بازدید 1693

توکلی: نظرم اعزام تیم جوانان با ترکیب کامل بود

کد خبر: ۵۰۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 23 May 2015
سرمربی تیم‌های ملی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی می‌گوید نظرش بر این بود که تیم جوانان با ترکیب کامل به مسابقات جهانی برود، اما باید به تصمیم کادرفنی احترام گذاشت.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعزام نشدن تیم جوانان با ترکیب کامل به مسابقات جهانی، بیا‌ن‌ کرد: تیم ملی جوانان در اواخر اردو قرار دارد با توجه به بحثی که در کمیته‌ فنی پیش آمد نفراتی که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. ایوب موسوی، پیمان جان و علی میری بیشتر مدنظر من هستند. البته نقطه نظرات فرق می‌کند اما چون بیشتر وقتم را بر روی تیم بز‌ر‌گسالان گذاشته‌ام، اجازه دادم کمیته‌ فنی کارش در مورد تصمیم گیری در تیم جوانان انجام دهد. البته در جلسه‌ای که داشتم نظرم مبنی بر این که "اگر تیم با ترکیب کامل برود برای من با ارزش است" را گفتم و این که انتظار این را ندارم نتیجه‌ قابل قبولی را کسب کنند. من نظرم این بود که تیم با ترکیب کامل برود، اما باید به تیم کمیته‌ فنی هم احترام گذاشت.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: نفراتی که در تیم جوانان هستند ظرفیت‌های آینده ما محسوب می‌شوند و باید به آنها رسیدگی شود و همین که در اردو حفظ شوند حتی با وجود نرفتن به مسابقات خیلی خوب است. بنا‌بر‌این هیچ کدام از آنها رها نمی‌شوند و در تیم ملی "ب" بز‌ر‌گسالان از آنها استفاده می کنیم.

توکلی در پاسخ به این پرسش که چرا رسیدگی او به تیم بز‌ر‌گسالان بیشتر است؟ تصریح کرد: اولویت واقعا تیم بز‌ر‌گسالان است و شش ماه زمان زیادی برای آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی نیست. و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان المپیکی و نفرات شاخص در حال‌ تمرین هستند. بنا‌بر‌این آنها بیشتر به رسیدگی نیاز دارند. ما شش ماه بر روی تیم جوانان کار کردیم و کنترل از راه دور من نیز بر روی آنها جواب می‌دهد. ضمن این که مهدی پانزوان نیز در کنار تیم است و تمام کارهایی که در این شش ماه انجام می دادم او دنبال می‌کند. تیم جوانان فقط به لحاظ شرایط روانی نیاز دارند کنارشان باشم که در تمام تمرینات سنگین و کنترل تمرینی که در هفته‌ سه جلسه برگزار می‌شود خودم حضور داشتم و این طور نبوده که رهایشان کنم.

وی درباره وضعیت نفرات بز‌ر‌گسالان و این که باز هم باید به بهداد سلیمی و کیانوش رستمی برای مدال آوری امید داشت، گفت: اتفاقی که در تیم بز‌ر‌گسالان افتاده این است که انگیزه‌های خوبی به وجود آمد و خیلی از نفرات مسیر را بازدید کردند که بتوانند خودی نشان دهند. البته قبلا مسیر بسته نبوده، اما با توجه به وقت و زمان بیشتری که فدراسیون باید می‌گذاشت فکر می‌کنم الان خیلی بزرگ‌تر عمل می‌کند، این از کارش مشخص است و بحث تعریف شخصی نیست. همین موضوع که تعداد تیم‌ها و نفرات بیشتر می‌شود و بحث آزمایش دوپینگ را خیلی دقیق‌تر و با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد نشان می‌دهد. کار بزرگتری در حال انجام گرفتن است و در نتیجه‌ نفرات بیشتری نیز به چشم می‌آیند در نهایت نیز شانس کسب مدال بالاتر می‌رود.

وی افزود: البته در رشته‌ای مانند و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی کار آسانی نیست که بتوان یک و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ در حد نرمال را به سطح عالی رساند و در این مدت زمان کم کار سختی است. با این حال باید جایگزین‌ها را به خوبی هماهنگ کنیم تا بتوانند با هم حرکت کنند. این که بخواهیم دو نفر را از تیم جدا کنیم و بقیه پشت سرشان بروند کار جالبی نیست. البته بهادر مولایی، سعید محمدپور و سهراب مرادی که طی دو سال گذشته در تیم ‌ملی نبودند شانس زیادی برای کسب مدال دارند و فکر می‌کنم در مجموع کسانی که در مقطع زمانی کوتاه جا مانده‌اند و کسانی که به عنوان نفرات شاخص معرفی شده‌اند را یک دل کنیم می‌توان مدال بیشتری کسب کرد.

توکلی در مورد تشکیل تیم ملی "ب" برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نیز، بیا‌ن‌ کرد: تقریبا می‌توان گفت نفرات آخری بودند که باید به اردو تیم ‌ملی می‌آمدند. تمام نفرات را شناسایی کردیم، نفراتی که شانس حضور در مسابقات آسیایی را دارند در اردو بعدی تیم ملی "ب" شرکت می‌کنند. پس از آن نفر جدیدی به اردو دعوت نمی‌کنیم و تیم را با 12 تا 14 نفر می‌بندیم. تیم شاخص نیز در کنار تیم "ب" تمرین می‌کند.

سرمربی تیم ملی بز‌ر‌گسالان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود رفاقتی که با ملی‌پوشان دارد ممکن است مانع این شود که تیم را خوب جمع و جور کند؟ تصریح کرد: این حرف‌ها جدید نیست. نمی‌توان یک مسیر را رفت و باید انعطاف پذیری و تنش ، فشار و جدیت هم وجود داشته باشد. نمی‌توان فقط با جدیت کار کرد. در مورد بحث وجود رفاقت باید بگویم که زمانی این موضوع حساس می‌شود که درباره تیم جوانان و نو‌جو‌ا‌نان مطرح شود که ممکن است آنها خیلی از مسائل را به صورت حر‌فه‌ای درک نکنند، اما در تیم بز‌ر‌گسالان لازم نیست خیلی مواقع تمام مسائل را برایشان توضیح داد؛ با یک اشاره کوتاه متوجه می‌شوند. فکر می‌کنم بز‌ر‌گسالان به این مرز پختگی رسیده اند که از این ارتباط خوب سوء استفاده کنند. خود من مصر هستم که در رده جوانان و نو‌جو‌ا‌نان جدیت و درک بیشتری صورت گیرد اما در رده بز‌ر‌گسالان بیشترین موضوعی که کارایی دارد همدل بودن است. در تیم بز‌ر‌گسالان نفراتی هستند که شاخص بوده و انگیزه بهتری برای تمرین دارند و این نفرات را نمی‌توان بدون انعطاف پذیری به صورت خشک به سمت جلو حرکت داد، تجربه این را ثابت کرده پس از قهرمانی‌ها نیاز به درک متقابل و همدلی وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها