بازدید 7095
به دلیل سقوط الرمادی صورت گرفت

انتقاد وزیر دفاع آمریکا از ارتش عراق

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به سقوط الرمادی در مرکز استان الانبار عراق می‌گوید نیروهای نظامی عراقی اراده‌ای برای نبرد در این شهر نداشتند.
کد خبر: ۵۰۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 24 May 2015
وزیر دفاع آمریکا در واکنش به سقوط الرمادی در مرکز استان الانبار عراق می‌گوید نیروهای نظامی عراقی اراده‌ای برای نبرد در این شهر نداشتند.

به گزارش تسنیم، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در اولین واکنش به سقوط الرمادی در استان الانبار عراق وضعیت ضعیف ارتش عراق را دلیل اشغال این شهر توسط داعش دانست.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: "ظاهرا آنچه اتفاق افتاد این است که نیروهای عراقی اراده‌ای برای نبرد از خود نشان ندادند. تعداد آنها کم نبود. در حقیقت، آنها بسیار بیشتر از نیروهای دشمن بودند با این حال نتوانستند بجنگند. آنها عقب نشسته و به من، فکر می‌‌کنم به همه ما، گفتند که عراقی‌ها اراده جنگ با داعش و دفاع از خودشان را ندارند."

وی در ادامه افزود: "ما می‌توانیم به آنها آموزش دهیم، می‌توانیم به آنها تجهیزات دهیم - یقینا نمی‌توانیم ارائه جنگ را به آنها بدهیم. اما اگر به آنها آموزش، تجهیزات، حمایت و مقداری زمان بدهیم امیدوارم که اراده به نبرد را در خود افزایش دهند، زیرا تنها در صورت جنگ آنها می‌توان داعش را شکست داد."

کارتر می‌گوید هنوز پیشنهادی برای افزایش نیروهای آمریکایی در عراق که اکنون تعدادشان به 3 هزار نفر می‌رسد، به کاخ سفید ارائه نکرده است. "اگر زمانی فرا رسید که نیاز به تغییر نوع پشتیبانی‌مان از نیروهای عراقی باشد، این پیشنهاد را مطرح خواهم کرد. اما آنچه در الرمادی رخ داد ناتوانی نیروهای عراقی برای جنگ بود."
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر