بازدید 5453

گران‌ترین و ارزان‌ترین مسکن در تهران

بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: بيشترين متوسط قيمت يک متر مربع زيربنای مسکونی معامله شده در تهران معادل ۷۶.۶ ميليون ریال به منطقه یک و کمترين آن با ۲۰.۷ ميليون ریال به منطقه ۱۸تعلق داشته است.
کد خبر: ۵۰۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 23 May 2015
بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: بيشترين متوسط قيمت يک متر مربع زيربنای مسکونی معامله شده در تهران معادل ۷۶.۶ ميليون ریال به منطقه یک و کمترين آن با ۲۰.۷ ميليون ریال به منطقه ۱۸تعلق داشته است.

به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردين ماه سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

در فروردين ماه سال ۱۳۹۴، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران ۳۷.۴ ميليون ريال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳.۹ درصد افزايش نشان مي دهد.

برهمین اساس، در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۴۹۱۵ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل با ۳۱.۹ درصد کاهش مواجه بوده است.

در ماه مورد بررسی، از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۷۶.۶ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۲۰.۷ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشت.

در فروردین ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۴.۹ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۳۱.۹ درصد کاهش را نشان میدهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا ۵ سال با سهم ۵۴.۶ درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مزبور در مقایسه با فروردین ۹۳ معادل ۲ واحد درصد کاهش یافته است.

در فروردین ماه سال ۹۴، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۳۷.۴ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷.۸ درصد کاهش و ۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه دو معادل ۸.۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت به منطقه ۲۲ معادل ۷.۶ درصد تعلق دارد.

این گزارش بانک مرکزی تحت عنوان «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردين ماه سال ۱۳۹۴» توسط اداره بررسی‌های اقتصادی این بانک تهیه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل