بازدید 2320

انتقاد اشتون کارتر از ارتش عراق به خاطر سقوط شهر الرمادی

کد خبر: ۵۰۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 24 May 2015
وزیر دفاع آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی از ارتش عراق به دلیل سقوط شهر الرمادی و کنترل آن توسط تروریستهای داعش انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک»، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی درباره تصرف شهر الرمادی توسط داعش،‌ از ارتش عراق به دلیل ناتوانی در مقابل تروریستها انتقاد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌ان به موضوع سقوط شهر الرمادی عراق پرداخت. وی در این مصاحبه گفت: «آنچه ظاهرا اتفاق افتاد آن بود که نیروهای عراقی نشان دادند که هیچ اراده و خواستی برای جنگیدن ندارند».

اشتون کارتر افزود: «آنها(نیروهای عراقی) از نظر تعداد کم نبودند بلکه در مقابل نیروهای داعش تعدادشان بیشتر بود اما شکست خورده و از مکانشان(شهر الرمادی) عقب‌نشینی کردند که این موضوع به من و بسیایر از ماها می‌گوید که درباره خواست و اراده عراقی‌ها برای جنگیدن با داعش و دفاع از خودشان مساله و مشکل داریم».

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه انتقادات از نیروهای عراقی هم گفت: «ما می‌توانیم به آنها آموزش نظامی و تجهیزات بدهیم اما مشخصا نمی‌توانیم به آنها اراده و خواست جنگیدن بدهیم. امیدوارم به مرور زمان آنها خواست و اراده جنگیدن را در خود پرورش دهند چون اگر آنها بجنگند می‌توان داعش را شکست داد».

مقام ارشد دولت اوباما با بیان آنکه ضمانتی وجود ندارد که حمایت آمریکا به تنهایی سبب مقابله موثر با داعش شود، ‌افزود: «ما به تنهایی نمی‌توانیم این موضوع را عملی کنیم البته برای عملی کردن این موضوع می‌توانیم کمک کنیم».


فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار