بازدید 52415
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

نیروهای مسلح در حالت آماده‌باش کامل نیستند/ چرا عارف معاون اولی را رد کرد؟/ واکنش وزیر به اسلحه‌کشی یک فرماندار/ مجلس یک هزارم ما هم کار نکرده است/ احتمال فروش بنزین به نرخ آزاد/ صفر یا پنجاه بهاری در مجلس دهم

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «جذابیت‌های تایلند از دید ابتکار»، «ستایش وزیر و کنایه به روحانی در سایت یک وزارتخانه!»، «پناهیان از مذاکرات چیزی جز توهین ندیده»، «هک دوم خردادی ابطحی»، «دولت منتظر فرصت است تا آزادی‌های لازم را اعلام کند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 23 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نیروهای مسلح در حالت آماده‌باش کامل نیستند


محسن رضایی در همایش نسیم ایثار در دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه آیا نیروهای مسلح در اماده‌باش کامل هستند، پاسخ داد که خیر، اکنون نیروهای مسلح در آماده‌باش به سر نمی‌برند، ولی نیروهای مسلح باید برای پاسخگویی قاطع به هر تهدید احتمالی کاملا آماده باشند.

نقش سران فتنه در حادثه ورزشگاه تبریز به روایت رسایی!


حمید رسایی در وب سایت شخصی خود در مطلبی با تیتر «نقش سران فتنه در حادثه ورزشگاه تبریز» به مقایسه حادثه ورزشگاه یادگار امام تبریز با انتخابات سال ۸۸ می‌نویسد: «سؤال این است که آقای روحانی چگونه در خصوص بازی با احساسات مردم در یک رقابت ورزشی تا این اندازه حساسیت به خرج می‌دهد، اما در برخورد با کسانی که در انتخابات سال ۸۸ به دروغ خود را پیروز انتخابات نامیدند و از تقلب در رقابت‌های انتخاباتی حرف زدند و با آبروی یک ملت و نظام جمهوری اسلامی بازی کردند، نه تنها این نوع حساسیت را به خرج نمی‌دهد، بلکه در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری شعار می‌دهد: «بگذاریم که سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود. بگذاریم که آشتی به‌جای قهر و دوستی به‌جای دشمنی بنشیند... نباید بگذاریم در جامعه تفرقه، اختلاف و شکاف ایجاد شود. گویا زندگی یک عده تنها در شکاف و تفرقه بین مردم و دولت، مردم با مردم و بین جناح‌های مختلف در کشور است.

روحانی حتی برای اینکه دروغگویان فتنه سال ۸۸ را از تنبیه و مجازات دروغی که به مردم گفته‌اند و آن‌ها را به خیایان کشانده‌اند، برهاند به تحریف تاریخ و تغییر بدیهی‌ترین اصول ایدئولوژیک تشیع دست می‌زند و ادعا می‌کند: «اگر اشکال و گناهی بوده به تفرقه دامن نزنیم و از آن بگذریم، چرا که ما تابع‌‌ همان حسینی هستیم که توبه حر را هم قبول کرد. من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالا‌تر از گناه حر و عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر (ص) و امام علی (ع) جز ابا عبدالله الحسین (ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر در برابرش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشید. آقای روحانی! آیا عامل دروغگوی ورزشگاه تبریز مستحق تنبیه است اما سران فتنه و کودتای سال ۸۸ و عاملان دروغ بزرگ تقلب، مستحق تنبیه نیستند!؟ شما و رسانه‌های حامی شما پیگیری مجازات عوامل دروغ تقلب و فتنه سال ۸۸ را کاسبی با فتنه می‌نامید، آیا ادبیات شما در ورزشگاه تبریز برای برخورد با متهمان دروغ ورزشگاه تبریز نوعی کاسبی نیست؟ لطفا این تناقض در رفتار و گفتار را برای مردم توضیح دهید‌».

جذابیت‌های تایلند از دید ابتکار


معصومه ابتکار در شرح این عکس خود نوشت: به دعوت وزیر محیط زیست تایلند، با هیأت همراه به منظور آشنایی با ظرفیت‌های محیط زیستی تایلند از منظقه حفاظت شده جنگل‌های حرا بازدید یک ساعته‌ای داشتیم. این جنگل در حاشیه دریای غرب آسیا و در خلیج بانکوک و در حوزه استحفاظی ارتش تایلند قرار دارد و از سوی این نیرو و با حمایت وزرات محیط زیست تایلند مورد حفاظت قرار می‌گیرد. آنچه که به عنوان جذابیت‌های این منطقه می‌توان نام برد، قرارگیری در منطقه جذر و مدی وسیع، محدوده نهالستان و جوانه زنی نهال‌های جدید و تولید نسل برای گونه‌های گیاهی منطقه فوق الذکر، وجود گونه غالب Avicennia marina (گونه اصلی حرا در جنوب ایران)، ایجاد امکانات گردشگری برای بازدیدکنندگان، ایجاد مرکز آموزش طبیعت شهری برای آموزش همگانی، همکاری شرکت تویوتا، سازمان‌های مردم نهاد، ارتش و دولت در حفاظت از محیط زیست به منظور حفاظت هر چه بهتر از این منطقه است. حمایت مردم منطقه و جامعه محلی در حفاظت از درختان به دلیل معیشتی که برای آنان ایجاد کرده، از دیگر جذابیت‌های منطقه است. ریشه جنگل‌های حرا، به عنوان تمیز کننده و فیلتر آب اطراف خود بوده و باعث شده گونه‌های آبزی در هنگام مد به وفور در لابلای ریشه‌ها دیده شود.


بسته شنبه دوم خرداد


واکنش وزیر به ماجرای اسلحه کشی یک فرماندار

چندی پیش، ماجرای اسلحه‌کشی اسماعیل حیدری‌آزاد فرماندار وقت میانه به روی یک ارباب رجوع منتشر ‌و انتشار این اخبار مصادف با برکناری وی شد تا احتمال این اخبار قوت گیرد، به نوشته باشگاه خبرنگاران. ظاهرا ماجرا از این قرار بود که یک ارباب رجوع به دفتر کاری حیدری آزاد فرماندار وقت میانه مراجعه می‌کند و به دلایل نامعلومی بین آن‌ها مشاجره لفظی پیش می‌آید. حیدری‌آزاد بلافاصله از اسلحه کمری خود استفاده کرده و بر روی ارباب رجوع نشانه‌گیری می‌کند. رئیس دفتر فرماندار وقت میانه که شاهد این صحنه بوده خود را به روی حیدری‌آزاد انداخته و مانع از شلیک وی به ارباب رجوع می‌شود که نهایتا فرماندار وقت به زمین می‌افتد. حیدری‌آزاد بلافاصله از جا برخاسته و با رئیس دفتر خود درگیری فیزیکی پیدا کرده و او را تهدید به اخراج می‌کند. رئیس دفتر فرماندار وقت نیز بلافاصله به وزارت کشور در تهران مراجعه و موضوع را گزارش می‌دهد. سرانجام وزیر کشور طی یک دستور فوری خواستار عزل حیدری‌آزاد می‌شود. البته مراسم تودیع و معارفه حیدری‌آزاد فرماندار وقت میانه با شکری فرماندار جدید میانه بدون حضور استاندار آذربایجان شرقی روز ۲۸ فروردین ۹۴ برگزار شد.

فرق اصولگرای نقد و اطلاح‌طلب نسیه برای عطریانفر چیست؟


محمد عطریانفر در بخشی از گفت‌وگوی خود با هفته نامه مثلث در خصوص سرنوشت انتخابات مجلس می‌گوید: وی درباره ریاست مجلس و ترجیح برای عارف یا لاریجانی گفت: با اکثریت اصولگرا حتماً‌ آقای لاریجانی را ترجیح می‌دهیم چرا که خروجی «نقد قابل اعتماد» جناب آقای لاریجانی احتمالاً برای ما مناسب‌تر از «موقعیت نسیه و غیر نقد» آقای عارف است که نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

کری مرعشی برای احمدی‌نژادی‌ها


سیدحسین مرعشی در بخشی از گفت‌وگوی امروز خود با روزنامه شرق در خصوص انتخابات مجلس می‌گوید: من می‌گویم آقای احمدی‌نژاد و یارانش یک کرسی در مجلس نخواهند داشت. این را یادداشت کنید و بعد از مجلس می‌بینیم!

پناهیان از مذاکرات چیزی جز توهین ندیده

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مصاحبه با ستاد «تجمع اعتراضی مطالبه احقاق حقوق ملی» به بیان نقطه نظرات خود در خصوص روند مذاکرات و وظیفه مجلس و جنبش دانشجویی پرداخت. وی در بخشی از پاسخ به این سوال «به طور کلی روند مذاکرات تا کنون و آثار مثبت یا منفی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» می‌گوید: «ما فعلاً نتیجهٔ مذاکرات را چیزی جز توهین بیشتر به ملت ایران ندیدیم. طبیعی است صبر ملت ایران به معنای پذیرش توهین‌ها نیست بلکه به عنوان یک دوران گذار برای کاهش شر دشمنان است. فعلاً چیزی جز انتظار وجود ندارد. نسبت به جبههٔ خودی هم چیزی جز خوشبینی وجود ندارد اما نتیجهٔ مثبتی در اقتصاد و … دیده نشده و لحن و رفتار آمریکا هم در مناسبات منطقه هیج تغییری نکرده. الآن مردم منتظر نتیجهٔ این اعتماد به دولتمردان و فرصت دادن به دشمنان برای سر عقل آمدن هستند‌».

بارداری اجباری یا اختیاری؟

شهیندخت مولاوردی در کنگره بین المللی تولید مثل و اولین جشنواره برترین‌های حوزه تولید مثل ضمن اشاره به آیه ۱۱ سوره شوری افزود: در دین مبین اسلام، یکی از مهم‌‌ترین فلسفه‌‌های ازدواج، بقا و تداوم نسل است و در آیات و روایات بسیاری به فرزندآوری توصیه شده است. در فرهنگ ایرانی نیز تولید مثل و فرزندآوری جایگاهی ویژه دارد و گویی میل انسان به جاودانگی با داشتن فرزند محقق می‌‌‌شود. در سال‌های اخیر به دلایل متعدد، از جمله تحولات اجتماعی و اقتصادی و نیز سیاست­های جمعیتی سابق با کاهش نرخ فرزندآوری در کشور مواجه هستیم که این موضوع، به گفتۀ جمعیت ‌‌شناسان و متخصصان علوم اجتماعی، می‌‌تواند زمینه‌ساز بروز بحران‌های جمعیتی و اجتماعی در آینده باشد. وی ضمن ریشه یابی علل کاهش نرخ رشد جمعیت ادامه داد: باید توجه داشت که کاهش نرخ رشد جمعیت بیشتر ریشه در وضعیت اقتصادی و اجتماعی دارد و تنها با وضع قوانین و با دستور و بخشنامه نمی‌توان خانواده‌‌‌ها و بویژه زوج‌های جوان را وادار به فرزندآوری کرد.

پیام حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات ۹۲ از نظر ظریف


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز در وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور ۷۳درصد از مردم ایران به پای صندوق‌های رأی گفت، فارغ از اینکه مردم به چه کسی رأی داده‌اند، این حضور یک واقعیت را به همه جهان ثابت کرد و آن اینکه مردم ایران با تهدید، تحریم و فشار از نظام جدا نمی‌شوند. دکتر ظریف این حضور را زمینه ساز شکست تحریم‌ها و تجدید نظر غربی‌ها در برخورد با مردم ایران با زبان تکریم و احترام ارزیابی کرد.

فتوای جدید داعشی‌ها درباره آثار باستانی


ایمان البغاء، رهبر معنوی گروه تروریستی داعش که تحصیل در دانشگاه «الدمام» عربستان را‌‌ رها و از اکتبر گذشته به داعش پیوسته در پستی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی «فیس‌بوک» توجه به آثار تاریخی را مسخره خواند. البغاء مدعی شد: جهان به بلای اهتمام به آثار تاریخی گرفتار شده و دشمنان امت اسلامی ذهن‌ها را با این سخن پر کرده‌اند که این سنگ‌های شکسته و مجسمه‌های زشت آثار تمدن بشری هستند. ایمان در ادامه مدعی شد: این فریبی است که رسانه‌های معاند به خورد مردم ما می‌دهند اما اکنون این داعش است که بارگاه‌ها و مجسمه‌ها را در هر کجا که باشند از بین می‌برد.

مجلس یک ده هزارم شورای انقلاب فرهنگی کار نکرده


محمدرضا مخبر دزفولی در گفت‌وگو با جماران، درباره دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی که مورد نظر امام بود و عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب، اظهار کرد: همه مصوبات حوزه علم و فرهنگ ۹ دوره مجلس را جمع بزنید به اندازه یک ده هزارم کارهایی که در ستاد و شورای انقلاب فرهنگی انجام شده است، نیست. دانشگاه‌های ما در اول انقلاب چه بودند و اکنون چه هستند. این به یمن تدبیر امام خمینی در این مورد است.

ستایش وزیر و کنایه به روحانی در سایت یک وزارتخانه!


پایگاه خبری وزارت ورزش، گزارشی از روزنامه کیهان را منعکس کرده‌ است که ضمن ستایش محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران، از او خواسته در صورت تداوم دخالت در تصمیم‌گیری‌ها، «عطای ماندن را به لقایش بخشیده» و کناره‌گیری کند. سایت وزارت ورزش این مطلب را در صفحه اصلی خود منتشر کرده. این وزارتخانه، جمله معمول «دیدگاه‌های فوق، الزاماً نظر وزارت ورزش نیست» را هم ذیل مطلب مربوطه بکار نبرده‌است.

۱۲ میلیون بیمار روانی در ایران!

احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، روز شنبه، دوم خرداد، در گفت‌وگو با ‌خانه ملت گفته، حدود ۱۲ میلیون بیمار اعصاب و روان در ایران وجود دارد. وی با بیان به این آمار اعلام کرد که در ازای این تعداد بیمار، تنها ۴۰ هزار تخت روان‌پزشکی در ایران موجود است. آقای آریایی‌نژاد در ادامه با ابراز تاسف از بی‌توجهی متولیان نسبت به بیماران روانی در ایران گفت: «روند رو به رشد بیماری‌های روحی و روانی در کشور و بی‌توجهی مسئولان به وضعیت آن‌ها بسیار نگران‌کننده است‌».

هک دوم خردادی ابطحی


محمدعلی ابطحی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته: امروز، در ‌۲ خرداد باز در هجومی بی‌دلیل، ایمیل و فیس بوکم هک شد و از دسترسم خارج شد. فیس بوک رو توانستم با استفاده از لپ تاپ خودم پس بگیرم ولی ایمیلم نمی‌شه. با اینکه ایمیلم دو مرجله‌ای بوده. والا اگر این روز‌ها ایمیلی از من براتون اومد، مسولیتش با من نیست:). وقتی بشه پسش بگیرم، همین جا خبر می‌دهم.

پاسخ دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر انقلاب به زائری در باره حجاب اجباری


حجت‌الاسلام غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری ع (عفاف، عزت، عشق) در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران با بیان این‌که حجاب در اسلام قانون اجتماعی است، گفته: من تعجب می‌کنم برخی با لباس روحانی می‌گویند چرا در جمهوری اسلامی حجاب اجباری شده است؛ توجه ندارند که حجاب در اسلام قانون اجتماعی بوده و نباید در این خصوص هرج و مرج پیش آید.

احتمال فروش بنزین به نرخ آزاد


اکبر نعمت‌اللهی مشاور وزیر نفت گفته: سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی به حساب آن‌ها واریز شده اما سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی تا این لحظه اعمال نشده است. در مورد سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی هنوز تصمیم قطعی صورت نگرفته اما به‌احتمال زیاد این سهمیه واریز نمی‌شود و خودرو‌های شخصی از این به بعد با نرخ آزاد سوخت گیری می‌کنند.

احمدی‌نژاد ظرفیت دارد ۴۰، ۵۰ نفر را به مجلس دهم بفرستد


شجاعی کیاسری نماینده ساری در مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد از برخی چهره‌های سیاسی به نفع خود بهره خواهد برد، گفته: افرادی مثل ثمره هاشمی یا الهام جز چهره‌های شاخص سیاسی هستند که در‌‌ همان تعریف خاص اصولگرایی که احمدی‌نژاد به آن معتقد است، می‌گنجند. اعتقاد دارم با همین روشی که احمدی‌نژاد ادامه می‌دهد می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ نفر از افرادی که معاونین و وزرای سابق او هستند به مجلس بفرستد.

تجمع لغو شده بسیج در میدان فلسطین


مسئولان تشکل‌های بسیجی دانشجویی که اعلام کرده بودند عصر شنبه قرار است با مجوز استانداری دانشجویان در میدان فلسطین تجمع کنند، لحظاتی قبل از تجمع اعلام کردند ‌این مراسم به دلیل لغو مجوز از طرف استانداری برگزار نخواهد شد. با این حال، رأس ساعت اعلام شده تعداد زیادی از دانشجویان با حضور در میدان فلسطین و با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به روند مذاکرات اعلام کردند.

چرا عارف معاون اولی احمدی‌نژاد را رد کرد؟


محمدرضا عارف در پاسخ به سؤالی در باره ماجرای درخواست احمدی‌نژاد از وی برای پذیرش مسئولیت معاون اولی در دولت نهم گفته: بله؛ خیلی جدی به این مسأله اعتقاد داشتند. البته باید بگویم ایشان را بسیار خوب می‌شناختم، ولی باید بگویم کنار کشیدنم سیاسی نبود، بلکه به این دلیل بود که من اهل اجماع و مشورت و خرد جمعی هستم، اما آقای احمدی‌نژاد به هیچ وجه نسبت به این مسائل پایبند نبود و بیش از هر چیزی به نظر شخصیشان اعتقاد داشتند و همین مسأله موجب می‌شد من نتوانم با ایشان همکاری کنم. با توجه به این شرایط امکان نداشت بتوانیم با همدیگر کار کنیم چرا که دو منش کاملاً متفاوت اجرایی داشتیم.

دولت منتظر فرصت است تا آزادی‌های لازم را اعلام کند!


سیدهادی خامنه‌ای عضو مجمع روحانیون مبارز گفته: دولت در زمینه روابط بین‌الملل تاکنون خوب عمل کرده، ولی در زمینه روابط درون کشور نیز اینگونه نیست که دولت هر کاری دلش خواست انجام دهد. احزاب می‌توانند با افزایش میزان فعالیت‌های خود کارهای سیاسی را ساده‌تر کنند و فضای گفت‌وگو وقتی در جامعه رواج پیدا کرد، این گونه فضای سیاسی نیز باز می‌شود. شاید دولت منتظر مانده تا فضای موجود را بررسی کند بعد بر اساس آن، آزادی‌های لازم را اعلام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل