بازدید 5405

هاشمی: نباید برای ظهور‌ حجت، وقت تعیین کرد

نمی‌دانم ولادت این مولود را به خاطر مصائبی که در آینده متحمل خواهد شد، تسلیت و یا به خاطر آثار و برکات فراوانی که برای اسلام خواهد داشت، تبریک بگویم.
کد خبر: ۵۰۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷ 24 May 2015
روز گذشته آیت‌ا... هاشمی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به نکاتی اشاره کرد؛ از ادعای اطلاع از زمان فرج امام عصر(عج) تا ناآرامی‌های یمن و سنگ‌اندازی در مسیر رسیدن کمک‌های ایران به مظلومان این کشور.

به گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ممانعت از رسیدن کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را رفتاری ناجوانمردانه و تأسف‌بار خواند و اظهار کرد: امیدواریم با هوشیاری و تلاش‌های نیروهای مجاهد و فعال ایران و منطقه، جمهوری اسلامی ایران همچنان لنگر ثبات منطقه به عنوان نشان پایداری نظام اسلامی باقی بماند.

وی با تبریک اعیاد خجسته و مبارک روزهای نخستین ماه شعبان، ولادت حضرت اباعبدا... الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت سجاد(ع) به اعضای مجمع و عموم مردم، با توجه به آثار جاودان وجودی حضرت اباعبدا... الحسین(ع) در احیای اسلام، به شرایط زمان ولادت این امام همام اشاره و خاطرنشان کرد: در هنگام ولادت امام حسین(ع) پیام جبرئیل برای پیامبر اسلام(ص) حاوی مفهوم و معنای پربار و مهمی است که می‌گوید: نمی‌دانم ولادت این مولود را به خاطر مصائبی که در آینده متحمل خواهد شد، تسلیت و یا به خاطر آثار و برکات فراوانی که برای اسلام خواهد داشت، تبریک بگویم.

هاشمی‌رفسنجانی حیات طیبه و بابرکت حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) را دارای پیام و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دانست و گفت: شهادت ایشان، پایگاهی جاودان برای مبارزه با ظلم و ظالم تا ابدیت خلق کرده و تا زمانی که با مرگ آخرین حاکم ظالم و متجاوز، انتقام خون پاک امام حسین(ع) که ثارا... است گرفته نشود، آثار وجودی مصائب ایشان و عزاداری‌ها، تداوم و وسعت خواهد یافت. وی افزود: حماسه بزرگ کربلا و عاشورا، باید به‌عنوان کانون انسان‌ساز و ظلم‌ستیز، زنده نگه داشته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایام خجسته نیمه‌شعبان، ولادت حضرت حجت مهدی موعود(عج) را یکی دیگر از برکات این ماه خجسته ذکر و تاکید کرد: حضرت حجت(عج) ذخیره الهی برای نجات بشریت و برقراری قسط و عدل در جهان است و بشریت به وجود ایشان وابسته است. آیت‌ا... هاشمی با ابراز امیدواری به اینکه همه باید منتظران واقعی آن حضرت در عصر غیبت باشیم، افزود: طبق دستور خود آن حضرت، نمی‌توان و نباید برای زمان ظهور وقت تعیین کرد.

جانشین فرماندهی کل قوا در زمان دفاع مقدس در ادامه با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه را فتحی بزرگ و افتخارآمیز در تاریخ درخشان دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: اهمیت این فتح زمانی برجسته‌تر می‌شود که صدام به‌دلیل اطمینانی که به استحکامات دفاعی منطقه داشت و آمده بود تا برای همیشه در خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان بماند، شرط کرده بود که اگر رزمندگان ایران، خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنها خواهم داد.

وی ادامه داد: در عملیاتی معجزه‌آسا، نیروهای جان برکف ایران از معبر باریکی که نقطه ضعف عراق بود، وارد خرمشهر شدند و آنچنان ضربات خود را غافلگیرانه و برق‌آسا به دشمن وارد کردند که عمده نیروهای بعثی، هلاک و اسیر شدند یا عاجزانه به آب افتادند و صف طولانی اسرا که کیلومتر‌ها ادامه داشت، صحنه‌های افتخارآفرینی برای ایران خلق کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر صحبت‌های خود به شرایط بحرانی منطقه و تشدید عملیات تروریستی گروهک داعش در منطقه، بویژه تحرکات اخیر آنان در عراق و سوریه اشاره و تاکیدکرد: باید برای این مخاطرات جدّی و تهاجم‌های جدیدی که شروع شده است هوشیاری و درایت بیشتری به خرج داد و مراقب اوضاع بود. وی با ابراز تأسف شدید از ادامه حملات هوایی ظالمانه سعودی‌ها علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن گفت: متأسفانه امکانات و زیربناهای بخش زیادی از این کشور در سایه بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه و جهان در حال نابودی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در این جلسه درگذشت اخوی بزرگوار آیت‌ا... موحدی‌کرمانی را به وی تسلیت گفت.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس