بازدید 2239

نشست فراکسیون اشتغال مجلس با ربیعی

کد خبر: ۵۰۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 23 May 2015
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از بررسی راهکارهای اشتغالزایی در نشست مشترک فراکسیون متبوعش با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: مجلس در لایحه بودجه ۹۴، اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای اشتغالزایی تعیین کرده است.

به گزارش فارس: غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و رئیس فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس شورای اسلامی از بررسی راهکارهای اشتغالزایی فراکسیون متبوعش با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی افزود: همانطور که قبلاً فراکسیون تولید و اشتغال آمادگی خود را برای برگزاری نشست‌های تخصصی با وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات تولید و اشتغال اعلام کرده بود، جلسه بررسی مشکلات پیش روی اشتغال‌زایی و ارائه راهکارهای مناسب با مدیران وزارت کار برگزار شد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال در مجلس بر همین اساس یادآور شد: مجلس برای حل مشکل بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان تمام قد وارد گود شده و هر چه دولت در این زمینه نیاز به مصوبه قانونی داشت در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای مثال دولت در لایحه بودجه 1394 برای اشتغالزایی مبلغ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود، اما نمایندگان مجلس این مبلغ را در قانون بودجه به 4 هزار میلیارد تومان افزایش دادند.
کاتب تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد دولت توجه جدی را به بحث اشتغالزایی از طریق مشاغل خانگی و بنگاه‌های خرد داشته باشد و یک هزار میلیارد تومان از بودجه را برای این منظور در نظر بگیرد.

وی تأکید کرد: 3 هزار میلیارد تومان دیگر نیز از طریق شبکه بانکی به صورت وجوه اداره‌شده برای اشتغالزایی در نظر گرفته می‌شود تا با مشارکت بانک‌ها سر جمع مبلغ 30 هزار میلیارد تومان برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی بزرگ هزینه شود.

نماینده گرمسار در مجلس متذکر شد: توجه جدی به اشتغالزایی با نگاه به آمایش سرزمین و تقویت ظرفیت‌های بالفعل استان‌های گوناگون، اشتغالزایی برای روستاییان و دانش‌آموختگان و توجه جدی به برگزاری جلسات شورای اشتغال از دیگر نکات مدنظر نمایندگان مجلس بود که وزیر کار این موارد را نیز جزء سیاست‌های این وزارتخانه دانست.

وی یادآور شد: برخی اعتقاد دارند که اگر رشد اقتصادی به 8 درصد برسد مشکلات اقتصادی مملکت حل خواهد شد، اما باید متذکر شویم جدای از درستی یا نادرستی این نظریه، ما نباید همه برنامه‌های خود را متوجه رشد 8 درصدی اقتصادی کنیم و از برنامه‌ریزی جدی برای حل مشکل بیکاری جوانان غافل شویم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: سالانه حدود 800 هزار نفر از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که این آمار تا سال 1400 به حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر خواهد رسید و حداقل برای حفظ وضع موجود باید به همین میزان اشتغال ایجاد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر همت جهادی و مشارکت عمومی نباشد رسیدن به این هدف ممکن نخواهد بود و ضرورت دارد تا همه قوا خصوصاً مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل