بازدید 3111

معترضان ژاپنی پارلمان را محاصره کردند

هزاران تن از معترضان ژاپنی با تشکیل یک زنجیره انسانی در اطراف پارلمان این کشور در شهر توکیو اعتراض خود را به طرح ساخت یک پایگاه هوایی جدید آمریکا در جزیره اوکیناوا اعلام کردند.
کد خبر: ۵۰۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 24 May 2015
هزاران تن از معترضان ژاپنی با تشکیل یک زنجیره انسانی در اطراف پارلمان این کشور در شهر توکیو اعتراض خود را به طرح ساخت یک پایگاه هوایی جدید آمریکا در جزیره اوکیناوا اعلام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان ژاپنی که بنا به گفته سازمان‌دهندگان تظاهرات به حدود 15 هزار تن می‌رسیدند، امروز (یکشنبه) ساختمان پارلمان این کشور در شهر توکیو را به محاصره درآورده تا اعتراض خود را علیه پایگاه هوایی مناقشه‌برانگیز جدید آمریکا در جزیره اوکیناوا اعلام کنند.

آکمی کیتاجیما یک معترض 66 ساله گفت: ما باید جلوی ساخت پایگاه‌ هوایی آمریکا در منطقه ساحلی هنوکو در اوکیناوا را بگیریم.

هنوکو یک منطقه ساحلی کوچک در جزیزه اوکیناوا است که دولت‌های واشنگتن و توکیو قصد دارند تاسیسات نظامی موجود در منطقه فوتنما در همین جزیره را به پایگاه جدیدی در آن منتقل کنند.

جزیره اوکیناوا میزبان بیش از نیمی از مجموع 47 هزار پرسنل نظامی آمریکایی مستقر در ژاپن است. طرح انتقال پایگاه هوایی فوتنما که نخستین بار در سال 1996 مطرح شد به منظور رسیدگی به نارضایتی ساکنان محلی است که تاکید دارند این پایگاه باید تعطیل شود و یا به جای دیگری در ژاپن و یا خارج از این کشور منتقل شود.

معترضان ژاپنی همچنین امروز مخالفت خود را با استقرار هواپیماهای اوسپری مدل CV-22 در پایگاه هوایی یاکوتا در توکیو را اعلام کردند.

هواپیماهای اوسپری نوعی هواپیمای عمودپرواز هستند که اخیرا به علت چند مورد سقوط ناخواسته اعتراضاتی را در پی داشته‌اند. بیش از 24 عدد از این نوع هواپیماها از مدتی پیش در پایگاه فوتنما مستقر شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر