بازدید 2203

مجلس پیگیر آلودگی‌های پارس جنوبی

کد خبر: ۵۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 23 May 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری پیگیری های مجلس درباره میزان آلودگی محیط زیستی در منطقه پارس جنوبی، گفت: بهتر است تا فعالیت در پارس جنوبی با مدیریت قوی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد تا از میزان آسیب های زیست محیطی کاسته شود.

عبدالکریم جمیری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آلودگی محیط زیستی در منطقه پارس جنوبی، گفت: وضعیت آلودگی هوای پارس جنوبی بر هیچ کس پوشیده نیست، در منطقه پارس جنوبی توسعه صنایع شرایط ویژه ای را در منطقه حاکم کرده که آلودگی هوا ناشی از تاسیسات پتروشیمی کاملا برای مردم محسوس و البته نگران کننده است.

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به پیگیری‌های نادرست و ارایه گزارشات حساب نشده به مردم، موضوع آلودگی هوای پارس جنوبی تاثیر روحی روانی بر مردم داشته و در واقع امنیت روحی را از مردم منطقه سلب کرده است.

وی با اشاره به دعوت از مسئولان مربوطه در کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی آلودگی محیط زیست در پارس جنوبی، گفت: به دنبال پیگیری نماینده‌های استان بوشهر، مسئولان مربوطه وعده‌هایی داده و پیگیری‌هایی هم به طور طبیعی داشته‌اند اما رافع مسائل مردم این منطقه تاکنون نبوده است، لذا تقاضای سرعت بخشیدن به رفع موضوع برای استفاده بهینه از محیط زیست را داریم.

جمیری با بیان اینکه باید مراقبت‌های ویژه از منطقه پارس جنوبی صورت بگیرد، گفت: بهتر است تا فعالیت در پارس جنوبی با مدیریت قوی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد تا از میزان آسیب های زیست محیطی کاسته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: آنچه در پارس جنوبی آلودگی ایجاد کرده است ناشی از مواد شیمیایی، گازهای موجود در منطقه و فعل و انفعالاتی است که در منطقه صورت می گیرد و طبیعی است که این آلاینده ها فضای منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس نهم، افزود: طی چند ماه فعالیت کمیته تخصصی بررسی آلودگی‌های پارس جنوبی در مجلس از مسئولان مربوطه برای ارایه توضیحات دعوت به عمل آورده‌ایم وهمچنین از تاسیسات ودستگاه های نفت و گاز منطقه بازدید شده است، البته مدیران منطقه پارس جنوبی در گزارشات خود به نبود آلودگی در منطقه اشاره می‌کنند اما آلودگی در پارس جنوبی کاملا آشکار است و ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

وی تاکید کرد: ضروری است که در پارس جنوبی اقدامات پیشگیرانه برای درمان بیماری های ناشی از آلودگی هوای منطقه انجام گیرد و همچنین به مسائل بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری های ناشی از آلودگی هوای پارس جنوبی توجه ویژه ای شود، البته در طی این مدت در خصوص وضعیت جمع آوری و دفع پسماندها اقداماتی صورت گرفته است.  

جمیری با تاکید بر اینکه اقداماتی که تاکنون برای کاهش آلودگی هوای منطقه پارس جنوبی انجام گرفته کافی نبوده است، گفت: آنچه در دنیا معمول است اینکه در منطقه ای که تاسیساتی راه اندازی می شود، با استفاده از دانش و تجارب موجود در راستای ایمن سازی منطقه و در عرصه پیشگیری و درمان، مراکز درمانی ویژه در منطقه مستقر می شود تا به موقع آزمایش‌های لازم انجام گرفته و در صورت وجود بیماری خاص درمان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی هر صنعتی، در کشور نباید پیوست های اجتماعی و فرهنگی آن فراموش شود، همچنین دستگاه های مستقر در منطقه پارس جنوبی باید به کنترل میزان آلاینده ها در منطقه توجه کنند و در جهت کاهش آلاینده ها اقدام کرده تا اقدامات مناسب را انجام دهند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ادامه بررسی آلودگی محیط‌زیست در منطقه پارس جنوبی در کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان انتقال خون ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر روز سه شنبه انجام خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل