بازدید 70250
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

درباره بنزین مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم!/پوئن خیلی بزرگ احمدی‌نژاد به دولت یازدهم/ ماجرای دیدار هاشمی و رضایی با ملک‌عبدالله/ پنج مقام ارشد دولت روحانی جزء حامیان ناطق/ عراقچی یک نماینده را به خدا واگذار کرد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«ادعای پرداخت‌های قابل توجه به ناشران مساله‌دار!»،«واکنش یک روزنامه به علم غیب مرعشی»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 24 May 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


اعلام نیازهای نیروی زمینی ارتش برای درگیری با داعش

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه‌های قبلی داعش در قبال ایران گفته: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند. لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند.


«کودتاچی‌ها و براندازها نگران شهدای غواص شده‌اند»

روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای نوشته: جنایات صورت گرفته در ابوفلوس که خبر آن در جریان استقبال از پیکر 270 شهید، توسط فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین، اعلام گردید تنها نمونه‌ای از رفتار رژیم بعثی صدام است که در طول سالهای دفاع مقدس اتفاق افتاده و بر مردم عزیز کشورمان پوشیده نیست و پرداختن به این اتفاقات در حقیقت برای مردم کشورمان یادآور جنایات آمریکا ، حزب بعث، عربستان، و دیگر کشورهای مرتجع است که در طول سالهای جنگ از رژیم بعث و صدام حمایت کرده و امروز همین جنایات را توسط داعش و عربستان ومتعهد بزرگشان آمریکا و اسرائیل را در عراق، سوریه و یمن رقم می‌زنند. سوال اساسی این است که باید پرسید این غواصان عزیز توسط چه کسانی اینگونه مظلومانه به شهادت رسیدند و این جنایتکاران امروز در صف چه کسانی هستند؟ نکته جالب اینجاست، کسانی که روزی در صف آمریکا و عربستان و مقابل مردم عزیز ایران ایستادند و در کشور به دنبال کودتا و براندازی بودند و امروز نیز جزو همپیمانان آمریکا و ارتجاع عرب می‌باشند، حالا دلسوز غواصان شهید شده‌اند و این موضوع را حربه‌ای قرار داده اند تا پنجه‌ای بر پیکر نظام بکشند. کمیته جستجوی مفقودین همچین برای عده‌ای که در خصوص جنایات صدام و مشخصاً این فاجعه دچار تردید شده‌اند، در زمان مناسب، سیم‌ها و طناب‌ها و دیگر ابزاری که این جنایت با آنها صورت پذیرفته را به نمایش خواهد گذاشت.


عراقچی، یک نماینده و یک خبرگزاری را به خدا واگذار کرد!

عباس عراقچی با انتشار تصویر زیر نوشت: جز آنكه آقاي كريمي قدوسي و خبرگزاري فارس را به خداوند بزرگ واگذار نمود چه مي توان كرد؟ ... الهي لا تكلني الي نفسي طرفه عين ابدا


پوئن خیلی بزرگ احمدی‌نژاد به دولت یازدهم

این پوئن خیلی بزرگی است که آقای احمدی‌نژاد به دولت یازدهم داده است که دولت هرگونه می خواهد با احمدی نژاد مخالفت کند، چه در کردار چه در گفتار. و دولت یازدهم حقا و انصافا کم نگذاشته است و هرچه توانسته گفته و پیوسته هم میزانش کما و کیفا به صورت تصاعدی رشد داشته است. یعنی اگر دولت در صد روز نخست از دولت نهم و دهم کرد در صد روز دوم انتقادش افزایش یافت در صد روز سوم باز هم افزایش یافت. کافی است که آقای احمدی نژاد یک سفر بروند، تیتر همه روزنامه ها ناسزاگفتن به ایشان است. یعنی عزم جزم تر شده است مخصوصا که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم و واهمه بیشتر شده است. لذا فیتیله مخالفت ها بالا کشیده شده است. با همه اینها احمدی نژاد این پوئن را به دولت یازدهم داده است و می گذارد این دولت هرچه می خواهد و هرجوری می خواهند مخالفت کنند. این رویکرد ایشان زمینه را برای داوری مردم مساعد می کند و مردم می توانند کامل داوری کنند.


ادعای پرداخت‌های قابل توجه به ناشران مساله‌دار!

نصراله پژمانفر نماینده مشهد مدعی شده که مدیریت نمایشگاه امسال هم با گذشته متفاوت بود و مقداری جای نگرانی داشت. ما امسال انتشاراتی را داشتیم که عموم تولیداتشان کتب زرد و مسئله‌دار و مشکل‌دار بوده، اما فرصت پیدا کرده‌اند در نمایشگاه برند خودشان را نشان داده و مطرح کنند، پول‌های خوبی هم با عنوان حمایت از ناشرانی که سال‌های گذشته به خاطر مشکلاتشان در نمایشگاه نبودند، به اینها داده شده. من رقم پرداختی به اینها را نمی‌گویم، ولی بدانید که عدد قابل‌توجهی بوده است.



ماجرای دیدار هاشمی و رضایی با ملک‌عبدالله
 
رضایی با اشاره به خاطره ای از حضور خود و هاشمی رفسنجانی در دیدار با ملک عبدالله در سال 87 گفت: در آن جلسه ملک عبدالله عنوان داشت شما 22 هزار پاسدار در لبنان دارید و ما گفتیم اگر 50 پاسدار پیدا کردید جایزه می دهیم و اکنون هم در سوریه و عراق آن تعداد معدودی که شهید شدند مستشارند و ما به هیچ عنوان حضور نظامی در هیچ کشوری را نداریم و جنگ نمی کنیم.


واکنش یک روزنامه به علم غیب مرعشی

روزنامه رسالت نوشت:مرعشي ديروز در گفتگو با روزنامه شرق صريحاً گفته است: «بنويسيد تا فرداي انتخابات حرفم سند باشد؛ حتي يک کرسي به احمدي نژادي ها نمي رسد.»او آيا علم غيب دارد؟! بايد ارتباط او را با غيب گوها و... رصد کرد و ديد سر از کجا درمي آورد. يا اينکه با مکانيزم هايي که ناشي از تغييرات وسيعي در وزات کشور، رخ داده و عهد و پيماني که کارگزاران با هم بسته اند که حتي يک احمدي نژادي را به مجلس راه ندهند، آشنايي دارد. در هر دو صورت بايد توضيح بيشتري به مردم بدهد که اين وسط، حق الناس و رأي ملت و دموکراسي چه مي شود؟ آيا همه اينها کشک است؟ اينکه ايشان حتي يک کرسي را در زمستان سخت امسال براي احمدي نژادي ها برنمي تابد، آيا مي خواهد آنها را براي چه سالي در يخبندان امسال فريز کند؟


واردات برنج توسط بانک‌ها

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج با بیان اینکه ثبت سفارش برنج تبدیل به تجارتی سود آور شده است، اظهار داشت: برخی با ثبت سفارش در زمان مناسب و واردات برنج در زمان ممنوعیت این محصول به سودهای کلانی دست پیدا کرده و تعادل بازار را بر هم می‌زنند.این مقام مسئول تاکید کرد: ثبت سفارش برنج علاوه بر تجار تخصصی و غیر تخصصی توسط شرکت‌های وابسته به بانک ها نیز انجام می‌شود و این شرکت ها بخش قابل توجهی از واردات برنج را در اختیار دارند.وی در پایان درباره اینکه چه تعدادی از بانک ها در این زمینه فعالیت دارند، گفت: بانک‌ها نیز به دنبال انجام فعالیت‌های تجاری هستند و خیلی از این بانکها می توانند وارد این عرصه شوند.

پنج مقام ارشد دولت روحانی در فهرست حامیان ناطق

روزنامه ابرار در سال 76 اسامی حامیان آقای ناطق نوری را منتشر کرد. در این میان نام پنج تن از وزرای و یا همکاران دولت یازدهم جزء حامیان آقای ناطق نوری مشاهده می شود.(محمدرضا نعمت زاده، میرزاده؛اکبر ترکان، عباس آخوندی، علی اکبر ولایتی)


بسته یکشنبه


شعر آیت‌‌الله نوری همدانی برای شعار سال و رهبری


آیت‌الله نوری همدانی با سرودن شعری در وصف شعار سال که از سوی رهبر انقلاب اعلام شده، همدلی و هم زبانی را رمز موفقیت دولت و ترقی ملت عنوان کرد.

متن سروده این مرجع تقلید با دستخط وی که خبرگزاری «حوزه» منتشر کرده است را در ادامه می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم
تو‌ ای رهبر که با ذکر بلندت دهی هر سال را طرحی زآغاز
نود و چار شمسی طرح دادی که گردد دولت و ملت هم آواز

جزاک الله خیراً هست طرحت، همیشه باعث اکرام و اِعزاز
از این طرحت شود دولت موفق، کند ملت به اوج رُشد پرواز

امید آنکه بزودی صاحب العصر گشاید پرچم حق را به اعجاز
و ما با رهبری در محضر او، گشوده بال و پرگشته سرافراز

ز استکبار صهیون نیست نامی همه مستضعفان گشتند دمساز
تو‌ ای نوری شعارت گفتن حق، بود شعرت کلید رمز هر راز


درباره بنزین مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم!

در حالي كه قرار بود ساعت ١٢ بامداد روز جمعه اول خرداد، سهميه ماهانه بنزين، ٦٠ ليتر به ازاي هر خودروي شخصي به كارت‌هاي سوخت واريز شود، اين اتفاق نيفتاد. گفتند تا دو روز آينده سهميه‌ها واريز مي‌شود چرا كه سهميه خودروهاي عمومي واريز شده است اما بيژن حاج محمدرضا، رييس انجمن جايگاه‌داران سوخت مي‌گويد: ما اين دروغ را سر زبان‌ها انداختيم چون برخوردها تند شده بود و بايد كاري مي‌كرديم تا ماجرا بالا نگيرد. وي در توضيح اين مطلب به «اعتماد» گفت: در جايگاه مسعوديه مردم منتظر واريز سهميه بودند تا بنزين بزنند، ساعت از ١٢ گذشت و اين اتفاق نيفتاد، باور مي‌كنيد برخي آن قدر عصباني شدند كه مي‌خواستند با كارگران جايگاه‌ها درگير شوند؟ همكار ما گفته بود بياييد بنزين بزنيد و پول بنزين سهميه‌اي را بدهيد، و بعدا ما‌به‌التفاوت را حساب مي‌كنيم. وي گفت: بسياري از بلاتكليفي عصبي‌تر بودند، ما هم به دروغ گفتيم اشكال نرم‌افزاري است و مشكل به زودي حل مي‌شود. او با اشاره به اينكه بهتر بود دولت حداقل متوليان توزيع بنزين را در جريان تصميمات جديد خود قرار مي‌داد، گفت: در نامه‌اي كه به آقاي زنگنه نوشتيم، اعتراض خود را به عدم واريز بنزين سهميه‌اي بدون اطلاع‌دادن به جايگاه‌داران ابراز كرديم.


دولت روحانی اولین دولت 4 ساله خواهد شد؟

عضو ارشد حزب اعتماد ملی گفت: دولتی که به پشتوانه اصلاحات رای آورده است، باید به آزادی‌های اجتماعی و فعالیت آزادانه سیاسی متعهد باشد.به نوشته ایلنا منتجب نیا، خاطرنشان کرد: عده‌ای تازه به دوران رسیده که در انقلاب و دفاع مقدس پشت جبهه حضور داشتند به دلیل در اختیار گرفتن تریبون مدام تفکر مردم را می‌کوبند و بر خلاف آزادی‌های اجتماعی و حقوق ملت منطبق با قانون اساسی سخن می‌گویند.وی ادامه داد: رئیس جمهور بر مبنای فانون اساسی می‌تواند فضای آزادی مردم را فراهم کند و برای آزادی‌های سیاسی و فعالیت‌های انتخاباتی تلاش کنند.وی تاکید کرد: مردم به سمت اصلاحات گرایش دارند و سایر جریان‌ها باید باید با آرای مردم احترام بگذرند اما متاسفانه برخی افراد سعی دارند دولت را ناکارآمد نشان دهند تا بیشتر از ۴ سال عمر نکند.قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: با گذشت کمتر از دوسال از عمر دولت شواهد نشان می‌دهد برخی در تلاشند که دولت را ناکارآمد نشان دهند و می‌خواهند عمر دولت ۴ ساله تمام شود تا بتوانند کاندیدای خود را به قدرت باز گردانند.


تلخ ترین روز کابینه دولت اصلاحات به روایت ابطحی

رییس دفتر رییس جمهور هشتم اظهار داشت: واقعا یکی از تلخ ترین روزهای کابینه ایام گم شدن هواپیمای آقای دادمان بود. نزدیک سه روز طول کشید تا هواپیما پیدا شد. در آن سه روز به خصوص برای خانواده ایشان که در فرودگاه مستقر بودند خیلی روزهای سختی بود. همچنین برای خانواده بقیه نمایندگان مجلس که همراه ایشان بودند. چون کل نمایندگان استان گرگان در آن حادثه از بین رفتند. شاید از تلخ ترین روزهای کابینه و رییس جمهور روزهایی بود که انتظار پیدا شدن هواپیمای ایشان را داشتیم و همه کارهایمان تعطیل بود و پیگیر این ماجرا بودیم.ابطحی افزود: ما ستادی را در ریاست جمهوری و ستادی را در هواپیمایی تشکیل داده بودیم. من در ریاست جمهوری بودم و ارتباط این دو ستاد با هم را پیگیری می کردم. اطلاعات مختلفی به ما رسیده بود. اولین بار که جرقه ای از پیدا شدن هواپیمای شهید دادمان زده شد مربوط به خبری بود که از یکی از روستاهای شمال داده  شده بود. فردی از شنیدن صدای مهیبی در داخل جنگل در نقطه مشخصی خبر داد اما با پیگیری آن ادرس اشتباه ازآب درآمد.  وی با رد برخی گمانه ها مبنی بر عمدی بودن سقوط هواپیمای دادمان اظهار داشت: در این سه روز فرضیه های مختلفی مطرح می شد. از امکان ربایش و اسارت آنها تا امکان سقوط  و یا نشستن پرواز آنها در یک منطقه آزاد. این فرضیه هم مطرح شد که ممکن است موبایل هایشان روشن شده و این عامل سقوط آنها شده است. همه این فرضیات مطرح می شد اما هیچ یک از آنها ثابت نشد. ما همه حالت ها را بررسی کردیم و دلیلی بر اینکه عمدی در کار بوده باشد پیدا نکریدم.ابطحی همچنین این روایت را که شهید دادمان در آستانه شهادتش به عنوان یکی از گزینه های معاون اولی مطرح شده بود گفت: تا جایی که به خاطر دارم چنین بحثی مطرح نبوده است.

راوی دا؛ این است تدبیر و امید؟!

زهرا حسینی نویسنده کتاب دا همزمان با سالروز پیروزی خرمشهر، در همایش تجلیل از زنان مقاومت و در شهری که روایت مقاومت و ایستادگی اش را کرده است، حاضر شد اما اینبار اشارهای هم به شرایط روز داشت و از خون دلی گفت که می خوریم. وی ادامه داد: چرا باید به رهبر «چشم» بگوییم ولی کار خود را انجام بدهیم؟ چرا ایشان باید خون دل بخورند و بگویند اجازه بازرسی را نمی­دهند آیا این تدبیر و امید است؟راوی کتاب دا افزود: دل ما خون است. آیا اینهمه شهید دادیم که به اینجا برسیم؟ نباید اجازه دهیم با بی تدبیری ها خون شهدا پایمال شود.


هنر مدیریت از نگاه رئیس صدا و سیما

حمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما که در حاشیه 24 ساعته شدن کانال آذری زبان شبکه جهانی سحر در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به فارس درباره اقدامات مهمی که در این مدت در سازمان صدا و سیما انجام داده است گفت: مجموعه‌ای از اتفاقات اعم از ساختار تشکیلات و همچنین از نظر محتوایی در این سازمان صورت گرفته است که می‌بایست در فرصتی مناسب به تفصیل درباره آن صحبت کرد. وی درباره کمبود بودجه در سازمان صداوسیما کار کردن در این شرایط عنوان داشت: معتقدم هنر مدیریت این است که در شرایط بی پولی هم بتواند کارش را به بهترین شکل انجام دهد.


احمدی نژاد اقتصاد غارت زده تحویل داد

محسن صفایی‌فراهانی در گفت و گویی در پاسخ به سئوالب پیرامون علت بی ثبایت های اقتصادی در دوران احمدی نژاد گفت؛ به دلیل رویکرد غلطی که دولت داشت بعد از سال‌ها دوباره به وضعیت سال 58 بازگشتیم،یعنی فرصت استفاده از تخصص وتجربیات تمام نیروهای مدیریت و کارشناسی کشور به بهانه‌های واهی و انگ‌های مختلف از بین رفت؛ در حالی‌که بیش از 90درصد آن افراد رشد یافته بعد از انقلاب بودند!نیروهای با دانش و کارآمد کنار گذاشته شدند و به سراغ نیروهای بی‌تجربه و فاقد کارایی رفتند؛ نتیجه آن را در پایان هشت ساله دوره احمدی‌نژاد می‌بینید؛ یعنی با توجه به بالاترین درآمد حاصل از فروش نفتی ایران در این دوره که معادل یک‌صد سال گذشته بود (بالغ بر 750میلیارد دلار)، اقتصادی بحران‌زده و نگران‌کننده وغارت زده به ارث گذاشته شد.درآمد هشت سال دوران احمدی‌نژاد را مقایسه کنید با کل درآمدهای نفتی هشت ساله آقای هاشمی‌رفسنجانی که حدود 126 میلیارد دلار و درآمد نفتی دولت اصلاحات که حدود 157میلیارد دلار بوده است.میراث دولت اصلاحات برای دولت بعد در صندوق ذخیره نزدیک به15 میلیارد دلار بود، دولت اصلاحات اقساط بدهی‌های ارزی گذشته را نیز کاهش داده و به حداقل خود رساند؛ در حالی‌که میراث دولت دهم بدهی‌های چند صد هزار میلیارد تومانی و اقتصادی نابسامان برای دولت بعد بود!به دلیل رویکرد غلطی که دولت داشت بعد از سال‌ها دوباره به وضعیت سال 58 بازگشتیم،یعنی فرصت استفاده از تخصص وتجربیات تمام نیروهای مدیریت و کارشناسی کشور به بهانه‌های واهی و انگ‌های مختلف از بین رفت؛ در حالی‌که بیش از 90درصد آن افراد رشد یافته بعد از انقلاب بودند!


رایزنی حداد برای ریاست مجلس

کاظم جلالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ترکیب هیات رئیسه مجلس گفت: مدتی پیش آقای حدادعادل بحثی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ترکیب فعلی هیات رئیسه حفظ شود و ما خدمت آقای حداد عرض کردیم این موضوع را باید در فراکسیون رهروان مطرح کنیم چرا که روند فراکسیون رهروان ولایت، روندی دموکراتیک است.وی ادامه داد: آقای حداد یک جلسه نیز با دکتر لاریجانی در همین راستا داشته‌اند و در موضوع حفظ وضع موجود در هیات رئیسه بحث کرده‌اند. پاسخ من و آقای لاریجانی به مباحث مطروحه آقای حداد عادل این بود که این بحث، نظری است که می‌شود آن را در فراکسیون رهروان ولایت مطرح کرد و اگر اعضای فراکسیون با اکثریت به آن رای بدهند می‌توان به آن عمل کرد.نماینده شاهرود در مجلس با بیان اینکه اعضای فراکسیون اصولگرایان نیز برای تصمیم‌گیری در مورد انتخابات هیات‌رئیسه، جلسه‌ای را تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: در آنجا بحث‌هایی مطرح شده است که موافقت و مخالفت‌هایی را نسبت به حفظ وضعیت موجود در مورد هیات رئیسه در پی داشته است.جلالی افزود: آقای حداد عادل به من گفته‌اند با کلیت حفظ وضع موجود در هیات رئیسه موافقیم اما بعد برخی اظهارنظرها از بعضی افراد فراکسیون اصولگرایان شنیده شد که پیرو آن قرار است بعضی افراد فراکسیون اصولگرایان برای هیات رئیسه کاندید شوند و بنده به طور مشخص اسامی این افراد را به آقای حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته‌ام.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در تشریح بیشتر صحبت‌های خود با حداد عادل تصریح کرد: من به آقای حداد عادل گفتم که با توجه به اظهارنظرهای برخی افراد فراکسیون اصولگرایان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیات رئیسه نتیجه حفظ وضع موجود نخواهد بود که در مقابل آقای حداد عادل اشاره داشتند که با این افراد صحبت خواهند کرد.وی با یادآوری اینکه من امروز از آقای حداد عادل نتیجه صحبت‌هایشان را جویا شدم اما تا الان وی چیزی اعلام نکرده است، خاطرنشان کرد: حداد عادل در واکنش به اینکه برخی افراد فراکسیون اصولگرایان می‌خواهند برای هیات رئیسه کاندیدا شوند گفته است آنها از فلان جبهه هستند و اظهارات آنها سلیقه‌ای است که خیلی مورد توجه قرار نخواهد گرفت اما ما به رئیس فراکسیون اصولگرایان گفته‌ایم که بالاخره اینها از فراکسیون شما هستند و باید برای این موضوع تعیین تکلیف شود.


اولین توصیه هاشمی به روحانی چه بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی، در گزیده مصاحبه ایشان با ماهنامه اندیشه پویا آمده است:

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در سال 92 ثابت شد که آنچه مردم اراده کنند، می شود. شرط آن احترام به آزادی و آرای آنان است. در انتخابات اخیر رهبری تعبیری درباره حق الناس بودن رأی مردم داشتند... از طرفی چون ولی فقیه گفتند یک حکم شرعی است از طرف دیگر یک اصل اسلامی و انسانی و منطبق با استانداردهای دموکراسی دنیا است که حق را به اکثریت می دهد. با توجه به این اصل کسی حق ندارد با هر توجیهی در مقدمات انتخابات دخالت کند. یعنی نباید کسی را بدون دلیل رد صلاحیتی کنیم. حق نداریم از ابزار حکومتی برای رأی آوردن یا نیاوردن کسی استفاده کنیم. نمی توان حق الناس را ظالمانه سلب کرد. در تبلیغات باید عادلانه رفتار شود. در شمردن آرا باید حق رعایت شود. این شرط ها، شرط های رعایت حق الناس است و باید مراعات شان کنیم.در اولین دیدار با دکتر روحانی که رییس جمهور شده بود، دو نکته را به ایشان گفتم. اول اینکه کسی را برای وزارت و مسوولیت های دیگر به شما پیشنهاد نمی کنم و اگر در انتخاب اشخاص از من مشورت بخواهید، نظراتم را می گویم. دوم اینکه اگر در موردی انتقادی ببینم، می گویم.

اخیرا رهبری دو جمله گفتند که هر دو می تواند خط آینده را ترسیم کند. یکی اینکه «رأی مردم حق الناس است» که معنایش سلامت و آزادی همه انتخابات در جمهوری اسلامی است. جمله دیگر اینکه «عمیقا به اعتدال اعتقاد دارم» اگر حق الناس بودن رأی مردم پایه باشد و اعتدال روش کارهای ما باشد بهترین فضا برای سیاست داخلی به وجود می آید.


مردانی که به جز خدا خضوع نمی کنند

مردانی که جز به خدا خضوع نمی کنند/بازار دمشق/دکان کفاشی
بسته یکشنبه

غیب گلایه آمیز قاضی عسگر

بر اساس شنیده های تابناک؛ حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که با حکم رهبر معظم انقلاب از نخستین اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوده و به طور مستمر در جلسات این شورا حضور داشت به علت گلایه و اعتراض از روند برخی برنامه های جدید این شورا از دو ماه پیش از حضور در شورا خوداری کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها