بازدید 68831
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

گم شدن نامه‌های لاریجانی به روحانی/جابه‌جایی رکورد هخامنشی در دولت یازدهم!/ انتقاد از «عمامه به سرهای باسابقه»/ آمار مدیران احمدی نژادی دولت روحانی/ وایبر کشور را از فروپاشی نجات داد!/بنزین ۱۲۰۰ تومانی هم در راه است!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «ناکافی بودن حقوق ۱۷ میلیون تومانی برای پزشکان عمومی»، «بی‌شعوری کردند نامه به ولایتی را منتشر کردند»، «بانکداری ما الگویی کاملاً غربی و حرام دارد»، «مذاکره وزیر صنعت برای خرید استقلال و پرسپولیس» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 25 May 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت پیروزی روحانی و باخت جلیلی از دید الله کرم

حسین‌ الله‌کرم در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر این اگر آقای عارف از صحنه انتخابات کنار نمی‌کشید، آرای روحانی چگونه بود، گفت: کارگزاران و اصلاح‌طلبان در جامعه ما دارای رأی هستند اما به نظر من این دو گروه نه تنها در زمان ریاست جمهوری بلکه در زمان حاضر نیز آرای زیادی ندارند.وی بیان کرد: آرای این دو گروه در انتخابات گذشته به دلیل عملکرد احمدی‌نژاد و تفکر مردم مبنی بر درست نبودن مسیر مذاکرات هسته‌ای در دولت گذشته شکل گرفت. به همین دلیل، با کاندیدا شدن آقای جلیلی مردم به طرف مقابل رأی دادند.این فعال سیاسی ادامه داد: در حال حاضر نیز کارگزاران و تجدید نظر‌طلب‌ها رأی مهمی ندارند البته رأی کارگزارانی دارند، نه حزب کارگزاران.

جابه‌جایی رکورد هخامنشی در دولت یازدهم!

«در حالی که دولت‌های نهم و دهم طی ۸ سال مجموعا حجم نقدینگی کشور را حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد، اما دولت یازدهم فقط در ۲۰ ماه نخست خود این رقم را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر کرده است.» براساس آمار بانک مرکزی، در پایان تیرماه سال ۱۳۹۲ یعنی همزمان با تغییر دولت، حجم نقدینگی کشور نزدیک به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود. از سوی دیگر و به گفته رئیس کل بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان سال ۱۳۹۳ به ۷۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. به گزارش مشرق، مقایسه این آمار نشان‌دهنده آن است که در ۲۰ ماه فعالیت دولت حجم نقدینگی حدود ۶۲ درصد یعنی معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. به عبارت دیگر در حدود ۶۰۰ روزی که از عمر دولت می‌گذرد روزانه ۵۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده شده است. گفتنی است اگر آمار حجم نقدینگی در مردادماه سال ۱۳۹۲ را به عنوان ابتدای شروع به کار کابینه دولت مورد محاسبه قرار دهیم (۴۹۲ هزار میلیارد تومان)، رقم افزایش نقدینگی در ۱۹ ماه نخست دولت یازدهم به ۲۹۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که معادل روزانه رقم ۵۰۸ میلیارد تومان است. تداوم رشد بالای حجم نقدینگی، در حالی است که مسئولان دولت از‌‌ همان ابتدا بر کنترل نقدینگی تاکید داشتند و دولت سابق را به علت همین پدیده سرزنش می‌کردند.

حقوق ۱۷ میلیون تومانی هم پزشکان عمومی بیکار را سر کار نیاورد

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در پنجمین جلسه شورای سلامت دهان که روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینکه اکثر ما ایده آلیست هستیم گفت: طبیعی است که هیچ کار جمعی، بدون نقص نیست یا اینکه به گونه‌ای نیست که تمام خواسته‌ها محقق شود. هاشمی با اشاره به اینکه با هیاهوهای ایجاد شده باور کرده بودم که ۲۰ هزار نفر پزشک عمومی بیکار داریم اضافه کرد: ما با پرداختی‌های ماهانه ۱۵ و ۱۷ میلیون که گاهی مورد انتقاد اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نیز بود تلاش خود را برای بکارگیری این پزشکان در مناطق محروم به کار گرفتیم. وزیر بهداشت افزود: با وجود پرداخت‌های مناسب به پزشکان شاهد بودیم که تنها حدود ۱۵۰۰ پزشک عمومی اعلام آمادگی کردند و این خود می‌تواند به این معنی که یا پزشک عمومی نداریم یا آن‌ها تنها شماره نظام پزشکی دارند و دیگر پزشک نیستند.

۷۰ درصد سؤال‌ها از وزرا تکراری است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری تأکید کرد: هرچند سؤال پرسیدن جزو حقوق نمایندگان است و باید به آن احترام گذاشت، به نظر می‌رسد سوالات نمایندگان از وزرا از حد متعارف بسیار فرا‌تر است. معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: برخی وزارتخانه‌ها حقیقتاً وظایف بسیار سنگینی دارند، وزارتخانه‌هایی که با ادغام چند وزارتخانه‌ و سازمان شکل گرفته‌اند و امروز حجم بزرگی از کار در آنها وجود دارد و وزیر باید وقت زیادی رابرای وزراتخانه خود مصرف کند. انصاری با تأکید بر اینکه وزرا باید برای انجام وظایف خود زمان کافی داشته باشند، یادآور شد: وزرا در هفته یکی دو روز و در هر روز میانگین چهار تا شش ساعت، در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای پاسخگویی به سؤالاتی که بعضاً ۷۰ درصد تکراری هستند، حضور یابند. وی در تشریح تکراری بودن سؤالات نمایندگان افزود: ۷۰ درصد سؤال‌ها از وزرا تکراری است که در هفته‌های قبل، از سوی نمایندگان دیگر مطرح و پاسخ آن داده شده٬، اما متأسفانه مجدد‌‌‌ همان موضوع مطرح می‌شود.

برای جانشینی پدرخوانده صنعت را وارد کرده اند

بعد از اینکه حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در صفحات اجتماعی صحبت از تغییرات در کابینه یازدهم را به میان آورد، بار دیگر محمدرضا نعمت‌زاده در صدر احتمال تغییرات در کابینه قرار گرفت و چند روز بعد بار دیگر نام مردی که سایه‌اش بر سر نعمت‌زاده سنگینی می‌کند برای جانشینی وی مطرح شد. در چند هفته اخیر شایعه حضور رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور که در دوران اصلاحات سابقه حضور فعالی در بخش صنعت کشور را دارد و گفته می‌شود که گزینه اول دولت تدبیر و امید برای آن وزارتخانه بوده است بار دیگر در محافل مختلف خبری و صنعتی کشور شنیده می‌شود. جهان نیوز نوشت؛ ویسه که القاب مختلفی در صنعت کشور از جمله «پدر خوانده» و «مرد در سایه صنعت» را یدک می‌کشد در هشت سال حضور دولت‌های نهم و دهم با اعلام بازنشستگی اجباری در صنعت کشور حضور نداشت اما گفته می‌شود همچنان نفوذ خود را در این بخش مهم اقتصاد کشور حفظ کرده بود.

سانسور مصوبه انتخاباتی مجمع تشخیص در صداوسیما

در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو بند دیگر از سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب رسید؛ اما بخش خبری ۲۰ و سی رسانه ملی، در خبر تنظیمی خود با سانسور بخشی از این مصوبه مجمع، تنها بند دوم را اعلام کرد.

به گزارش آنا، روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال پایان بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، ادامه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات را از سر گرفت.

در جلسه روز شنبه ـ ۲ خرداد ـ‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، دو بند دیگر از سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب رسید؛ اما بخش خبری ۲۰ و سی رسانه ملی، در خبر تنظیمی خود با سانسور بخشی از این مصوبه مجمع، تنها بند دوم را اعلام کرد.

این بخش خبری درباره جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرد که این مجمع در ادامه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات، مصوب کردند دخالت قوای سه گانه در انتخابات در چارچوب قانون است و جهت دادن به آرا ممنوع است و کاندیداها و احزاب حق استفاده از حمایت و امکانات کشورهای خارجی را ندارند.

خبر سانسوری رسانه ملی در حالی بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز گذشته خود، بند دیگری را نیز به شرح زیر تصویب کرده بود؛

۱ _فراهم نمودن سازوکار مناسب برای حضور نمایندگان داوطلبان و احزاب در تمام مراحل انتخابات اعم از اخذ رأی، شمارش، تجمیع و اعلام نتیجه نهایی

یک مدیر عربستانی پرسپولیس و فوتبال ایران را تهدید کرد

روزنامه شرق الاوسط مهمترین روزنامه جهان عرب همچنان به انتشار اخبار منفی علیه پرسپولیس و ایران مشغول است و این همان رویکردی است که آنها در صفحات سیاسی خود نیز دارند.

به گزارش نامه نیوز، پس از اتفاقات پیش آمده در بازی رفت تیم های پرسپولیس و الهلال در استادیوم آزادی تهران، محمد حنزاب، مدیر مرکز امنیت ورزشی با روزنامه شرق الاوسط مصاحبه ای را انجام داده است. حنزاب در مورد مسائل آن روز و تصاویر منتشر شده در توئیتر می گوید: اگر ثابت شود که ادعای عربستانی ها مبنی بر آزار و اذیت آنها در تهران و توهین به پرچمشان صحیح بوده است، AFC می تواند پرسپولیس را از مسابقات حذف کند و حتی ایران را از میزبانی مسابقات زیر نطر فیفا و AFC محروم نماید. فیفا ورود هرگونه مسائل سیاسی به فوتبال را ممنوع می شمارد و هرکس را که به کشور دیگری توهین نماید مورد مجازات قرار می دهد. AFC مشغول بررسی تصاویر توهین آمیزی است که در صفحات اجتماعی منتشر شده و اگر صحت قضیه برای کمیته انضباطی AFC محرز شود، پرسپولیس و ایران با محرومیت های سنگینی روبرو خواهند شد. این تصاویر روح جهان عرب را آزرده است. هم اکنون چشم امید مردم عربستان به رای کمیته انضباطی و مرکز بین المللی امنیت ورزشی است.

رونمایی از یک شاهکار دیگر در دولت دهم!

یک سایت خبری مدعی شد که در ماه‌های پایانی دولت دهم، میلیون‌ها دلار پول بیت‌المال در حوزه صنعت نفت به سبب سوء مدیریت و بی‌توجهی مدیران مربوطه به باد رفت. به گزارش نامه نیوز، در سال ۹۱، میلیون ها دلار از پول بیت‌المال برای خرید اقلام مورد نیاز صنعت نفت از سوی مدیران وقت شرکت «ن» به یک دلال پرداخت شده است که هیچگاه این اقلام تحویل کشورمان نشده است. در ماه‌های قبل از حضور دولت روحانی، شرکت «ن» که یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت است، طی اقدامی از طریق یکی از دلالان و بدون انجام بررسی‌های لازم و صرفا براساس دستور مدیریتی، میلیون‌ها دلار را به اشتباه در اختیار واسطه‌ای در خارج از کشور قرار داده که اساسا هیچ ربطی به موضوع خرید نداشته و علی‌رغم پیگیری‌های به عمل‌ آمده، تاکنون دریافت‌کننده وجه حاضر به بازگرداندن این مبلغ نشده است.

واکنش آیت‌الله جنتی به فعالیت انتخاباتی دولت

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان عصر دیروز در گردهمایی سه هزار نفری ناظران شورای نگهبان در حسینه عاشقان کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دو انتخابات مهم در پیش داریم که انتخابات فوق العادی است، تصریح کرد: زیرا دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اثرگذاری بسیاری در کشور دارند. دبیر شورای نگهبان با بیان این که عده ای انتظار دارند افرادی که صلاحیت های لازم را ندارند وارد مجلس خبرگان رهبری شوند، بیان داشت: اهمیت مجلس خبرگان رهبری از مجلس شورای اسلامی نیز بسیار بالاتر است، چون در مورد رهبری تصمیم می گیرد. وی با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری فعلی مورد قبول است، خاطرنشان کرد: اما عده ای به دنبال تضیف قدرت رهبری و ولایت فقیه در کشور هستند تا وارد مجلس خبرگان شوند و نقشه های خود را محقق کنند. آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفیم که شاهدیم دولت مقدمات ورود به انتخابات را به وضوح اعلام می کند، بیان داشت: عده ای می خواهند قدرت مجلس را قبضه کنند تا قدرت نظام را در دست گرفته و هر دولتی که می خواهند را روی کار بیاروند.

افتتاح نانوایی و گاوداری که تشریفات ندارد

سیداحسن علوی در اعتراض شدید بە سفر معاون اول رئیس‌جمهور بە کردستان اظهار کرده است: جای تاسف است کە مسئولین برای افتتاح نانوایی بە کردستان می‌آیند. وی تصریح کرد: باید قبل از انجام این سفر با نمایندگان کردستان مشورت صورت می‌گرفت تا جلسەای در راستای تبیین مشکلات استان با معاون اول برگزار می‌شد. نمایندە مردم سنندج، دیواندرە و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: اما یک روز قبل از سفر بە نمایندگان اطلاع دادە شد کە معاون اول آقای روحانی برای افتتاح یک واحد نان صنعتی، بستنی‌سازی و گاوداری بە کردستان می‌آید. علوی با بیان اینکه در استان‌های دیگر هر روزه از این واحدهای کوچک صنعتی افتتاح می‌شود و امری عادی است، گفت: هیچ نیازی بە حضور معاون اول رئیس‌جمهور نیست.

اعراب پشت درهای بسته درباره ایران مثل ما حرف می زنند

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید با اعراب علیه ایران متحد شود. لیبرمن گفته: من بار‌ها تلاش کردم که به وزرای خارجه در سراسر جهان اعلام کنم بهترین چیزی که آن‌ها می‌توانند از طریق آن به پیشرفت صلح در خاورمیانه کمک کنند این است که ما را فراموش کنند زیرا تمامی پیشنهاد‌ها و ایده‌های آن‌ها چیزی به جز ویرانی به همراه نداشته است. در امور ما دخالت نکنید زیرا ما می‌توانیم در تعامل با عربستان سعودی؛ مصر و کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) بر ضد ایران تعامل کنیم. ما با تعامل با هم می‌توانیم جهان را تغییر دهیم. وی در پاسخ به این سوال که در دیدارهای محرمانه در اروپا با مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آن‌ها چه مسائلی را مطرح کرده‌اند، گفت: زمانی که شما با آن‌ها در پشت درهای بسته دیدار می‌کنید آن‌ها همانند ما سخن می‌گویند. اخیرا زمانی که آن‌ها با رئیس جمهور اوباما هم دیداری داشتند همانند ما درباره ایران گفت وگو کردند. در حال حاضر شکاف کمی بین ما و آن‌ها وجود دارد. آن‌ها باید روزی از این مرز عبور کنند و از مذاکرات مخفیانه با ما به طرف روابط رو در رو و عادی رو بیاورند. هنوز راهی پیش رو وجود دارد که باید طی شود. من پیشرفت‌هایی را که تاکنون داشته‌ایم بی‌ارزش نمی‌کنم. رسیدن به این وضع زمان اندکی می‌برد اما در پایان ما به آنجا خواهیم رسید. این تنها به خاطر ما نیست بلکه به خاطر منافع خودشان است. آن‌ها آنچه را هم اکنون در لیبی؛ سوریه و یمن می‌گذرد به خوبی مشاهده می‌کنند. چاقو بر روی گلوی آن‌ها قرار دارد. آن‌ها همچنین چگونگی تعامل با آمریکا را ارزیابی می‌کنند. اگر کشورهای میانه رو جهان عرب خواهان نجات از وضع موجود هستند باید بجنگند و حملات هوایی کافی نیست. آن‌ها به حضور در میادین جنگ نیازمندند.
 
جالب اینکه در یادداشت‌های شهید حسن باقری در نقل سخنان محسن رضایی در سال ۱۳۶۰ آمده: «آمریکا همانطور که از منافقین و بنی‌صدر به نتیجه نرسید از این جنگ، هم به نتیجه نخواهد رسید ولی بعد از جنگ دو کارعلیه ما انجام خواهند داد، اول اینکه ایران را محاصره اقتصادی می‌کنند و دوم اینکه اعراب را به جای اسرائیل روبه‌روی ما قرار خواهند داد».
 
مردم ایران برای سفر به افغانستان باید «گواهی بهداشت» ارائه کنند!

تلاش برای افزایش اعتبار سفر با پاسپورت ایرانی از جمله شعارهای دولت تدبیر و امید بوده با این وجود به نظر می‌رسد حداقل تاکنون اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته یا اینکه اعلام نشده است و برخی کشور‌ها محدودیت‌های جدید برای سفر خارجی اتباع ایرانی آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال، کشور گرجستان در بخشنامه جدیدی صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع ایرانی را از اول سپتامبر سال قبل (۱۰ شهریور ۱۳۹۳) ممنوع کرده و خواستار سختگیری‌های جدید و طی مراحل صدور ویزای برای اتباع ایرانی در کنار اتباع عراقی در سفارت خانه‌های این کشور شده است! بر اساس این بخشنامه، اعلام شده در مرزهای زمینی این کشور نیز برای پاسپورتهای عراقی و ایرانی متوقف شده و باید این موضوع به مسافران ایرانی اطلاع رسانی شود. همچنین سفارت هند نیز در بخشنامه جدیدی که به دست صبحانه رسیده، صدور ویزای هند برای اتباع ایرانی را منوط به انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کرده است! کامبوج نیز که از توسعه نیافته‌ترین کشورهای جهان است ازچند ماه قبل صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان را ممنوع کرده است. اما در جدید‌ترین اتفاق، بنا بر اعلام نمابندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور به مسئولان استانداری خراسان رضوی که نسخه‌ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است طبق اطلاعیه سرکنسولگری افغانستان در مشهد، برای صدور ویزا برای مردم کشورمان که قصد مسافرت به افغانستان را دارند، ارائه گواهی بهداشت (سلامتی) الزامی است.


وایبر جمهوری اسلامی را از فروپاشی نجات داد!

نعمت‌الله فاضلی که روزنامه اعتماد وی را جامعه شناس معرفی کرده است در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با همین روزنامه که پیرامون تأثیر شبکه‌های اجتماعی موبایلی انجام شده، اظهار کرده است:«کمی زمان لازم است تا مردم در نتیجه آزمون‌ها تجربیاتی که از این فضای گفت وگویی به دست می‌آورند به طور جمعی و ناخودآگاه کم کم به حدی از اعتماد به نفس برسند که در مسائل بنیادی‌تر و مهم‌تر هم ورود کنند. جامعه ما هنوز به قابلیت‌های فضای گفت وگوی اجتماعی پی نبرده است و ناباورانه در یک شوک فرهنگی قرار دارد. کسی که اولین بار تصاویر تلخ کشتن سگ ها در شیراز را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد تصور نمی کرد این اتفاق به یک حادثه عمومی منجر شود اما وقتی این تجربه را کسب کرد طبیعی است که کم کم به این فکر بیفتد که از همین راه می تواند واکنش مردم را نسبت به مسائل بزرگ تری بر انگیزد. من معتقدم در آینده نه چندان دور جامعه ایران جسارت کافی برای بیان مسائل بزرگ تر را هم به دست خواهد آورد»!

شخص مذکور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی وجود فروپاشی در جامعه ایران در دو سال قبل! شده و گفته است:تا دو سال پیش همه جامعه شناسان ما صحبت از فروپاشی جامعه ایران می کردند و دلیل آن را در بسته شدن راه گفت‌وگو در جامعه بیان می کردند. به دلیل ضعف نهادهای مدنی خطر فروپاشی واقعا جامعه ایران را تهدید می کرد اما همین شبکه های اجتماعی مانند وایبر، واتس آپ و... فرصتی را فراهم کرد تا افراد جامعه ایران ساعت هایی را در روز به صورت رایگان در خدمت این گفت‌وگو قرار دهند!

طائب: مذاکرات هسته ای شکست خورد


به گزارش پارسینه، حجت الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه راهبردی عمار (مخصوص مقابله با جنگ نرم) روز گذشته بعدازدرس خارج فقه درپاسخ به سوال یکی ازطلاب، که پرسید «آیا کفن پوش شدن دست جمعی به نشانه اعتراض به رفتاردولت درمذاکرات راتأییدمیکنیدیاخیر؟» با ادعای اینکه مذاکرات هسته‌ای شکست خورده است، گفت: بنظر من مذاکرات شکست خورده است ودولت وحامیانش بدنبال مقصرمیگردند و دلیل اینکه یک شبه بنزین راحذف می‌کنندیا نان راگران می‌کنند اعمال فشار بیشتر به مردم به بهانه تحریم و متقاعدکردن مردم به هرنوع توافقی است. طائب گفت: ازطرفی این وضعیت باعث می‌شود اگر مومنین به مذاکرات اعتراض کنند و توافق هم حاصل نشود، با ایجاد جوسازی دررسانه‌ها معترضین ورهبری را مقصر شکست مذاکرات معرفی می‌کنند! لذا بایدبسیار محتاط وبابصیرت مسئله راپیگیری کردورفتارهایی مانندکفن پوشیدن فعلا نابجاست.

سرنوشت مبهم نامه های لاریجانی به روحانی

به گزارش صبحانه، چند سالی است هیأت تظبیق مصوبات دولت با قوانین که یکی از اختیارات قانونی رییس مجلس است، به طور منظم و فشرده، اقدام به بررسی مصوبات هیئت دولت کرده و مواردی را که بر اساس نظر و بررسی حقوقدانان دارای اشکالات و مغایرت‌های قانونی است، به هیئت دولت و شخص رییس جمهور اعلام می‌کند. البته برای آنکه تصمیم گیری در این زمینه، دقیق و مطمئن باشد، تعدادی از مسئولان دولتی نیز عضو این هیأت شده‌اند و هر کدام از مصوبات، در صورت داشتن ایراد و ابهام قانونی در مغایرت با قوانین اصلی کشور، به دولت اعلام می‌شود و پس از دریافت نظرات قوه مجریه، مجددا بررسی شده و در صورت پایدار ماندن آن مغایرت، رسما از سوی رییس مجلس به رییس جمهور اعلام می‌شود و عمده این نامه‌ها نیز جهت ثبت قانونی، در روزنامه رسمی نیز منتشر می‌شود. اما ظاهرا این رویه، با اشکالاتی در بخش‌های ساده‌ای چون ارسال و دریافت نامه‌ها همراه بوده است به طوری که رسما در نهاد ریاست جمهوری از واصل نشدن برخی از این نامه‌های مهم، سخن گفته شده است. بر اساس نامه یکی از مسئولان معاونت حقوقی ریاست جمهوری به یکی دیگر از معاونت‌های این بخش که نسخه‌ای از آن به دست صبحانه رسیده، تأکید شده است که در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۲، عدم وصول تعدادی از ایرادهای رسمی نسبت به مصوبات دولت به مجلس شورای اسلامی منعکس شده بوده اما پاسخی دریافت نشده است. همچنین در ادامه این نامه نکته جالبی مطرح شده و آمده است که نامه مربوط به مغایرت قانونی برخی مصوبات مهم دولت که در سال ۹۲ توسط رئیس مجلس باطل شده، به نهاد ریاست جمهوری واصل نشده است و پس از درج در روزنامه رسمی «اخیرا» از وجود ان آگاهی حاصل شده است !


آمار مدیران احمدی نژادی دولت روحانی

یک عضو بنیاد باران به ایلنا گفت: وزارت کشور٬ استاندارن و فرمانداران به عنوان مجری انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی نقش مهمی دارند٬ اگرچه وزارتخانه، حوزه معاونت سیاسی، ستاد انتخابات و وزیر کشور به مراتب نقش مهم‌تری دارند، چون ساحت‌های کلان را دنبال می‌کنند. ناصری با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان و انتخابات این است که بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی و شهرستانی هنوز از دولت قبل هستند، در پاسخ به اینکه آیا پیش‌بینی می‌کنید دولت تصمیم به ایجاد تغییر در چینش کابینه داشته باشد، گفت: نمی‌دانم٬ این تصمیمی است که آقای روحانی باید بگیرد. نمی‌دانم آقای روحانی چنین تصمیمی دارد که کابینه یا وزیر را در این موضوع تغییر بدهد.


پورشه سوارانی که سبد کالا می گیرند

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با نما درباره اشتباه محاسباتی دولت در حذف یارانه نقدی برخی از افراد کم درآمد در اردیبهشت ماه گفت: متأسفانه با وجود اینکه مجلس برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد‌ها قانون وضع کرده است یک بی‌تدبیری در دولت در حال وقوع است در یکی دو سال گذشته دولت نه تنها به مصوبه مجلس در خصوص حذف دهک های پردرآمد عمل نکرده بلکه شرایط ثبت نام برای افرادی که از ثبت نام یارانه جا مانده بودند بخوبی فراهم نشد در حالی که بیشتر این افراد از قشرهای  آسیب پذیر جامعه هستند باید آن‌ها بتوانند به راحتی یارانه خودشان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد هستیم از نقاط مختلف کشور با نمایندگان تماس گرفته می‌شود و اعلام می‌کنند دولت که قرار بود یارانه اقشار ثروتمند جامعه را حذف کند نه تنها این کار را نکرده بلکه آمده بخشی از جامعه را که نیازمند این یارانه بودند را ناگهانی قطع کرده است من خواهش می‌کنم دولت در این باره تصمیم درستی بگیرد اگر قرار است یارانه افرادی هم قطع شود با تحقیق و شناسایی درست یارانه دهک‌های پردرآمد را حذف کنند، متاسفانه‌‌ همان بازی که در زمان توزیع سبد کالا پیش آمد در حال تکرار شدن است ما اطلاع داریم افرادی با پورشه و ماشین‌های گران قیمت برای دریافت سبد کالا مراجعه کردند، طبق آمارهای که خود دولت داده است ۳۱۲ نفر از کسانی که خودروهای میلیاردی داشتند سبد کالا دریافت کردند، بعد می‌بینیم برخی از جامعه کارگری ما و افرادی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند به این‌ها سبد کالا تعلق نگرفت.

بنزین ۱۲۰۰ تومانی هم در راه است؟

بیژن حاج محمد رضا رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص آخرین خبر‌ها از وضعیت بنزین اظهار داشت: به هر حال ما هم از وضعیتی که چند روز پیش به واسطه عدم واریز بنزین به کارتهای سوخت به وجود آمد ناراضی هستیم چون باعث شد مردم از دست ما ناراضی باشند.

وی در ادامه افزود: ما در همین رابطه نامه‌ای رسمی را به زنگنه وزیر نفت ارسال کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم کاری که انجام دادند اشتباه بوده است، دوستان باید حداقل ۷۲ ساعت قبل از قطع سوخت از کارت‌ها آن را اطلاع رسانی می‌کردند تا مشکلی به وجود نیاید. رئیس جایگاهداران سوخت کشور خاطر نشان کرد: ده روز پیش بود که رئیس ستاد سوخت کشور مصاحبه‌ای را نجام داد که قیمت بنزین تغییر نمی‌کند اما متاسفانه بعد از چند روز واقعیت را دیدیم که چگونه قیمت بنزین افزایش یافت. حاج محمد رضا تصریح کرد: قیمت بنزین از قبل هم مشخص بود که ۱۰۰۰ تومان می‌شود چون مردم راضی هستند و فکر نمی‌کنم دولت دوباره بخواهد قیمت بنزین را کاهش دهد حتی این احتمال هم وجود دارد که بنزین بازهم از ۱۰۰۰ تومان افزایش یابد و به ۱۲۰۰ هم برسد. وی در پایان تأکید کرد: به هر حال هدف دولت این بود که این افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردهم این افزایش را قبول کرده‌اند و هیچ مشکلی هم در این رابطه وجود ندارد.


انتقاد یک مقام سپاه از عمامه به سرهای باسابقه

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف دشمن گرفتن ماهیت دینی از انقلاب است، گفت: دشمنان می‌خواهند اسلام سکولار را در ایران حاکم کنند، دشمنان معتقدند که باید انسان‌ها را متقاعد کرد که منهای روحیه جهادی و انقلابی می‌تواند دین دار باشد. به گزارش روز نو، حجت الاسلام عبد الله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امشب در مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر که با حضور طلاب در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از روش‌های هدایتی قرآن توجه دادن به ایام الله است، گفت: روز‌ها به اعتبار مظروف یوم الله می‌شوند.

حجت الاسلام حاج صادقی ابراز داشت: دشمن به دنبال این است که القا کند برای نجات دادن انقلاب باید دست به سوی بیگانگان دراز کرد، گاهی این سخن را نیز برخی عمامه به سرهای باسابقه انقلاب نیز مطرح می‌کنند؛ اینکه برخی می‌گویند ما هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداشته و نباید دین را در این عرصه‌ها وارد کرد بسیار خطرناک است. وی عنوان کرد: قرآن به ما آموزش داده که به زور نمی‌توان کسی را به بهشت برد، اما همین قرآن می‌فرماید اگر کسی را به بهشت نمی‌برید جاده جهنم را نیز آسفالت نکنید، جاده بهشت باید برای جوانان صاف شود اما متأسفانه برخی برعکس این مسأله عمل می‌کنند؛ طلاب باید عکس العمل مناسبی انجام دهند.

فعالترین تولیدی‌ کشور چاپخانه بانک‌ مرکزی بود

طهماسب مظاهری رییس سابق بانک مرکزی می گوید: اشتباه استراتژیک دولت احمدی‌نژاد این بود که اصل محدودیت منابع را نادیده گرفت و فرض را بر این نهاد که منابع تحت اختیارش نامحدود هستند. آقای احمدی‌نژاد به همین دلیل و با این پیش‌فرض، تصمیمات نامحدودی را اتخاذ می‌کرد و متاسفانه هر تصمیمی که به ذهنشان می‌رسید، می‌گرفتند. همین مسأله نیز باعث شد که عده‌ای آمدند، پیشنهاداتی را با منابعی ارائه دادند که آهسته آهسته فسادی هم از این ناحیه شکل گرفت. یعنی روز اول به این صورت نبود که فساد سنگین و دامنه‌داری در دولت آقای احمدی‌نژاد وجود داشته باشد اما به مرور زمان با این روحیه و با درنظر نگرفتن اصل محدود بودن منابع، این فساد‌ها آغاز شد.در یک دوره به بانک مرکزی دستور پرداخت‌های متعدد را دادند و تا زمانی که بنده در سمت ریاست این نهاد مشغول خدمت بودم، جلوی این مسئله گرفته شد اما بعد از من، چاپخانه اسکناس بانک مرکزی، فعال‌ترین واحد تولیدی کشور شد و رونق پیدا کرد اما گفتنی است که هر زمان چاپخانه بانک مرکزی رونق پیدا کند، از آن سو، رونق اقتصادی کشور از بین می‌رود.

بی‌شعوری کردند نامه به ولایتی را منتشر کردند

انتشار نامه محرمانه آیت الله مهدوی کنی به علی اکبر ولایتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری چندی است که فضای رسانه‌ای کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در این باره گفته: من اطلاعی ندارم که دو روز قبل از انتخابات آن زمان، نامه به دکتر ولایتی رسیده یا خیر، ولی بنده فعلا در جایگاه و موضع اظهار نظر نمی‌باشم.

سید رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری هم مخالفت شدید خود را با انتشار این نامه اعلام کرده و گفته: هیچ معنا و توجیهی ندارد که بیایند یک نامه‌ای که آیت الله مهدوی کنی به صورت خصوصی برای دکتر ولایتی نوشتند‌اند را منتشر کنند و آن را در معرض نقد بگذارند. بنده مخالف این کار هستم. یک آدم باشعور باید متوجه این باشد که هر چیزی و یا هر مطلبی قابل نشر نیست و شاید در آن زمان تبعات بدی را به همراه داشته باشد و یا نظام را خدشه دار کند.

بانکداری ما الگویی کاملاً غربی و حرام دارد

محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که الگوی اقتصاد فعلی را ما از غرب وحشی گرفته‌ایم، گفته: امروز بانکداری ما الگویی کاملاً غربی و حرام دارد. من اطمینان دارم روزی خواهد آمد که روی اسکناس‌های ایران بنویسند که این معادل فلان مقدار طلا است. در ابتدای ظهور اسلام سکه‌ها یک دیناری سه گرم و یک‌سوم گرم طلا بوده است و در آن زمان یک دینار ارزش یک گوسفند را داشت در حال حاضر نیز این میزان قیمت یک گوسفند زنده است.

دو روایت متناقض احمد توکلی از آزادی بیان

احمد توکلی که در ابتدا در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آزادی مطبوعات در شرایط حاضر را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفته بود «اگر آزادی مطبوعات به قدر کافی وجود داشت من هم اکنون در دادگاه نبودم.»، پس از این که هیئت منصفه وی را از اصلی‌ترین اتهامات دادستان مبرا اعلام کرد، گفته: این نشانه وجود آزادی و اهتمام هیأت منصفه محترم به آزادی رسانه‌هاست؛ چه آنکه در این شرایط و با وجود صراحت دادستان از یک طرف و دفاعیات صریح متهم از طرف دیگر، حق به طرف آزادی خواهی داده می‌شود.

نظر جنجالی وزیر دفاع آمریکا در باره ارتش عراق

وزیر دفاع ایالات متحده، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، گفته نیروهای عراقی با وجود آنکه شمارشان در رمادی بیشتر از افراد «حکومت اسلامی» بوده، اما اراده خود را به نبرد و دفاع از دست دادند. به گفته اشتون کارتر «آنچه رخ داده، این است که نیروهای عراقی تمایلی به مبارزه از خود نشان نداده‌اند. شمار آنها کم‌تر نبوده است و از شمار نیروهای مقابل به مراتب بیشتر هم بوده است و آنها نبرد را رها کرده و از منطقه عقب نشسته‌اند».

به گفته اشتون کار‌تر «به او، و فکر کنم بیشتر ما، گفته شده که با تمایل عراقی‌ها برای جنگیدن با «دولت اسلامی عراق و شام»، و دفاع آن‌ها از خود، مشکل داریم».

نقد اعتراض بودجه‌ای سرافراز

رئیس سازمان صدا و سیما در اعتراض به مشکلات مالی صدا و سیما مدعی شده که «کمک دولت به رسانه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و برای اینکه عمق فاجعه را متوجه شوید باید بدانید در سفر اخیر رییس جمهوری به استان گیلان و برای ساخت ۱۱ کیلومتر آزادراه منجیل- رشت ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت. یعنی رسانه‌ای با ابعاد ملی و محلی و منطقه‌ای ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک بگیرد. آن وقت ۱۱ کیلومتر آزاد راه هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود».

این در حالی است که محاسبات نشان می‌دهد که عدد اعلام شده از سوی سرافراز برای ۱۱ کیلومتر آزادراه تقریبا ده برابر عدد واقعی است و از سوی کمک دولت به صدا و سیما تنها منبع مالی صدا و سیما نیست.

واکنش ظریف یه سخنان باهنر درباره فردو

نماینده مردم اردکان در مجلس گفته: وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی امروز ادعای نایب رئیس دوم مجلس مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژ‌ها به ۳۰۰ سانتریفیوژ را رد کرد. تابش همچنین در پاسخ به اینکه «آقای باهنر روز گذشته اعلام کردند که تعداد سانتریفیوژهای فوردو به ۳۰۰ سانتریفیوژ کاهش یافته است، آیا این موضوع در نشست امروز مطرح شد؟» گفته: بله این موضوع مطرح و از سوی وزیر امور خارجه رد شد. آقای ظریف تصریح کرد که طرف مقابل ابهاماتی درخصوص مذاکرات به وجود می‌آورد اما متعجبم که آقای باهنر این عدد را از کجا به‌دست آورده است؟

آگهی‌های خیابانی ازدواج در اصفهان


مذاکره وزیر صنعت برای خرید استقلال و پرسپولیس!

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس با حضور در برنامه پایش ضمن اعلام این که به خصوصی‌سازی نمره ۷ می دهم، گفته: آنچه از صحبت های وزیر صنعت و معدن برداشت کرده ایم این است که به نظر می رسد گفت وگویی میان وزرا برای خرید باشگاه های استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر