بازدید 3360

دولت فرانسه چهره دروغین از ایران نشان داده است

سیاست های کشور فرانسه مبنی بر نشان دادن چهره ای اغراق آمیز همراه با دروغ از کشور ایران بودطوری که گروه گردشگران همراه ما در سفر به ایران ما منتظر رفتار متفاوتی از مردم ایران بودند.
کد خبر: ۵۰۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 24 May 2015
رئیس موسسه مطالعات روابط بین الملل در پاریس گفت: سیاست های کشور فرانسه مبنی بر نشان دادن چهره ای اغراق آمیز همراه با دروغ از کشور ایران بودطوری که گروه گردشگران همراه ما در سفر به ایران ما منتظر رفتار متفاوتی از مردم ایران بودند.

به گزارش ایرنا، آنتوان اسفر، عصر شنبه در نشست صمیمانه مدیر کل میراث فرهنگی فارس و شرق شناسان و استادان دانشگاه کشور فرانسه در آرامگاه حافظ شیراز بیان کرد: این درحالی است که در بدو ورود به کشور ایران توقع استقبال و رفتار مهربانانه و با عشق از سوی مردم این کشور به ویژه استان فارس نداشتیم اما رفتار مردم ایران با ما خلاف انتظار بود.

وی افزود: مردم به ویژه گردشگران کشور فرانسه سال های متمادی از دولت فرانسه سخنان دروغ و اغراق آمیزی علیه ایران شنیده اند که با ورود به کشور ایران به خصوص استان فارس تمام این گفته ها خنثی شد.

این شرق شناس فرانسوی با بیان اینکه از کشور ایران نمی ترسیم و ایران کشور امن و خوبی است اظهارداشت: نمی خواهم علیه دولتم در کشور خارجی سخن بگویم اما فرانسه در مورد کشور ایران به مردمش راست نگفت.

اسفر اضافه کرد: مردم فرانسه عاشق مردم و تمدن کشور ایران هستند و موجب خوشحالی است که از سال 2005 تاکنون بسیاری از مردم کشور فرانسه به ایران سفر کرده اند.

این استاد دانشگاه سوربن فرانسه عنوان داشت: اگر تا دهم تیرماه جاری توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 حاصل شود تعداد بسیار زیادی از توریست های فرانسه به ایران سفر می کنند.

او افزود: سالانه 15 میلیون نفر از مسافران و گردشگران کشور فرانسه از بخش مصر و ایران موزه لوور پاریس بازدید می کنند چون دو کشور ایران و مصر دارای فرهنگ غنی هستند.

فارس و جایگاهش در ایران و جهان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: فارس با برخورداری از بیش از سه هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور و چهار اثر جهانی یک ایران کوچک است که تنوع آب و هوایی و آثار باستانی منحصر به فردی دارد.

مصیب امیری با بیان اینکه فارس و شیراز از مناطق مهم و تاثیرگذار در ایران و جهان هستند افزود: تمدن فارسی ها به دوره پیش از تاریخ بر می گردد که آثار موجود در این استان بیانگر قدمت تاریخی فارس در جهان است.

امیری اظهارداشت: 30 نقش برجسته دوره ساسانی و پنج شهر باستانی متعلق به دو هزار سال قبل مربوط به دوره ساسانی در استان فارس وجود دارد.

وی اضافه کرد: فارس دردوره های تاریخی متعددی مانند زندیه پایتخت ایران بوده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه دردو سال گذشته شاهد حضور گردشگران کشورهای خارجی در استان فارس بودیم که در این زمینه برای رفاه حال گردشگران و ارائه خدمات مناسب تر، تدابیری برای افزایش مراکز اقامتی اندیشیده شد.

مردم کشور فرانسه به فرهنگ ایرانیان عشق می ورزند


رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس نیز گفت: کشور فرانسه در اشاعه فرهنگ و تمدن ایران در اروپا سهم به سزایی داشته است.

کوروش کمالی سروستانی افزود: فرانسویان به فرهنگ ایرانیان عشق می ورزند و فرهنگ ایرانیان را ارج می گذارند.

وی با اشاره به طراحی مقبره آرامگاه حافظ توسط یک فرانسوی بیان کرد: اشعار حافظ نسبت به سعدی و خیام دیرتر به زبان فرانسوی ترجمه و منتشر شد و یکی از علت های این مهم روشن و واضح بودن زبان فرانسوی به عنوان زبان فرهنگی اروپا و پیچیده و رازگونه بودن زبان حافظ است.

کمالی سروستانی اظهارداشت: فرانسوی ها حافظ را شاعر دل می دانند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر