بازدید 3109
برای چهارمین بار متوالی

مشحون رییس فدراسیون بسکتبال شد

محمود مشحون با کسب 23 رای رییس فدراسیون بسکتبال شد.
کد خبر: ۵۰۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 23 May 2015
محمود مشحون با کسب 23 رای رییس فدراسیون بسکتبال شد.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال برگزار شد و محمود مشحون توانست با کسب 23 رای برای چهارمین دوره، ریاست فدراسیون را به دست بیاورد.

محمود مشحون 23 رای، رضا مهندسی 7، امیر ایلیاوی 6 و رامین طباطبایی 3 رای به دست آوردند.

برای این انتخابات 16 کاندیدا تائید صلاحیت شده بودند.

رحیم بلبل‌آبادی، نصرالله معینی، همایون بکتاش ساری، محمدحسین انصاری، محمد رضاعلی، رضا ترحمی، امیر ایلیاوی، حسن میرزا‌ آقابیک، مهرداد آگین، رضا مهندسی، مهران سررشته، امیر خوشخبر، محمود مشحون، رامین احمدی طباطبایی، مهدی یوسفی صادق‌لو و ارسلان انشائی 16 نامزد تائید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات بودند ضمن اینکه امیر خوشخبر و نصرالله معینی در مجمع حضور نداشتند.

در مجمع بسکتبال چه گذشت؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال در محل آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است که این مجمع با حواشی خاص خودش همراه بود.

در ابتدای این مجمع می‌توان به صحبت‌های صمد نیکخواه بهرامی با محسن صادق زاده رییس هیات اصفهان و امیر محمد گنجی مدیر‌عامل مهرام اشاره کرد.

مهرداد آگین نخستین کسی بود که برنامه‌هایش را اعلام کرد. او در برنامه‌هایش به فعال کردن استان ها، حضور در بین هشت تیم نخست جهان و توجه زیاد به استعدادیابی اشاره داشت.

پس از او رامین طباطبایی برنامه هایش را اعلام کرد که او تاکید زیادی بر روی برنامه محوری داشت و گفت که بسکتبال تنها برای تهران نیست. تغییر در فدراسیون، توزیع عادلانه منابع، استعدادیابی، ارتقای مربیان و ایجاد بستر مناسب برای میزبانی از جمله برنامه‌های وی بود. او شعارش را "تغییر " در بسکتبال عنوان کرد.

ارسلان انشایی سومین فردی بود که برنامه های را اعلام کرد. او گفت مرحله برداشت بسکتبال به محمود مشحون رسید و او رهبری کرد. تاکید وی به استعدادیابی بود. در ادامه صحبت‌های انشایی، محسن صادق زاده اعتراض کرد که چرا او برنامه هایش را اعلام نمی‌کند که سجادی رییس مجمع به صادق زاده گفت هر کسی می‌تواند از وقت خود به هر طریقی که می‌خواهد استفاده کند. انشایی هم خطاب به صادق زاده اعلام کرد شما هم می توانید داوطلب شوید و بیایید این‌جا و صحبت کنید.

پس از انصاری که اقتصاد محور بودن را برنامه اصلی‌اش برای بسکتبال عنوان کرد، امیر ایلیاویی با کسب اجازه از محمود مشحون برنامه‌هایش را اعلام کرد. توجه به استان‌ها، درآمدزایی ، استعدادیابی و ساخت سالن هشت هزار و 200 نفره از برنامه‌های اصلی ایلیاویی بود.

او پس از پایان صحبت‌هایش به سمت مشاور نصر الله سجادی رفت و گفت: هر وقت محمود مشحون خواست با آقای سجادی صحبت کرد، اما من هزار بار وقت خواستم اما اجازه ندادید با آقای سجادی صحبت کنم.

پس از ایلیاویی ، بکتاش و بلبل آبادی و رضا علی برنامه‌هایشان را اعلام کردند. رضا ترحمی به نفع امیر ایلیاویی انصراف داد و مهران سررشته نیز به نفع محمود مشحون کناره گیری کردند.

یکی از نکات جالب توجه مجمع حضور تعداد زیاد خبرنگاران برای پوشش این انتخابات است که اهالی رسانه به صورت نمادین رای گیری انجام دادند و بر اساس بر‌نامه‌ها نامزد مناسب برای بسکتبال را انتخاب کردند.

محمود مشحون دیگر نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال با ابراز ناراحتی از انتقادات برخی از کاندیداها، اظها‌ر کرد: آقای سجادی، اعلام کردند که به گذشته بر نگردیم و من هم این موضوع را قبول دارم، اما متاسفم از این که برخی دوستان مطالب غیر واقعی را عنوان کردند که من اصلا قصد پاسخگویی به آن را ندارم، اما باید بگویم که متاسفم. اگر من هیچ کار و تلاشی در فدراسیون بسکتبال انجام نداده ام پس چرا در همین مجمع شانزده نامزد برای کسب ریاست سکان آن تلاش می‌کنند. من هیچ تلاشی نکرده ام و فقط مجموعه بسکتبال را به سمتی بردم که جامعه ورزش روی آن حساس شود. انصاف و عدالت شرط اول مسلمانی است و امیدوارم که همه آن را رعایت کنیم. من قبول دارم که اشتباهاتی نیز در گذشته داشته ام، چرا که هیچ انسانی کامل نیست و منکر ضعف‌های گذشته خودم نمی‌شوم اما برای همه آنها دلیل دارم و اصلا قصد توجیه کردن اشتباهات انجام شده را ندارم.

او در پاسخ به اظهار نظر یکی از نامزدها مبنی بر این که ایران می‌تواند جزو هشت تیم برتر جهان باشد ، ا‌دا‌مه‌ داد: برخی از دوستان اشاره کردند که بسکتبال ایران می‌تواند جزو قدرت‌های جهان باشد. باید این سوال را پرسید که چه کسی این پتانسیل‌ را فراهم کرده است. بسکتبالی که تا سال‌ها پیش در قلب آسیا عنوان نداشت الان مدال‌های زیادی را در عرصه های مختلف به دست می آورد.

مشحون در پایان سخنان خود گفت: من قبول دارم که ساختار فدراسیون دچار مشکل است و نمی‌توان آن را کتمان کرد، اما با دریافت نقاط ضعفم در این شش ماه تلاش می‌کنم که در آینده آن را جبران کنم.

رضا مهندسی دیگر نامزدی بود که برنامه‌هایش را اعلام کرد. او تاکید داشت که بسکتبال نیازمند توجه است. او درباره برنامه‌هایش گفت: باید به بسکتبال توجه بیشتری شود تا به آنچه که شایسته اش است برسد. بسکتبال ما هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری نیاز به توجه دارد. ساختار بسکتبال باید تحول یابد تا فدراسیون بسکتبال به آنچه که در شان و شایسته بزرگان این رشته است تبدیل شود. ما باید به هیات ها توجه کنیم. هیات ها نماینده فدراسیون‌ها در سطح کشور هستند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: بودجه فدراسیون بسکتبال و هیات ها باید تعیین شده باشند نه این که یک هیات نداند در طول سال چه کاری باید انجام دهد. ما باید به هیات‌ها میدان کار دهیم. استعدادیابی که برنامه اصلی همه است باید از طریق استان ها انجام شود. چقدر باید دخالت در کار هیات‌ها صورت گیرد؟ فدراسیون نقش نظارتی دارد و باید بر تمامی فعالیت‌ها نظارت کند.

نامزد فدراسیون بسکتبال همچنین در ادامه خاطر‌ نشان کرد: آسیا دیگر برای ما افتخار نیست. باید به قله‌های جهانی فکر کرد و در این مسیر به برنامه و تحول نیازمندیم. اجازه دهید با انتخاب خوب آینده درباره ما مناسب صحبت کند.

وی در پایان صحبت‌هایش به بانوان اشاره کرد و تاکید داشت رییس آینده هر کسی که باشد باید به بسکتبال بانوان نیز توجه کند.

نامزد دیگری که برنامه‌هایش را اعلام کرد حسن میرزا آقا بیک بود که او حرف‌هایش را با انتقاد از صادر شدن مجوز برای محمود مشحون آغاز کرد.

آقا بیک در بر‌نامه‌هایش به پتانسیل‌ بالای بسکتبال ایران اشاره کرد و گفت: با بر‌نامه‌ریزی مناسب می‌توانیم بسکتبال را به جایگاهی بالا برسانیم.

اما او اعلام کرد که برنامه هایش با امیر ایلیاویی یکی است و می‌تواند در کنار او بهتر به بسکتبال کمک کند. به همین دلیل به نفع این نامزد کناره گیری کرد.

یوسفی آخرین نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال بود که برنامه‌هایش را ارائه کرد. البته قبل از آغاز رای گیری، همایون بکتاش هم به نفع ایلیاوی کنار کشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل