سواد،‌آنان را تشویق به سوادآموزی کرد و مطمئنا اجرای اقدامات تشویقی و فرهنگی می تواند در اجرای بهینه طرح سوادآموزی و کاهش آمار بی سوادان کشور تاثیرگذارتر باشد.

وی با اشاره به شرایط محیطی و خانوادگی برخی افراد بی سواد و سرپرست خانوار افزود: در برخی از شهرهای دورافتاده و مرزی کشور که جزو استان و مناطق محروم تلقی می شوند، بسیاری از فرزندان بزرگ خانواده از همان ابتدای دوران نوجوانی مجبور به کار و اداره مالی خانواده های خود هستند و ممکن است با از دست دادن والدین خود و عدم برخورداری از حامیان مالی، فرهنگی و عاطفی،‌ حتی قید سواد و مدرسه را هم بزنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با توجه به این مساله نمی توان تمامی افراد بی‌سواد را در اعمال برخوردهای سخت‌گیرانه یکسان دانست و با تمام بی سوادان کشور که بیشتر بین سنین 10 تا 50 سال هستند، رفتاری مشابه داشت.

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که هیچ برخورد و محدودیتی نمی تواند به اندازه اقدامات و مشوق‌های فرهنگی در ایجاد انگیزه بی سوادان به سوادآموزی موثر باشد و چه بسا محدودیت‌های اعلام شده و لازم الاجرا از سال آینده نتیجه ای معکوس داشته باشد.

بنا بر این گزارش، عدم صدور و تمدید گواهینامه رانندگی، منع تمدید و صدور پروانه کسب و لغو پرداخت مستمری به افراد بی سواد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از مهمترین محدودیت‌های دولت است. همچنین افراد بی سواد فقط تا پایان امسال امکان سواد آموزی به صورت رایگان را خواهند داشت و از ابتدای سال ۹۵ برای سواد دار شدن باید هزینه‌های آن را بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار